Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää kaupan kassalla?

Vierailija
01.01.2025 |

1. Se kun edellä oleva seisoo kassahihnan alkupäässä hoo-moilasena odottamassa vuoroaan niin että en pysty laittamaan omia ostoksiani hihnalle. Hoo-moilanen kai odottaa että edellinen maksaa, vaikka moilanen mahtuisi hyvin ottamaan askeleen tai kaksi eteenpäin häiritsemättä edellä olevaa maksajaa.

2. Se kun edellä oleva hoitaa asiaansa "hihnapuolelta" kun hän voisi hyvin mennä sinne kassan maksupuolelle kyselemään pakettiaan tai ostamaan tupakkaa tai arpalippujaan, niin että takana tuleva voisi laittaa ostoksensa hihnalle.

3. Se kun odotellaan hoo-moilasena kassan piippaavan ostoksia, vaikka voisi hyvin samalla pakata ostoksia.

4. Se kun maksaminen tuleekin yllätyksenä ja vasta sitten aletaan etsimään ja kaivelemaan maksukortteja.

5. Se kun takana tuleva on liian lähellä.

Boomerithan näin yleensä toimii.

Mikä teitä ärsyttää kanssa-ihmisissä kassoilla?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat mummot, jotka eivät osaa katsoa hintoja oikein ja sitten jäävät valittamaan tai muuten höpisemään siihen kassalle. Katson yleensä jo ennakkoon semmoisen jonon, jossa on vähiten vanhuksia. 

Vierailija
42/72 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ärsytti sekä oksetti, kun kassahenkilö kaivoi nenäänsä. Ensin kun kuljetti tavaroita lukijan ohi ja sitten, kun ojensi kuitin räkäisellä kädellään. Lidl-kassa oli.🤢

Vierailija
44/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mätän ostokset takaisin kärryyn ja menen muiden tieltä pois, kauemmas pakkaamaan, kuten me monet boomerit teemme.😅

Näin minäkin teen, toisin kuin muutamat nuorehkot ihmiset, jotka pakatessaan miettivät ja kääntelevät tavaroita, että mitenkähän nyt pakkaisi tuonkin pussukan.🤯

Vierailija
45/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaminen.

Kapula. Kaapula! Mikä on se kaapula siellä minun ostosten seassa? Muutaman kerran olen vahingossa pakannut senkin ja kotona vaimo ihmettelee miksi ostin kapulan? Sanoin et haluan kerätä eri kauppojen kapuloita ja tehdä niistä jotain.

Vierailija
46/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kassahenkilö, joka heittelee salamavauhtia kaikki tavarat sikin sokin, vaikka ei ole ketään muita jonossa kuin minä.

Olen alkanut heittelemään takaisnpäin ostoksia ja pakkaan entistä hitaammin😅

Vierailija
47/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä ärsytä koskaan mikään kaupan kassalla. Kun lähden kauppaan, niin tiedän, että siellä varmasti on muitakin ihmisiä. Jokaisella on siellä oikeus asiansa hoitaa. Toiset pystyvät nopeammin, toisilla menee aikaa. Ikinä et voi tietää, miksi joku toimii niinkuin toimii. Adhd, vanhuus, yksinäisyys, väsymys, motoriset ongelmat. Tai osa on vaan muuten vaan rauhallisempia ja hitaampia.   

Olen jo muutenkin luonteeltani rauhallinen ja nyt kun on vielä hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta, niin ei se aina mene kuin Stromsöössä. Täytyy munkin ruokaa silti saada.

Vierailija
48/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun takana oleva alkaa laittamaan omia ostoksia hihnalle, vaikka minulla on vielä omia laittamatta.

Se kun takana tuleva tulee seisomaan maksupäätteelle, kun olen pakkaamassa omia ostoksia ennen maksua.

Mikä ihmeen kiire teillä on siellä kaupassa? En ikinä pakkaa ennen kuin olen maksanut ja tarkastanut kuitin. Jos on noin kiire niin miksi ette tule kauppaan paremmalla aikaa. Vaikka iltamyöhällä kun muita ei ole?

Vierailija
49/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n listassa on epäloogisuus ekan ja vikan kohdan välillä.

Todellakin odotetaan hihnan päätypuolella, että edellä oleva saa maksettua - ettei mennä liian lähelle.

Sinä siinä takana ehdit aivan mainiosti laittaa omat ostoksesi hihnalle sillä aikaa, kun kassa piippailee minun ostoksiani. Ja kas, kukaan ei ole liian lähellä ketään.

Vierailija
50/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kohteliasta odottaa, että edellä oleva saa maksettua rauhassa. Eniten vi*uttaa ne jotka änkeää heti siihen niitä omia tavaroitaan (osa menee välillä kapulan yli ja niitä saa sitten setviä siinä, ettei toi mun ollut) ja ovat siinä iholla kiinni kun maksat ostoksia. 

Vierailija
51/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun takana oleva alkaa laittamaan omia ostoksia hihnalle, vaikka minulla on vielä omia laittamatta.

Se kun takana tuleva tulee seisomaan maksupäätteelle, kun olen pakkaamassa omia ostoksia ennen maksua.

Mikä ihmeen kiire teillä on siellä kaupassa? En ikinä pakkaa ennen kuin olen maksanut ja tarkastanut kuitin. Jos on noin kiire niin miksi ette tule kauppaan paremmalla aikaa. Vaikka iltamyöhällä kun muita ei ole?

Toi on totta. Ja samat ihmiset jotka käytävillä höpöttää toisen höpöttäjän kaa sulkeutuvat kassalla täysin. On pitänyt keksiä joku keppi erottamaan ihimisten ostokset toisistaan. Ei senvetaa saada suuta enää auki et sanotaan, et uskallettais sanoa nämä ovat minun ostoksia. 

Mitenkä ihmeessä ihmiskunta pärjäsi ja selvisi tuhansia vuosia basaarien ja markkinoiden hälinässä ilman tuota kapulaa?

Vierailija
52/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua joku ärsyttää kaupan kassajonossa siirryn itsepalvelukassalle mikä sitten taas voi ärsyttää muita jos minulla on isot ostokset ja kärsimättömien jonoa alkaa syntymään sielläkin. Joskus jos minua on ärsytetty päivän mittaan enemmän kuin tarpeeksi minulle tulee kiusaus ärsyttää muita ihmisiä vaikka sitten kaupan kassajonossa ja vaikka nuo ihmiset siinä jonossa olisivat osattomia minun ärsytykselleni. 

Vierailija
53/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veemäisten myyjien tarkoituksellinen hitaus ja yliystävällisten ' asiakaspalvelijoiden' ymmärtämättömyys siitä,että kaikki eivät halua kuulla hyvän päivän toivotuksia tuntemattomilta. Kuka tuon älyttömyyden on keksinyt,että jokaiselle toivotetaan hyvää illanjatkoajuhannustaloppuvuotta? Aivan naurettavaa ja ahdistavaa. Tulen kauppaan hakemaan pakolliset ruuat,en jutustelemaan I dioottien kanssa. Sinä kassalla työskentelevä; voitko lopettaa sen ärsyttävän lässytyksesi kun asioin pisteelläsi? En etsi ihmiskontakteja,vaan haen selviytymiseen tarvittavat elintarvikkeet- minä en ole velvoitettu hymyilemään sinulle enkä vastaamaan sinulle mitään,tajuatko? Teennäinen ' ystävällisyys' on varsinkin isoissa marketeissa niin päälle käyvää,että en asioi niissä enää kuin aivan välttämättömästä pakosta. Kerrothan asiakaspalautteena nämä terveiset työnantajallesikin. Kiiiiitos ja iiiihaaanaaa päivänjatkoa!!!

Tervehtiminen ja hyvästeleminen ei ole meille kaupan kassoille mikään vapaaehtoinen homma. Se on osa kassatyöskentelyä ja sen toteutumista seurataan. Jos et tervehdi ja hyvästele asiakasta, seuraa siitä keskustelu esihenkilön kanssa. Hyvässä lykyssä se katsotaan alisuoriutumiseksi ja siitä saa huomautuksen. 

Vierailija
54/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ihan vaan tiedoksi, että aika moni näkee "kärsimyksesi" kassajonossa. Ilmeesi, asentosi, puhinasi ja juuri siksi osa meistä jonottajista myös tarkoituksella haluaa ärsyttää sinua. Ainakin minä hidastelen, rupattelen pari sanaa kassalle, viivyttelen ostosten pakkaamisessa. Osa kassoista myös reagoi asenteeseesi ja hidastelee tarkoituksella, keskittyy juttelemaan ystävällisesti hitaalle vanhukselle ja palvelee entistä kohteliaammin.
Jos ymmärtäisit käyttäytyä hyvin osa meistä  saattaisi päästää sinut edelleen. Käy matkustelemassa, niin opit hyvät tavat käyttäytyä kassajonossa ja miten pääset nopeasti kassalle. Se vaatii ihan vaan huomaavaisuutta ja kohteliaisuutta muita kohtaan. Et ole yksin kaupassa, vaikka kuulutkin juuri siihen porukkaan joka liikkuu kaupassa tuli takamuksessa ja laput silmillä.

Vierailija
55/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kassaneiti ei lähde treffeille toistuvista pyynnöistä huolimatta 😒

Vierailija
56/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun edellä olevan ostoksista puuttuu hintalappu ja myyjä soittelee ja selvittää asiaa minuuttitolkulla, eikä asiakas tajua sanoa, että antais jo olla, jotta toiset pääsisi jo asioimaan!

Vierailija
57/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sekä oikealla, että vasemmalla kassojen välissä ihmiset jäävät pakkaamaan kassahihnojen väliin, eivätkä mene sinne päätyyn. Kassa ohjaa vähät ostokseni sinne ulommalle hihnalla ja ehdin maksaa, ja nämä penteleet blokkaa molemmin puolin pääsemiseni ohi pakkaamaan omat ostokseni, ja siten hidastavat jonossa myöhemmin olevien ostosten pakkausta.

Tämä ärsyttää minuakin kaikkein eniten, että jäädään siihen hihnan viereen jumittaan ja pakkaamaan, kun se toiminta pitäisi tapahtua päädyssä. Sitten mulkaistaan vihaisesti kun yritän päästä ohi. Haloo! 

Vierailija
58/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kerännyt ostoksesi kärryyn, niin maksamisen jälkeen lastaan ne nopeasti takaisin kärryyn, ja pakkaan jossain sivummalla rauhassa ostoskassiini. Näin en tuki kassahihnaa kovinkaan pitkäksi aikaa. 

Vierailija
59/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma virhearviointi joskus ärsyttää, kun otankin sen kassan, joka ei etene, ja näen viereisessä jonossa sen henkilön jo maksavan, jonka perään olisin voinut mennä... 

Vierailija
60/72 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää taidat olla just niitä liito-oravia jotka lentokoneessakin nousee seisomaan kun tuskin pyörät koskettaa kenttää? Naurattaa kun lomalainen, sen sijaan et istuisi ja nauttisi seisoo käytävällä laukut kädessä ja työntää. Itse istun rauhassa ja kun jono liikahtaa nousen ja otan yläkabista laukkuni ja peruutan et keskimmäinen ja ikkunastakin ihminen pääsee ja voi sitä ihanaa puuskutusta kun jonottajat yrittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan