Miten viitsitte olla törkeitä kaupan henkilökunnalle?
Ennen joulua joku vanhempi nainen karjaisi vaan myyjälle hevi-osastolla
"Lantut! Missä??"
Ei siis tervehtinyt eikä sanonut muuta. Uskomaton moukka.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut inhota kaupassa käyntiä ja kaupan henkilökuntaa. Kaikki tämä johtuu siitä, että kaupat ryöstävät ihmisten rahat ylihinnoittelemalla tuotteet. Ei kiinnosta olla enää ystävällinen enkä tervehdi koskaan, enkä todellakaan kiitä siitä että saan ostaa ylikallista ruokaa. Käytän myös itsepalvelukassoja, eli kiitän itseäni siitä, että maksan ostokset ja kerään ne itse, kauppaa ei siitä ole kiittäminen. Aivan itse ovat tämän inhon luoneet kauppoja kohtaan. Ahneutta ahneutta ahneutta. Lidlissä kiitän, koska siellä on kivat myyjät ja halvat tuotteet ja kassahihnat ovat aina puhtaat. K-kauppa ja perselahkokauppa ei saa minulta kiitosta.
Ei työntekijät niitä hintoja päätä pässi.
Olin 30 veenä kosmetiikkamyymälässä ensimmäistä päivää työharjoittelussa (olin ollut myyjänä 8vuotta, mutta hankin koulutusta) ja joku vihainen täti tuli tiuskien vaatimaan apua. Aloin ystävällisesti auttaa, ja luin tuoteselostetta, ja kysyin avuksi vakkarimyyjää.
Tästä hän suivaantui ja alkoi törkeästi huutaa pää punaisena että olen idiootti tms, en osaa Mitään, olen aivan pas** yms. 😆😆😆
Sen jälkeen hän tiuski jotain paloauton punaisesta väristä (oli naamaltaan kirkkaanpunainen huutamisesta, varmaa. Puhui itsestään).
Näinkin sairaita ihmisiä voi olla... Muka pukeutuneena "asiallisesti", täys pelle..
Tämä oli kai pahin 😆 muuten ollut vaan hyviä kokemuksia, toki muutama asiakas joka vaatinut ilmaiseksi jotakin, mutta ovat aina ymmärtäneet lopulta itsekkyytensä ja kerrankin tällaisen vaimo tuli jälkikäteen pahoittelemaan liikkeeseen :)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan kassat on lumihiutaleita.
Kauniita ja uniikkeja? Olen samaa mieltä
Ap:n kertoma asiakas on vaan halunnut säästää kiireisen myyjän työaikaa ja käynyt suoraan asiaan lyhyesti ja ytimekkäästi, mutta sekin näköjään on väärin. Suomessa kun ollaan niin tässä ei ole mitään törkeää tai loukkaavaa. Jos olisi kironnut, silloin olisi ollut loukkaavaa sävyä mukana.
Jos kassa heittelee minun ostoksia ja ryttää niitä niin kyllä, sanon, viimeksi sanoin että tahallaanko heittelet niitä? Piti huomauttaa että maksan niistä, joten en halua ruttaantuneita elintarvikkeita. Kassa ei edes pahoitellut, joten tuli ylimääräistä työtä kun poistatin ruttaantuneet. Että ei ne kassat kyllä osaa mitään käytöstapoja.
Jotkut asiakkaat pitävät itseään niin tärkeinä, etteivät siedä mitään inhimillistä eli pienintäkään virhettä.
Koskee ihan kaikkea asiakaspalvelua.
Toki harmittaa, kun asiat eivät aina suju tuosta vaan.
Mutta kannattaa ymmärtää, että se harmittaa myös sitä asiakaspalvelijaa.
Typerintä on se, jos asiakkaalta pyytää anteeksi mutta jotkut vain jatkavat raivoamistaan.
Sitä kyllä harvoin pyydetään anteeksi.
Eli joskus olisi syytä sen asiakkaankin katsoa peiliin.
Eihän tällaista toki ymmärrä, ennen kuin itse on ollut sekä asiakkaana että asiakaspalvelijana.
Osalla myyjistä toki huonot tavat myös. Harva sopii aspaduuniin.
Itsellekin osuu välillä näitä myyjiä, jotka kuin mielenosoituksena heittelevät tavaroita. Yhden kerran olen tästä ystävällisesti sanonut, ja enköhän saanut takanani olevan mummon kimppuuni, kuulemma olin ilkeä kun ystävällisesti sanoin että älä jooko heittele tavaroitani.
Myyjä ei tietenkään pahoitellut, leikki mykkää.
Että joskus näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kertoma asiakas on vaan halunnut säästää kiireisen myyjän työaikaa ja käynyt suoraan asiaan lyhyesti ja ytimekkäästi, mutta sekin näköjään on väärin. Suomessa kun ollaan niin tässä ei ole mitään törkeää tai loukkaavaa. Jos olisi kironnut, silloin olisi ollut loukkaavaa sävyä mukana.
Ei siellä kaupassa tartte huutaa, kuin olisi hengenhätä🤦
Miten minulle sattuu aina kivat ja ystävälliset kassahenkilöt.
Toivotellaan hyvät illan jatkot tms.puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän.. Olisi edes perusystävällistä suhtautumista. Ihmisiähän vaan hekin ovat.
Kyllä nykyajan asiakkaat on vaan ilkeita ja minäminäminä-meiningillä liikkeellä. Kestin 28 vuotta sitte irtisanouduin. Pitäkää tunkkinne;) Sittehän voi taas riehua kun missään ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Miksiköhän ei ole, siksi kun moni ei suostu enää niihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, jos täällä on joku herkkä jonka mielestä kysymys missä lantut on törkeä, mitä se käytös sitten on jos se on todella kamalaa, edelleen törkeää? Tasokas ihminen ei myöskään seuraa muiden käytöstä.
Jos lukisit muutaman kommentin niin ymmärtäisit kun et näemmä muuten ymmärrä, että kohtelias tapa (ja siis kuinkantoiselle ihmiselle puhutaan) kysyä on "anteeksi, missä ovat lantut, tai hei, missä ovat lantut?" Eikä "LANTUT, missä????"
Minä sanoin kaupan kassalle napakasti, että hei älä laita sitä pussia siihen hihnalle, se menee paskaksi se biomuovipussi ja sitten on perunat pitkin hihnoja kun se menee taas sinne hihan väliin.
Ärsyttää kun ne tunkevat sen biopussin siihen hihnalle, se menee sinne väliin ja repii sen pussin auki. Se pussi ei kestä mitään.
Toinen on ärsyttävä jos ne laittaa puhtaat vaatteet siihen paskaselle hihnalle kun just oon sitä varten laittanut ne muovipussin päälle ennen kassaa. Sanon, että hei älä laita niitä vaatteita siihen paskaselle hihnalle, kato ei siustakaan varmaan mukava olisi niitä päälle laittaa kun ne on nuohonnu siinä hihnalla. Käytä nyt vähän järkees.
Vierailija kirjoitti:
Haha, yhtenä päivänä tosiaan kassatytön nimikyltissä luki: "Lumi" :D
Juu itsekin kassalla työskennelleenä niin rankinta tuossa duunissa on ehdottomasti ne perus ilkeät asiakkaat. Joistain asiakkaista huomasi, että oma paha olo oli pakko päästä purkamaan niin aspa sitten on helpoin kohde. Ja sitten kuuntelit haukkuja ja ihan turhaa kiukuttelua etkä oikein voi sanoa takaisin. Ei paljon huvittanut vapaa-ajalla enää nähdä ihmisiä. Mutta ne mukavat asiakkaat, jotka tulevat rennosti jutustelemaan ja tsemppaamaan, ovat kultaakin kalliimpia ja auttoivat jaksamaan työpäivät.
Vierailija kirjoitti:
Osalla myyjistä toki huonot tavat myös. Harva sopii aspaduuniin.
Itsellekin osuu välillä näitä myyjiä, jotka kuin mielenosoituksena heittelevät tavaroita. Yhden kerran olen tästä ystävällisesti sanonut, ja enköhän saanut takanani olevan mummon kimppuuni, kuulemma olin ilkeä kun ystävällisesti sanoin että älä jooko heittele tavaroitani.
Myyjä ei tietenkään pahoitellut, leikki mykkää.
Että joskus näinkin päin.
Paljonkohan tulee hävikkiä myyjien huolimattomasta tavarankäsittelystä? Jos kassahenkilö vahingoittaa ostamaani tuotetta, en maksa ennenkuin tilalle on tuotu ehjä tuote.
En ole kertaakaan nähnyt tai kuullut että asiakas olisi ilkeä mutta olen usean kerran nähnyt ja kuullut kun myyjä on ilkeä. Istutaan tuppisuuna, ei tervehditä, ei vastata small talkiin. Lastataan tavaroita hyllyille muina miehinä vaikka nähdään ettei kassoilla ole ketään (Lidl). Lidlissä on käytävät aamupäivisin niin tukossa kun tavaroita lastataan. Ois kiva päästä kulkemaankin mutta näköjään on tärkeämpää tukkia väylät. Vastataan pilkallisesti ihan asiallisiin kysymyksiin varsinkin vanhuksille.
Höpöhöpö. Tuskin puutut ja jos puutut, millä oikeudella?