Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hoitaa ekaluokkalaistanne hiihtolomalla? Entä kesällä?

Vierailija
28.02.2007 |

Mistähän saisin halvimmalla hoitajan omalle ekaluokkalaiselleni? En voi jättää yksin kotiin koko päiväksi, en sitten millään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-15 vuotias hoitelee jo mielellään pientä korvausta vastaan ja varmasti pärjää 7-vuotiaan kanssa. Voivat luistella, hiihtää jne, molempien päivä kuluu rattoisasti. Kyselet vaan lähistön koululaisilta, laitat kaupan seinalle lapun tms.

Vierailija
2/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin mieheni kanssa, että mä olen lasten kanssa kotona siihen saakka kunnes kaikki ovat vähintään ekalla luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa elämässäni pidin talvilomaa. Meillä työpaikalla saa otta halutessaan lomarahat lomana ja ennakoin sen siis jo viime kesänä. Tästä saa reilut 2 vkoa lomaa eli kun sen lisää normaaliin vuosilomaan 5 vko, yhteensä lomaa tuleekin jo 7 vkoa. Näin sain pidettyä myös joulun aikaan viikon lomaa.

Kesälle on haettu leiripaikkaa 2 vkoa (toivottavasti saadaan!), vanhemmat vuorottelevat omat lomat 5 vkon ajalle (silti saadaan yhteistäkin lomaa 3 vkoa), kummitätiä kyselty lomapaikaksi 1 vko ja sitten jää vielä reilut 2 vkoa, jotka yritetään neuvotella mummin kanssa (kahdessa viikon pätkässä). Näin yritetään selvitä kesäsn yli, lapsi ei halua olla yhtään vielä yksikseen, edes tunteja, joten kyllä tässä järjestelemistä on :)

Vierailija
4/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita " haen hoitajaa" -lappuja esim. lukion, srk:n kerhon, kaupan tms. seinälle. Riippuu vähän millaista hoitajaa haet.

Esim. minulla oli yksi ekaluokkalainen hoidossa viime kesänä, kun juuri srk:n kerhon seinällä oli lappu, jossa puolituttu haki hoitajaa kesäksi.

Vierailija
5/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi pitää lomaa, sillä olen opiskelija ja yksinhuoltaja. Tällä yhdistelmällä ei voi pitää lomaa milloinkaan, ettei haukuttaisi sosiaalipummiksi! ;) Haaveilen valmistumisesta (enää vuosi jäljellä!), vakityöstä, ja siitä että saan vihdoinkin pitää lomaa.

Mutta nyt pitäisi siis vielä saada ulkopuolista apua loman ajaksi, ja taidankin kysyä yläasteikäistä naapuria apuun.

Mutta mitä laki sanoo alle 15-vuotiaan palkkaamisesta? Entä mikä olisi sopiva palkka?

Vierailija
6/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joku tuttu joka on kotona silloin tai sitten mll-hoitaja tai joku opiskelija tms. Sosiaalialan oppilaitoksiin kannattaa pistää ilmoituksia, he saavat pienen palkan lisäksi hyvää työkokemusta hoitaessaan lapsia kodeissa! Lisäksi heillä on alan tuntemusta.

Itse olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa joten lomia ei ole kertynyt ja mies on yrittäjä eikä voi pitää pitkiä lomia. Kesällä meille tulee myös hoitaja kuten oli hiihtolamallakin (mll oli hiihtoloman joka oli meillä jo viime viikko). Nuorepikin lapsi saa silloin " lomaa" päivähoidosta kun voi olla ekaluokkalaisen ja hoitajan kanssa kotosalla vaikka vanhempien töiden vuoksi lomaa ei muuten paljoa tulisi.

Kannattaa jo hyvissä ajoin pistää hoitajat hakuun! Esim mll:n hoitajat ovat kysyttyjä loma-aikoina!

Lisäksi voi kysellä yksityisistä päiväkodeista ja läheisiltä yksityisiltä perhepäivähoitajalta jos ottavat ekaluokkalaisen hoitoon. Mielellään ottavat jos vaan paikkoja on.

Vierailija
7/7 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat alle 15 vuotiaan naapurintytön lapsesi seuraksi, ei sitä edes työksi lasketa. Eihan tuon ikäinen lain mukaan edes hoitoa tarvitse, jos tarvitsisi, niin kunnan olisi pakko järjestää hoito loma-ajoiksi.

MLL:n taksat on 4,20 + matkat. Neuvottele naapurin tytön vanhempien kanssa mikä olisi heidän mielestään sopiva palkka seuralaisena olosta. Lapsen mielestä 10 e tunti olisi tietty sopiva, mutta ei niinkään että vanhemmat tykkää että riistät heidän muksuaan. Tarjoaisin 20 euroa päivä, jos ei mikään mahdottoman pitkä päivä ole tiedossa. Teet toki ruuat molemmille (tosin meillä yski suosikkileikki on ravintola, jolloin tekevät myös ruuat yhdessä leikkiessä). Meidän hoitotädin äiti kieltää maksamasta ylisuuria palkkoja, koska ei ne muksut jossain Hesessäkään saa kuin 6-7 e/tunti ja siitä menee jo kenties verojakin ja matkakuluja. Jos lapset kuvittelee rahaa saavansa ihan ilmaiseksi, ei koskaan opikaan että ei kaikesta työstä hirmuista palkkaa saa.

Vierailija:

Itse en voi pitää lomaa, sillä olen opiskelija ja yksinhuoltaja. Tällä yhdistelmällä ei voi pitää lomaa milloinkaan, ettei haukuttaisi sosiaalipummiksi! ;) Haaveilen valmistumisesta (enää vuosi jäljellä!), vakityöstä, ja siitä että saan vihdoinkin pitää lomaa.

Mutta nyt pitäisi siis vielä saada ulkopuolista apua loman ajaksi, ja taidankin kysyä yläasteikäistä naapuria apuun.

Mutta mitä laki sanoo alle 15-vuotiaan palkkaamisesta? Entä mikä olisi sopiva palkka?