Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppoja ja uskottavia keinoja siirtää isohkoja summia käteistä omalle pankkitilille?

Vierailija
02.01.2025 |

Ilman, että pankki pyytää perusteluja tai kuitteja, tms tai sitten mikä olisi uskottava ja hyvä selitys, kun totuutta ei halua kertoa

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat täälläkin kertoilleet, että jo 50 e on riittänyt siihen, että kysytään mistä se on tullut. Jos ei yleensä tee mitään tilillepanoja, niin kyllä varnasti kysytään pikkusummatkin.

Eihän siinä mitään salaamista ole. Pankit vain ehkäisevät rahanpesurikoksia ja haluavat oppia, kuinka käytät tilisäsi, jotta he osaavat ilmoittaa sinulle, jos tililläsi tapahtuu jotain ei-tyypillistä. Joten sen takia pienetkin muutokset voi aiheuttaa kyselyn siitä, mistä rahat on peräisin.

Itse olen nostanut käteistä pikkuhiljaa, koska aina vouhotetaan siitä, että pitäisi olla käteistä kotivarana. Jossain vaiheessa ajattelin, että laitan osan takaisin tilille, koska käteissumma on jo aika iso, joten sen selityksen sitten tietenkin antaisin, jos jotain kysytään. Että olen ne nostanut itse pikkuhiljaa ja nyt talletan ne takaisin.

Vierailija
22/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustat taidegallerian ja kirjaat talletukset teosten myynniksi.

Onko taidegallerian perustaminen helppoa?

Eiköhän sen voi perustaa vaikka kotiinsa, jos siis tuntuu vaikealta tai kalliilta vuokrata joku tilantapainen jostakin.

Hyvä idea muuten. Voisin myydä töherryksiäni tutuille ja he maksaa rahat mun tilille. Itse annan kaverille saman summan käteisenä ja vähän vaivanpalkkaa. Paljonkohan tauluja voi myydä, ilman että pitää ilmoittaa verottajalle?

Tietääkseni ei yhtään. Jos menee tietyn rajan yli vuodessa, tulee arvonlisäverotilanne ja jotain muuta (?) En muista summaa. Saat toki vähentää materiaalimaksut ja muut töherrysten tekemiseen kuluneet rahat. Näistä pitää säilyttää kuitit verottajalle. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä käteinen päivittäisiä ostoksia tehdessä. Ei tule turhaa häslinkiä.

Vierailija
24/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos otan pöydän jostain markkinoilta jossa muka olen myynyt itse tekemiäni askarteluja

Vierailija
25/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta thai-hieronta paikka. Asiakkaat haluaa olla anonyymejä ja maksaa käteisellä, toisin kuin kirppis ja Tori-ostajat maksaa mobilepayllä

Vierailija
26/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos otan pöydän jostain markkinoilta jossa muka olen myynyt itse tekemiäni askarteluja

Tämä on varmaan ihan pätevä syy. Varsinkin, jos sinulla on joku tosite pöytämaksusta järjestäjälle. Voithan sitten hieman liioitella tulojasi näiltä markkinoilta.

Vierailija
27/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päivittäisiin menoihin saa kulumaan montaakaan satasta viikossa. Ja laskuja ja lainoja ei pysty käteisellä maksamaan

Vierailija
28/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin erään työkoneen, hinta oli noin 3000 eli ei kovin iso summa ja kysyttiin kuittia ja Y-tunnusta. Sitä ei ollut, kun ostaja oli ukrainalainen. Mutta kyllä se kuitenkin hyväksyttiin kun kone liittyi ammattiini.

Eli sieltä voidaan kyllä olla yhteydessä poliisiin, jos et pysty uskottavasti perustelemaan. Olin yllättynyt, kun oli noinkin tarkkaa käteisen tallettaminen.

Vierailija
29/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pankki tai kukaan muukaan tietäisi paljonko sinulle on kertynyt omaisuutta, esimerkiksi kodin irtaimistoa ym jos joku kyselee rahojen alkuperää voit aina kertoa myyneesi vaikka tietokoneesi, mönkijäsi etc.

Vierailija
30/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole uskottavaa, että olet myynyt askarteluja isoilla summilla. Sitä paitsi kirppiksellä myydään nykyisin nettijärkestelmien kautta, jäisit heti kiinni, jos poliisi tutkisi, kun sinun nimelläsi ei löydy rahaliikennettä.

Vierailija
31/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä pankki tai kukaan muukaan tietäisi paljonko sinulle on kertynyt omaisuutta, esimerkiksi kodin irtaimistoa ym jos joku kyselee rahojen alkuperää voit aina kertoa myyneesi vaikka tietokoneesi, mönkijäsi etc.

Ap ei kertonut millaisista summista on kyse. Jos satasista, niin tämä onnistuu, mutta silloinkin olisi järkevämpi vain käyttää rahoja päivittäisiin menoihin ja säilöä kotona. Tuhansien eurojen edestä myymisestä pitää olla kuitti ja ostajan nimi.

Vierailija
32/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päivittäisiin menoihin saa kulumaan montaakaan satasta viikossa. Ja laskuja ja lainoja ei pysty käteisellä maksamaan

Kuluu kumminkin. Jos ei maksa kauppaostoksiaan kortilla, jos kerran käteistäkin on, niin säästyy tilillä olevat rahat.

Vaikka olen kyllä sitä mieltä, että jos on kauan käyttämättä pankkikorttiaan ja sitten ykskaks, käteisvarojen huvettua, alkaakin taas käyttämään, niin epäilyksiä siitäkin tulisi.

Vierailija
33/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienissä erissä. Saatteella Tori.fi myynti: Telkkari 200e, Lenkkarit 150e, Vuitton laukku 500e jne....

Miten talletusautomaatilla kirjataan saate?

Kirjoita seteliin. 

Kerran luki setelissä että hyvää syntymäpäivää t. Mummo

Vierailija
34/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta thai-hieronta paikka. Asiakkaat haluaa olla anonyymejä ja maksaa käteisellä, toisin kuin kirppis ja Tori-ostajat maksaa mobilepayllä

Pitääkö olla thai tai muu aasialaistaustainen, että voi perustaa thai-hierontapaikan?

Vierailija
35/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään jotain itsetehtyjä villasukkia (tai jo em. tauluja) tms. Kuitin kirjoittamiseen ovat velvollisia yrittäjät ja yritykset vasta, kun liikevaihto ylittää 8 500 euroa vuodessa. Lisäksi alv-velvollisuus tulee yksityishenkilöille vasta, kun myynti ylittää 15 000 euroa vuodessa. Esim. Tori.fi on täynnä villasukkien tehokutojia ja -myyjiä. Tuskinpa he mitään veroja makselevat tai kuitteja kirjoittelevat.

Vierailija
36/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö läpi selitys, että Tinder-deitti antoi minulle lahjana 1000e mukavasti menneistä treffeistä =)

Valitettavasti yhteystitoja minulla ei ole, kun poisti jo mätsin

Vierailija
37/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala myymään jotain itsetehtyjä villasukkia (tai jo em. tauluja) tms. Kuitin kirjoittamiseen ovat velvollisia yrittäjät ja yritykset vasta, kun liikevaihto ylittää 8 500 euroa vuodessa. Lisäksi alv-velvollisuus tulee yksityishenkilöille vasta, kun myynti ylittää 15 000 euroa vuodessa. Esim. Tori.fi on täynnä villasukkien tehokutojia ja -myyjiä. Tuskinpa he mitään veroja makselevat tai kuitteja kirjoittelevat.

Muutenkin, eikö kuitin saa ostaja. Myyjän pitäisi tehdä kauppakirja, että hänellekin jäisi joku todiste. Kuka tekee kauppakirjan villasukista?

Vierailija
38/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten tapahtuu, jos en pysty uskottavasti selittämään tallettamani rahan alkuperää? Vaikka olisin ollut täysin rehellinen, mutta pankki ei vain usko. Esim sain mummolta joululahjaksi

Vierailija
39/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin, eikö kuitin saa ostaja. Myyjän pitäisi tehdä kauppakirja, että hänellekin jäisi joku todiste. Kuka tekee kauppakirjan villasukista?

Myyjälle jää kopio kuitista.

Vierailija
40/78 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten tapahtuu, jos en pysty uskottavasti selittämään tallettamani rahan alkuperää? Vaikka olisin ollut täysin rehellinen, mutta pankki ei vain usko. Esim sain mummolta joululahjaksi

Tuossa tilanteessa varmaan pyytäisin mummolta kirjallisen selvityksen, että hän on antanut rahat joululahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi