Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airfryer - hankkia vai ei?

Vierailija
05.01.2025 |

Onko sinulla airfryer ja jos on, oletko tyytyväinen?

Jos unohdetaan mahdollinen energian säästö ja ruoan valmistuksen nopeus, onko ruoka sillä laitettuna parempaa kuin muutoin?

Mihin käytät sitä? 

Mietin itse, hankkiako vai ei. En halua turhia laitteita tilaa viemään. Jos käyttäisin sitä kerran kahdessa viikossa, se ei ole hankkimisen arvoinen. Ranskalaisia syödään niin vähän, että niitä varten en hanki omaa laitetta. Jos syöt kasvispitoista ruokaa, kalaa ja kanaa, onko ne oikeasti airfryerillä parempia kuin muuten?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuisin "keitän" kananmunat airilla. Ei tarvi kattilaa ja vettä.

Mikä on se etu, joka syntyy siitä, että kattilaa ja vettä ei tarvita. Minun on ainakin pakko joka tapauksessa omistaa kattila ja säilyttää sitä jossain, airfryer ei korvaa sitä kokonaan. Vedestäkään ei ole vielä ollut sellaista pulaa, että sen käyttö munien keittämiseen olisi ongelma.

Mulla ei ole kattilaa ja vaikka olisi niin siinä ei voi tehdä nakkilaatikkoa kuten airissa.

Kattila on ihan turhake.

Vierailija
42/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valttia on vaan nopeus ja kerralla valmistuvan ruuan määrä pienempi..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+Pienempi sähkönkulutus. Aika paljon pelkkää plussaa.

Vierailija
44/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ensin ko laitetta vastaan, olin sitä mieltä et turha. Ei olekaan näin. Tykkään esimerkiksi tehdä kananpaistileikkeistä paljon ruokaa ja nuo tulee nopsaan siellä. Kaikki paneroidut ruuat tietenkin siellä. Minusta tulee paljon parempia kuin uunissa.

Mutta opetteluahan tuo vaatii. Kerran tein teinille ranu-jauhelihamätön, piti vähän tutustua missä asteessa ja kuinka kauan. 

Laitteista puheenollen, olin ensin riisinkeintäkin vastaan ja nykyään rakastan sitä laitetta! Air fryeriä vielä opiskelen. Säästää tosiaan aikaa ja sähköä. 

Vierailija
45/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuisin "keitän" kananmunat airilla. Ei tarvi kattilaa ja vettä.

Mikä on se etu, joka syntyy siitä, että kattilaa ja vettä ei tarvita. Minun on ainakin pakko joka tapauksessa omistaa kattila ja säilyttää sitä jossain, airfryer ei korvaa sitä kokonaan. Vedestäkään ei ole vielä ollut sellaista pulaa, että sen käyttö munien keittämiseen olisi ongelma.

Olen eri, mutta ehdottomasti helppous ja nopeus. Kananmunat laitteeseen, ajastus ja päälle. Ei tarvitse odottaa veden kiehumista eikä vahtia kattilaa tai kelloa.

Vierailija
46/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+Pienempi sähkönkulutus. Aika paljon pelkkää plussaa.

Ja sähkönkulutus nousee jos tarvii tehdä enemmän ruokaa/käyttää joka päivä, parikin kertaa päivässä? 

Vierailija
47/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jos aijot perustaa mainosten uhrien museon voit pyhittää huoneen jossa on vesisänky, leipäkone, aromipesä  dikipoksit ym reitittimet. voi tulevat polvet käydä katsomassa miten mummoa huijattiin.

Vierailija
48/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minikiertoilmauuni, joka soveltuu parhaiten ja valmistaa nopeammin tyyliin max kolmen ihmisen ruuat (tietyt ruuat) parhaiten, eikä tarvitse rasvaa lisäillä

Kyllä on tosissaan yritetty epätoivoisesti keksiä pyörä uudestaan ja hypetys sen mukaista

*korjasin tekstiäni 

Olen samaa mieltä. 

Vierailija
49/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ne kalapuikot laittaa uunissa ilman rasvaa, mikä on ero airfryeriin verrattuna? Nopeus?

Periaatteessa airfryer on kiertoilmauuni. Ei mitään muuta.

Kiertoilmalla se toimii. Nopeammin kypsentää pikkumääriä. Siinä se huom onkin, eli nopeasti pieniä määriä valmistaa. Ei oo muuta taikaa laitteessa. 

Vierailija
50/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit jo ettet syö ranskalaisia, joten ei, sillä ei usein silloin ole käyttöä. 

Tosin ei se paljon kaupassa maksakaan, jos ostat pienemmän laitteen. Kalapuikkoja?

Meillä on pari kuukautta vanha ja on käytössä päivittäin. Hellaa olen käyttänyt tällä välillä kaksi kertaa ja uunia en ollenkaan. Päinvastoin, kannattaa ostaa vähintään viisilitrainen, sillä voi silloin tehdä oikeaakin ruokaa, esim. kokonaisen pakastebroilerin tms. Ranskanperunoita ei olla tehty kertaakaan, mutta esim. Kokkikartanon kiusaukset tulevat tuolla parempia kuin uunissa. Paistan ne pakkauksissa olevan uunipaiston ohjeen mukaan. Pakastepizzatkin tulevat paremmiksi kuin uunissa, tosin niitä pitää palastella ja paistaa vain osa kerrallaan, jos ei tahdo laittaa paloja päällekkäin.

Pilkkoa Pitsan paloja ja paistaa niitä osa kerrallaan. Kullostaa tosi kätevältä. Voi Luoja !

Vierailija
51/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit jo ettet syö ranskalaisia, joten ei, sillä ei usein silloin ole käyttöä. 

Tosin ei se paljon kaupassa maksakaan, jos ostat pienemmän laitteen. Kalapuikkoja?

Meillä on pari kuukautta vanha ja on käytössä päivittäin. Hellaa olen käyttänyt tällä välillä kaksi kertaa ja uunia en ollenkaan. Päinvastoin, kannattaa ostaa vähintään viisilitrainen, sillä voi silloin tehdä oikeaakin ruokaa, esim. kokonaisen pakastebroilerin tms. Ranskanperunoita ei olla tehty kertaakaan, mutta esim. Kokkikartanon kiusaukset tulevat tuolla parempia kuin uunissa. Paistan ne pakkauksissa olevan uunipaiston ohjeen mukaan. Pakastepizzatkin tulevat paremmiksi kuin uunissa, tosin niitä pitää palastella ja paistaa vain osa kerrallaan, jos ei tahdo laittaa paloja päällekkäin.

Pilkkoa Pitsan paloja ja paistaa niitä

Muhahhahha...

Vierailija
52/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti missä se laite on kymmenen vuoden kuluttua.

Ei mennyt kuin puoli vuotta, on nyt laatikossaan varastossa. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua se on jo jossain, minne se kuuluisi ja joutaisi jo nyt. Antaisin pois kaikkine tykötarpeineen. 

Mä ihmettelen ihmisiä, jotka säilyttää ostamiensa tuotteiden laatikot. Mahtaa olla kaapit täynnä, kun on eri tuotteet ja toisissa kaapeissa niiden laatikot.

Vierailija
53/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti missä se laite on kymmenen vuoden kuluttua.

Ei mennyt kuin puoli vuotta, on nyt laatikossaan varastossa. Ehkä kymmenen vuoden kuluttua se on jo jossain, minne se kuuluisi ja joutaisi jo nyt. Antaisin pois kaikkine tykötarpeineen. 

Mä ihmettelen ihmisiä, jotka säilyttää ostamiensa tuotteiden laatikot. Mahtaa olla kaapit täynnä, kun on eri tuotteet ja toisissa kaapeissa niiden laatikot.

Sillä Laatikolla sentään tekeekin jotain toisin kuin sillä sisällöllä.

Pahvilaatikoita tarvii aina.

Vierailija
54/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkoa Pitsan paloja ja paistaa niitä

No tuo meidän värkki on kaksikorinen, joten saan paistettua koko pizzan:) Sitä paitsi minun uunillani pizzoista ei tule hyviä, reunoista tulee yleensä koppuroita silloin, kun täytteet ovat kypsiä. Ei innosta syödä keskeltä raakaa pizzaa. Fryerillä tulee tasainen lopputulos.

Vierailija
55/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistinpä lämpimät voikkarit airiin 3min🤤

Vierailija
56/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö käytä niissä kertakäyttövuokia. Ei tarvi pestä laitetta. 

Vierailija
57/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, siinä on 3 ritilää ja 3 peltiä mitkä pesen astianpesukoneessa vuorollaan.

Vierailija
58/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen pesee käsin parissa minuutissa. Mikä ongelma?

Vierailija
59/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryer samanlainen turhake kuin leipäkone.

Vierailija
60/125 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölyttymässä on. Vaivalloinen puhdistaa. Tein nettiohjeen mukaan jauhelihasta lihapullia, eli lihaneliöitä 

Erittäin helppo puhdistaa. Ja paljon helpompi kuin uuni.

Meneekö kaikki osat tiskikoneeseen?

Kyllä ne täytyy edelleen sinne jonkun laittaa, kuten muutkin tiskit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme