Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nakkikastike ja muusi. Rankkaisin ehkä parhaimmaksi ruuaksi maailmassa

Vierailija
01.01.2025 |

Näin se vaan on ja Lidl pussimuusi tietenkin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50+ enkä ole KOSKAAN tehnyt nakkikastiketta ja perunamuusia, siis yhdessä. Muusin kanssa lihapullat, mureke tai vaikka jauhelihakastike, mutta jotenkin en osaa nakkikastiketta sen kanssa syödä.

En kyllä yleensä tee nakkikastiketta muutenkaan. Nakkikeittoa kyllä.

Muusin teen aina itse, siten tulee parasta.

Oisko aika tehdä nakkikastiketta? Se on hyvää.

Vierailija
22/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sanasta lohturuoka, mutta jos sellainen pitäisi nimetä, olisi se nakkikastike ja perunamuusi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakit ovat melkein roskaruokaa, en osta

Ei niitä nykyisin myydä roskaavissa kääreissä, eli eivät ole roskaruokaa. Joskus takavuosikymmeninä niitä sai kioskeista kuumina voipaperiin käärittyinä eli silloin ne olivat roskaruokaa.

Vierailija
24/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilliliha vie voiton.

Väliliha on vielä parempaa. 

Vierailija
25/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50+ enkä ole KOSKAAN tehnyt nakkikastiketta ja perunamuusia, siis yhdessä. Muusin kanssa lihapullat, mureke tai vaikka jauhelihakastike, mutta jotenkin en osaa nakkikastiketta sen kanssa syödä.

En kyllä yleensä tee nakkikastiketta muutenkaan. Nakkikeittoa kyllä.

Muusin teen aina itse, siten tulee parasta.

Oisko aika tehdä nakkikastiketta? Se on hyvää.

Ei ole. Katsotaan jos vaikka muutaman vuoden päästä. Eikä silloinkaan muusin kanssa.

Vierailija
26/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkikastike on kyllä ankeuden huippu :D Tulee mieleen vaan kouluruokala satelsena lokakuun maanantaina.

Et siis osaa tehdä itse. Opettele vaikka nakkistroganoff ensin, sen jälkeen osaat varmaan tehdä tavallisenkin nakkikastikkeen hyvin. Kotona tehdyllä nakkikastikkeella ja koulurokaloiden nakkikastikkeilla kun ei oikeasti ole mitään tekemistä keskenään. Aika tunari kokki täytyy olla, jos siitä saa kotonakin kouluruoan makuista.

Vierailija
27/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilliliha vie voiton.

Se onkin herkkua kotona tehtynä. Sitä ei voi edes verrata koulujen tillilihaan, Jalostajan purkistakin saa parempaa.

Vierailija
28/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä nykyisin myydä roskaavissa kääreissä, eli eivät ole roskaruokaa. Joskus takavuosikymmeninä niitä sai kioskeista kuumina voipaperiin käärittyinä eli silloin ne olivat roskaruokaa.

En puhunut pakkauksesta vaan NAKEISTA . Siannahkaa, läskiä, kanannahkaa ym. roippeita ja lisäaineita 🤮

Vierailija
29/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut pakkauksesta vaan NAKEISTA . Siannahkaa, läskiä, kanannahkaa ym. roippeita ja lisäaineita 🤮

Usko nyt pönttöpää: Roskaruoka tarkoittaa roskaavaa ruokaa, eli Mäkkärin ruokia yms mistä tulee jätettä, myös jenkkienglannin mukaan eli junk food. Nykyajan roskaruokaa on Woltit ja Foodorat, ihan vaikka olisivat tilattuja Michelin-ravintolasta.

Vierailija
30/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkikastike on kyllä ankeuden huippu :D Tulee mieleen vaan kouluruokala satelsena lokakuun maanantaina.

Et siis osaa tehdä itse. Opettele vaikka nakkistroganoff ensin, sen jälkeen osaat varmaan tehdä tavallisenkin nakkikastikkeen hyvin. Kotona tehdyllä nakkikastikkeella ja koulurokaloiden nakkikastikkeilla kun ei oikeasti ole mitään tekemistä keskenään. Aika tunari kokki täytyy olla, jos siitä saa kotonakin kouluruoan makuista.

Ei mun tekemä nakkikastike ole ankeaa, kun sitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. Nakkikastiketta olen syönyt monessa muussakin paikassa kuin kouluruokalassa ja kaikkialla se on ihan yhtä ankeaa.

Vierailija
31/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa, Kölnin alueella on perinneruoka nimeltä Himmel und Ääd (Erde), joka on pääasiassa muusia, makkaraa ja omenahilloa. Sielläkin ymmärretään hyvän päälle.

Vierailija
32/45 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tekemä nakkikastike ole ankeaa, kun sitä ei ole koskaan ollut olemassakaan. Nakkikastiketta olen syönyt monessa muussakin paikassa kuin kouluruokalassa ja kaikkialla se on ihan yhtä ankeaa.

Ne ovat olleet sitten niitä samoja suurtalousnakkikastikkeita, mitä olet koulussakin syönyt. Samoista suurkeittiöistä menee kastikkeet aika moneen paikkaan, ei niitä kannata edes verrata kotitekoisiin kastikkeisiin.

Vierailija
33/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat olleet sitten niitä samoja suurtalousnakkikastikkeita, mitä olet koulussakin syönyt. Samoista suurkeittiöistä menee kastikkeet aika moneen paikkaan, ei niitä kannata edes verrata kotitekoisiin kastikkeisiin.

Juu varmasti on mennyt suurkeittiöstä kastikkeet myös äitini, anoppieni, lapsuudenkaverieni ja jo edesmenneen mummoni keittiöön :D

En vaan pidä nakkikastikkeesta. Miksi se on niin kauhea ongelma sulle?

Vierailija
34/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta <3

Vierailija
35/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kunnollisia luonnonsuoleen tehtyjä nakkeja, niin onhan se aivan loistava ruoka! Itse yleensä teen keitettyjen perunoiden ja porkkanan kanssa.

Jos joku väittää, ettei ole hyvä ruoka, niin se ei kerro mistään muusta kuin henkilön kokkaustaitojen puutteesta.

Vierailija
36/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa onkin syömäkelvottomia. Jonkun valmistajan Savunakit olivat hyviä paistettuna ja tein niistä nakkikastikkeenkin ja siitäkin tuli hyvää, tosin käytän ruuissani enemmän mausteita kuin "suomalaiseen makuun" tehdyissä kalpeissa haamuissa.

Vierailija
37/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on nälkä, kaikki on hyvää !

Ei ole. Helpompi olla nälissään kuin syödä pahaa ruokaa, kuten niljakkaita nakkeja kylmänä.

Vierailija
38/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kunnollisia luonnonsuoleen tehtyjä nakkeja, niin onhan se aivan loistava ruoka! Itse yleensä teen keitettyjen perunoiden ja porkkanan kanssa.

Jos joku väittää, ettei ole hyvä ruoka, niin se ei kerro mistään muusta kuin henkilön kokkaustaitojen puutteesta.

Meinaat, että ihminen joka ei pidä nakkikastikkeesta, kokkailee sitä kuitenkin jatkuvasti kotonaan ja pettyy aina vaan uudestaan, kun ei tule hyvää?

Vierailija
39/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h*lvetti, yäk.

Nakkikastikkeesta tulee mieleen vain koulun jauhemuusi ja siihen kylkeen se hirvittävän makuinen - sekin jostain valmisp*skasta tehty - ruskeakastike.

Opettajan pakottivat syömään ja katselivat vierestä yökkäämistä.

Toi kuonahan on sitäpaitsi pelkkää hiilaria. Koirat tykkäävät nakeista, ei se ihmisten ruokaa ole. Sama kuin söisit makaroneja ketsupilla.

Vierailija
40/45 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ankeaahan se onkin jos sen tekee perinteiseen suomalaiseen tyyliin eli siinä on vain vettä, jauhoja, voita tai pahaa margariinia, suolaa ja huonoimpia nakkeja. Itse jos teen jotain tuollaista ruokaa, niin siinä on mukana paljon muutakin ja se on aivan erimakuista kuin tuo ns. perinteinen versio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme