Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ammattikorkeissa tehdä opintoja toisen pääaineen puolelta?

Vierailija
02.01.2025 |

Eli jos olen vaikka opiskelemassa sähköinsinööriksi, niin miten helposti voin tehdä kursseja vaikka talotekniikan puolelta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
2/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ammattikorkeassa voi olla opiskeluoikeus vain yhdellä linjalla kerrallaan. Otetaan vastaan yks paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta avoimen puolella voi opiskella päätoimisen rinnalla.

Vierailija
4/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän yliopistoissakaan ole hirveästi rajoituksia pääaineiden suhteen poislukien joku lääkis. Mä opiskelin humanistisessa, mutta suoritin myös matematiikan kursseja samassa yliopistossa eikä kukaan tullut sanomaan, että ei humanistin sovi opiskella matikkaa.

Vierailija
5/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta 

Vierailija
6/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, paitsi valinnaisten kurssien osalta ja niitä on tyyliin 15 op

Vierailija
7/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, näin oli esim sote-alalla kymmenisen vuotta sitten. Ja siihenkin sai ottaa opintoja vain toisilta sotealoilta.

Vierailija
8/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta 

Missä onnistuu?

Vierailija
9/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän yliopistoissakaan ole hirveästi rajoituksia pääaineiden suhteen poislukien joku lääkis. Mä opiskelin humanistisessa, mutta suoritin myös matematiikan kursseja samassa yliopistossa eikä kukaan tullut sanomaan, että ei humanistin sovi opiskella matikkaa.

Amk ei ole yliopisto

Vierailija
10/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ole mennyt amk:hon opiskelemaan jollekin linjalle, opiskelet sen tutkinnon, et muuta paitsi jos sitten jaksat ja kykenet ottamaan avoimen amk:n puolelta jonkin muun linjan kursseja.

Vierailija
11/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuohon osaa sanoa; yo:ssa saa opiskella ihan mitä lystäsi (vaikka kirkk. ... :).

Pointti: jos haluat opiskella muutakin kuin sitä pääainetta, niin lähde yo:oon. Meillä oli KTT eli kansantaloustieteen peruskurssi. Enhän minä siitä tentistä päässyt koskaan läpi (koska svidduilin opelle). Mutta, kumminkin, se oppi jäi mieleen.

(itselleni: ois se vaan pitänyt lukea enemmän IBIä eli ihmisen biologiaa; jouduin sitten työnpuolesta opettelemaan .... sekä hyvä että huono - muut biletti, niin meikä vaan "painoi kaaliin potaniikkaa", Junnu Vainiota ja Nikke Pärmiä lainaten).

Vierailija
12/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk ei ole yliopisto

Ei ole, mutta korkeakoulu kuitenkin.

Vierailija
13/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinnaisiin voikin upottaa helposti monenlaisia opintoja esim. avoimen kautta ml. yliopiston avoimet kurssit, mikä tietty sitten maksaa. Helpottaa, jos haluaa tietoisesti taittaa omaa suuntaustaan johonkin suuntaan.

Vierailija
14/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö yliopistossa on se vmmaishmokesäkurpitsaa phevaan työntävä videoita näyttävä akateeminen opettaja ja sen kurssi saatavilla?

Vierailija
15/15 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa voit opiskella enemmän kursseja kuin mitä tutkinnon minimiin tarvitaan. Valitset vaan kiinnostavia kursseja kunhan saat lukujärjestykseen mahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi