Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nyt niin että jos on rahastosäästöjä niin menee 30% veroja jos lopettaa sen?

Vierailija
02.01.2025 |

? Vai miten on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitosta menee vero. Ja sitten vasta lopullisessa verotuksessa

Vierailija
2/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonnin voit nostaa ilman veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitoista. 1000€ voittoja voi kotiuttaa vuodessa ilman veroja. Tarkista summa kuitenkin.

Vierailija
4/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Vierailija
5/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitoista. 1000€ voittoja voi kotiuttaa vuodessa ilman veroja. Tarkista summa kuitenkin.

Myydä voi verovapaasti 1000e, ei voittaa. 

Vierailija
6/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydä voi verovapaasti 1000e, ei voittaa. 

Myydä voi verovapaasti alle 1000€, tuhannen euron myynnistä siis jo verot koko summasta. Kurssit voivat muuttua parissa pankkipäivässä, jonka rahastojen myynti yleensä vähintään vie, joten ei kannata myydä tänään sellaista määrää joka tänään on 999€. Maanantaina myynnin toteutuessa summa voikin olla 1003€, jolloin koko myyntiä verotetaan.

1000 euron myyntihintaan luetaan kaikki vuoden aikana tehdyt myynnit, ei pelkästään rahastomyynnit. Jos olet myynyt osakkeita, nämä lasketaan mukaan. Jos olet tehnyt tappioita, tappiolla myydyt osakkeet/rahastot voi vähentää verotuksessa pääomatuloista.

Vierailija
7/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki tämmöisessä alle 1000 euron verottomuudessa on. Kun mitättömistä talletuksistakin menee vero.

Vierailija
8/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos lapseni myy pois ja ostaa näillä rahastorahoilla auton (15 000 e), joutuu maksamaan 30% veroa?

Vierailija
9/9 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua koko verotuksesta yhtään. Kun maksat talletuksesta lähdeveroa 30 % niin maksetaanko sijoituksesta eri veroa pääomaveroa vai maksetaanko ensin lähdevero ja päälle pääomaveroa.

Itse möin mukavan osuuden sijoitusvakuutuksesta syksyllä, pankki otti siitä verot. Saa nähdä vieläkö verottaja verottaa minut toiseenkin kertaan. Saa nähdä millainen verorikos tässä tulee tehtyä. Itse en älyä vaikka olen yrittänyt ottaa verottajan sivulta selvää. Eiköhän tästä linnatuomiolla selviä.