Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista

Vierailija
05.01.2025 |

Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista. 

-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää,  Piia Elo (sd) kertoo

Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.

Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas). 

Kommentit (3244)

Vierailija
881/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punikilta loppui skilli lainaustoiminnon käyttöön :D Eipä yllätä kun punikin äo on melkein kaksinumeroinen.

Hienoa kun persu osaa tehdä kunniaa älykkäämmälleen ja lainaa nöyrästi kommentteja😂😂😂

Harmi ettei persulla riittänyt älykkyys viestin avaamiseen joka näkyy yllä😅😂😂🤣🤣🤣🤣

Vierailija
882/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jossain kaukomailla myytäisiin vaikkapa hernekeittoa nimellä suomalainen, mun pitäisi loukkaantua ja syyttää haukkumisesta, vaikka siinä ei tarkoitettaisi mitään negatiivista?

nimim. eskimo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piia Elo opiskellut Venäjällä. Tätä pitäs toimittajien selvittää enemmän. En mitenkään vihjaa Putiniin...

Mäki olin lomalla Moskovassa vuonna 2004. Tätä pitäis toimittajien selvittää enemmän. En mitenkään vihjaa Putiniin...

Saanko mäki nyt persujen oman ajojahdin? Mieluiten Tynkkysen johdolla, joka sallisi Venäjän vaikuttamisen Romanian vaaleihin.

Persu=Venäjän nukke

Yrititkö olla nokkela?

Vierailija
884/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella miten tähän on tultu. Muualta maailmasta tullaan tänne ja kerrotaan meille mikä kulttuurissamme on väärin. 

Vierailija
885/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punikilta loppui skilli lainaustoiminnon käyttöön :D Eipä yllätä kun punikin äo on melkein kaksinumeroinen.

Skilli? Miksi käytät epäisänmaallisesti vierassanoja? Oletko multikulttilainen?

Vierailija
886/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä mielensäpahoitusta. T. Vihreiden kannattaja 

Vierailija
887/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kun persu osaa tehdä kunniaa älykkäämmälleen ja lainaa nöyrästi kommentteja😂😂😂

Harmi ettei persulla riittänyt älykkyys viestin avaamiseen joka näkyy yllä😅😂😂🤣🤣🤣🤣

Älä lässytä punikki kun et osaa edes yksinkertaista lainaustoimintoa käyttää sotkematta lainaustasi. Nolo luuseri kun noinkin yksinkertainen toiminto on täysin ylivoimainen.

Vierailija
888/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin paljon peliä lapsena, koska muitakaan pelejä ei juuri ollut. En muuttunut rasseksi, mutta kieltämättä olihan pelissä sellaiset vibat, että nyt mennään valloittamaan Afrikka, joka on takapajuinen viidakko täynnä villi-ihmisiä. Kartta oli kyllä kiva ja siinä oppi maantietoa. 

Lasten pelien kuuluisi opettaa ja kasvattaa. 

Joskus oli puolisonkin pahoinpitely aivan sallittua. Jopa raizkaus parisuhteessa oli sallittua. Maailma muuttuu ja se on yleensä hyvä asia. 

Vierailija
889/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella miten tähän on tultu. Muualta maailmasta tullaan tänne ja kerrotaan meille mikä kulttuurissamme on väärin. 

Varnaankin juuri siksi, ettet sinä tai kaltaisesi ymmärrä oikein yhtään mitään. 

Vierailija
890/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu koittaa olla cool. Siksi se hokee tuota minun heittämään äo läppääkin kun se on hienointa mitä hän on kuullut eikä itse keksisi mitään vastaavaa😅

Vierailija
891/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kun punauli osaa tehdä kunniaa älykkäämmälleen ja lainaa nöyrästi kommentteja😂😂😂

Vierailija
892/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piia Elo opiskellut Venäjällä. Tätä pitäs toimittajien selvittää enemmän. En mitenkään vihjaa Putiniin...

Mäki olin lomalla Moskovassa vuonna 2004. Tätä pitäis toimittajien selvittää enemmän. En mitenkään vihjaa Putiniin...

Saanko mäki nyt persujen oman ajojahdin? Mieluiten Tynkkysen johdolla, joka sallisi Venäjän vaikuttamisen Romanian vaaleihin.

Persu=Venäjän nukke

Yrititkö olla nokkela?

En. Joko järjestit ajojahdin, kuten kunnon persun kuuluu? Muista uhriutua lopuks. 

Vierailija
893/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me halutaan olla ...

Vierailija
894/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIlalle se "kuinka otat parempia dickpiccejä" tai "kuinka otat poskeen" kirja jota vasurit niin rakasti. Ja telkkariin ryhmä haun sijaan tää yksi opettaja tunkemaan vihanneksia takamukseensa?

Oikeasti mikä ihme saa ketään edes teeskentelemään että tuota täysin arvostelukyvytöntä vasemmistoamme pitäisi kuunnella missään aiheessa?

Vierailija
895/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu koittaa olla cool. Siksi se hokee tuota minun heittämään äo läppääkin kun se on hienointa mitä hän on kuullut eikä itse keksisi mitään vastaavaa😅

Kolmen edellisen kommentoijan yhteenlaskettu äo melkein kaksinumeroinen😅

Vierailija
896/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Suomalainen dna miksi lähtisin Suomesta omasta kotimaastani jonka esi-isäni rakensi.?Meinaatko laulaa itämereen vai?

Vierailija
897/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastailet omiin viesteihisi urvelo?

Vierailija
898/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä punikki kun et osaa edes yksinkertaista lainaustoimintoa käyttää sotkematta lainaustasi. Nolo luuseri kun noinkin yksinkertainen toiminto on täysin ylivoimainen.

Söpöä kun persulta loppuu argumentit kesken ja menee ihan öyhötykseksi. Ei voi mitään kun äo on melkein kaksimumeroinen niin netin käyttö on haasteellista eikä onnistu esim palstan lukeminen😂😂😂

Vierailija
899/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastailet omiin viesteihisi urvelo?

Persulla alkaa olla jo delirium harhakuvitelmia😂😂😂

Vierailija
900/3244 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu=Venäjän nukke

Yrititkö olla nokkela?

Vaikea sanoa, viesti taisi olla käännetty venäjästä suomeksi jollain vladivostok-käännöskoneella tai mitä nuo moskovan kyvyt sitten käyttääkin.