Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi julkisella sektorilla ei kukaan halua olla töissä?

Vierailija
04.01.2025 |

Kukaan ei halua olla opettaja, vakaopettaja, sosiaalityöntekijä, kouluterveydenhoitaja, koulupsykologi. lastenkodin ohjaaja, vanginvartija, psykiatri jne jne jne. Miksi ihan vakituiset virat ja kohtuupalkat eivät houkuttele työntekijöitä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne palkataan paremman väen sukulaiset. Ei sinne muita itetakaan.

Vain luuserit JOUTUU julkiselle töihin kun muualle eivät pääse. Heidät LAITETAAN julkiselle töihin tahtoivatpa tai ei.

Vierailija
42/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän julkisella sektorilla työskentelyn työskentelyyn valtionhallinnossa eikä suinkaan opettajana tms. sairaanhoitajana toimimiseen kunnalla. Ei kukaan puhu opettajan, sairaanhoitajan tms. työskentelystä työskentelynä julkisella sektorilla.

Työskentely julkisella sektorilla tarkoittaa arkikielessä työskentelyä valtionhallinnossa.

Miksi kaikkien pitäisi työskennellä valtionhallinnossa?

Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Kyllä kunnalla työskentely yhtä lailla on julkisella sektorilla työskentelyä. Ja myös arkikielessä on näin. 

Sairaanhoitaja voi tietysti olla töissä myös yksityisessä sairaalassa, ja samoin on yksityisiä oppilaitoksia. Ei ammatti sitä määrää, millä sektorilla, vaan työnantaja. Jos olet kunnan tai valtion töissä, olet julkisella sektorilla.

Ovatko edes poliisit ja sotilaat sinun ajatusmaailmassasi julkisen sektorin työntekijöitä? Entä yliopistojen opettajat? Ilmatieteen laitoksen tutkijat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOS. terv. alkaa ei toimi penaalin terävimmät kynät! Ei edes lääkäri tasolla, valitettavasti.  Vaikka itse kouluttautunut alalle olen samaa mieltä mutta en kyllä ikinä tuntenutkaan kuuluvani joukkoon ja koko koulutustarina tuolle alalle oli vitsi.

vihje: gang stalking!

Ai sitä luullaan taas oleva niin erikoinen? Ei luulla vaan tiedetään. Jos ette tiedä ette tiedä. Tiedätte mitä kerrottu. Paljon jätetty pois. Juuri ne uskomattomimmat ja pahimmat. Tuntisitte itsenne tosi idareiksi, jos saisitte tietoonne kaiken. 

Vihje: kaikki alkoi jo vuosikymmeniä sitten ja asioihin liittyy vakavia rikoksia..

Vierailija
44/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän julkisella sektorilla työskentelyn työskentelyyn valtionhallinnossa eikä suinkaan opettajana tms. sairaanhoitajana toimimiseen kunnalla. Ei kukaan puhu opettajan, sairaanhoitajan tms. työskentelystä työskentelynä julkisella sektorilla.

Työskentely julkisella sektorilla tarkoittaa arkikielessä työskentelyä valtionhallinnossa.

Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Kyllä kunnalla työskentely yhtä lailla on julkisella sektorilla työskentelyä. Ja myös arkikielessä on näin. 

Sairaanhoitaja voi tietysti olla töissä myös yksityisessä sairaalassa, ja samoin on yksityisiä oppilaitoksia. Ei ammatti sitä määrää, millä sektorilla, vaan työnantaja. Jos olet kunnan tai valtion töissä, olet julkisella sektorilla.

Ovatko edes poliisit ja sotilaat sinun ajatusmaailmassasi j

Ei kukaan oikea opettaja puhu, että on töissä julkisella sektorilla. Jos opettajalta kysytään mitä teet työksesi niin vastaus on, että olen opettaja eikä että, olen töissä julkisella sektorilla.

Vierailija
45/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä olen Kuokkavieras Janne Katajaa kattonut, niin kunnan hallinto olisi paras paikka mulle. Siellä ne aina lorvii tai ajalee pitkin kyliä ja esittelee paikkoja. Kyllä vaan.

Vierailija
46/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko edes poliisit ja sotilaat sinun ajatusmaailmassasi j

Niputat yhteen kaikki ammatit ja kutsut niitä julkiseksi sektoriksi.

Tosiasiassa opettajan työ on aivan eri asia kuin työskentely valtionhallinnossa paperin pyörittäjänä.

Vierailija
47/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella sektorilla tulisi ansiot olla samat kuin peruspäivärahalla olevilla työttömilläkin kaikki he kuppaavat verovaroroja.

Olen tehnyt sairaanhoitajan töitä sekä yksityisellä- että julkisella puolella. Yksityisellä puolella piti potilaiden hoidossa säästää kaikista tarvikkeista mm.vaipoista ym. Julkisella puolella pystyi hoitamaan paremmin kun ei tarvinnut koko ajan säästä hoitotarvikkeista ja ajatella osakkeenomistajien etua. Kaikilla asioilla on puolensa.

Vierailija
48/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella noilla aloilla on huutava työvoimapula, hakijoita ei vaan ole avoimiin virkoihin.

yksityisaloilla tienaa paremmin

Riippuu siitä mitä tekee. Matalapalkka-aloilla julkinen sektori usein maksaa paremmin, hyvinvointialueet varsinkin. Katselin juuri Tilastokeskuksen tilastoja niin keskimääräinen tuntipalkka esim. keittiöapulaiselle kunnassa 13,75 euroa, yksityisellä 14,34 ja hyvinvointialueella 15,46.  Siivoojia ei kunnilla taida enää ollakaan vaan ostavat yksityiseltä halvalla eli 13,62 euroa tunti jää duunarille, kun hyvinvointialueella 15,54. Lähihoitajille maksaa parhaiten valtio, 23 euroa tunti. Sitten hyvinvointialue 19 euroa, perää pitävät yksityinen ja kunnat n. 17,50 kumpikin. Mutta sitten esim. lainopilliset erityisasiantuntijat niin kyllä yksityinen parhaiten maksaa.

Vierailija
49/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne palkataan paremman väen sukulaiset. Ei sinne muita itetakaan.

Vain luuserit JOUTUU julkiselle töihin kun muualle eivät pääse. Heidät LAITETAAN julkiselle töihin tahtoivatpa tai ei.

Pötyä. Olen luuseri ja minulle ihan hyvin kelpaisi duuni julkisella sektorilla, mutta eipä ole kukaan sellaiseen minua laittanut. Hakenut olen mutta ei ole päästetty. 

Sotilaat on sitten kai kaikki luusereita, kun eipä yksityisarmeijoita oikein heitä työllistämään meillä ole.

Vierailija
50/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko

Ei kukaan oikea opettaja puhu, että on töissä julkisella sektorilla. Jos opettajalta kysytään mitä teet työksesi niin vastaus on, että olen opettaja eikä että, olen töissä julkisella sektorilla.

Tuolla perusteella eipä taida kovin paljon yksityissektorillakaan töissä olevia olla. Jos tukkirekan kuljettajalta tai apteekin farmaseutilta kysytään mitä teet työksesi niin sanooko hän, että on töissä yksityisellä sektorilla?

Vierailija
51/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko

Niputat yhteen kaikki ammatit ja kutsut niitä julkiseksi sektoriksi.

Tosiasiassa opettajan työ on aivan eri asia kuin työskentely valtionhallinnossa paperin pyörittäjänä.

Ammatti ja työnantaja ovat eri asioita.

Paperinpyörittäjiä on yksityiselläkin sektorilla. Oletko kuullut, että yksityisellä sektorilla toimii mm. tilitoimistoja? Tilintarkastaja, opettaja, sairaanhoitaja, it-tukihenkilö - nämä kaikki ovat ammatteja, joissa voi työskennellä sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.

Taidat vain huviksesi inttää, vaikka ymmärrät asian kyllä hyvin.

Sivumennen sanottuna valtion työntekijöistä noin puolet on poliisin, puolustusvoimien, rajavartioston ja vankeinhoidon palveluksessa. Että sellaisia paperinpyörittäjiä siellä valtiolla.

Vierailija
52/52 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että julkinen sektori tarrkoitta kuntia, kaupunkeja, hyvinvointialueita ja valtiota. Vaikka sinä et sitä tiedä, niin näin se on.

Et varmaankaan koskaan ole ollut opettaja, vain valtionhallinnon virkamies, eikö niin?

Miksi kaikilla pitäisi olla sama ammatti kuin sinulla?

Paitsi että sinulla menee sekaisin ammatti ja työnantaja, sotket joukkoon vielä työsuhteen laadunkin.

Suuri osa julkisen sektorin työntekijöistä ei ole virkamiehiä, ei siis ole virka- vaan työsuhteessa.

Olen itse työskennellyt sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Julkisella sektorilla n. 12 vuotta, osan kunnalla ja osan valtiolla. Koskaan minulla ei kuitenkaan ole ollut virkaa.