Laihdutus ketju! Vuoden 2025 tavoitteet.
Itellä 5kg pitäisi saada pois niin olisi aika passeli. Saa nähdä kiinnostaako nyt jo talvella kävelyllä tiristää ylimääräiset vai siirtyykö keväälle/kesälle. Nyt mitat: 183cm ja 85kg. Mies 42.
Kommentit (56)
Mukana! Kesään mennessä pitäisi saadatäälläkin 5 kg pois. Painoa on nyt 68 kg ja pituutta 165 cm. Tuo 63 kg on ollut se painoa missä itselläni on ollut kaikista parasta fiilis. Lisäksi näytän tuolloin omaan silmääni kaikista tasapainoisimmalta. Minulla on melko muodoton, suora vartalonmalli ja leveät harteat, joten hoikempana aloin näyttämään liian kolmiomaiselta, kun reisissä ja takamuksessa ei ollut juurikaan rasvaa.
Itselleni suurin ongelma on kuukausittainen hormonivaihtelu. Muuten menee hyvin, mutta viikko ennen menkkoja minulla on koko ajan kiljuva nälkä ja keho sekä mieli huutaa etenkin suolaisia, hiilaripitoisia herkkuja. Tuosta "menkkasyöpöttelystä" kun pääsisi eroon, niin homma olisi helppo. Nyt tuntuu, että laihduttamisen sijasta menkkojen jälkeen ehtiin korjamaan vain tuon yhden viikon tekemät tuhot.
Pituus:167,5cm
Paino:79 kg
Tavoite: -16-19kg
nainen pyöreä
Lähden tällä kertaa yrittämään painon pudotusta maltillisemmalla ja hedonistisella tavalla. Aion panostaa ruuan laatuun, mahd.puhdasta,tuoretta. Makeannälkään vaikka hedelmiä,marjoja,taateleita (n.1krt/vko) ja sit värikkäistä kasviksia. Liikuntaa monipuolisesti;ostin luistimet ja minulla on myös luistelusukset,icebugitkin löytyy talvihölkkään. Kotona taidan tehdä iltaisin sitten välillä jonkinmoista circuit trainingia (punnerrukset,vatsalihasliikkeet ja syväkyykkyjä omalla painolla.) Kesällä sit pyörän selkään ja miksei vaikka rullaluistelee, hyvää reisi-pakaratreeniä se. Tsemppiä kaikille👍
Jee, kiva et täällä on pöhinää 😊
Minä täällä flunssassa kolmatta päivää ja painokin on junnannut paikallaan tismalleen sen ajan.
Oon edelleen kuitenkin mennyt ketoosissa, koska olo ollut ihan ok (flunssaa lukuunottamatta). Aika paljon mielitekoja tosin kun vaan kotona pyörii. Onneksi jääkaapissa ei oo mitään. Erityisesti tekis mieli Gampas Pil Pil katkarapuja 😂 sellaisia oikein tulisia ja valkosipulisia 😋 Mulla vielä noita Naturdiet purkkeja yhdeksäksi päiväksi ja kun ne loppuu olis tarkoitus jatkaa ihan ruoan kanssa ketoosissa. Mut 9 päivän päästä saatan käydä tilaamassa jossain Gampas Pil Pil:ä...😋
Yhden cheat mealin pidän Naturdietien jälkeen. Hiilareita ei kyl viitti ottaa kun sit kova homma päästä uudelleen ketoosiin.
Täällä siis päivä 9 kohta pulkassa ja pudotus sen 3,4 kg.
Tsemppiä 💪
Ryijykkä
Sellaista mukavaa puoli kiloa viikossa -tahtia lähtenyt nyt tippumaan pelkästään sillä että olen lähtenyt rajaamaan ruokailuaikoja, enkä edes kovin hyvin onnistuen siinä. Innostuneena jo laskeskelin että tällä vauhdillahan voisin päästä ihannepainooni vuodessa, vaikka oikeasti syksyn tullen taitaa olla tarpeeksi haastetta jo siinä etten lihoisi paljoa.
Motivoivaa joka tapauksessa, ja sellainen dieetti josta en aio enää ikinä luopua.
27 päivää painonpudotusta takana ja 93 kilosta on tiputtu 85 kg:aan ! Pari ekaa viikkoa vain naturdietiä 4-5 purkkia päivässä.
Nyt viikon olen syönyt 2 ruokaisaa salaattia päivässä +naturdietiä pari purkkia. Kertoisin voimin siis jatketaan edelleen.
Tänään minua koetellaan kun lähdetään miehen kanssa ravintolaan syömään. Oon katsonut listan etukäteen ja tahto pysyä ketoosissa, mutta tiedän et tulee olemaan vaikeaa...
Tsemppiä kaikille
Ryijykkä
72 kg olisi hyvä tavoitepaino. Nyt 76,5 kg.
t. mies 180 cm
Noin 20 kiloa pois pitäisi saada, paino nyt 69.8 ja tavoite n. 50kg. Saisi nyt kesään mennessä edes 8 kiloa pois niin se olisi hyvä alku.
Mitä kaikkea jätätte pois/miten aiotte liikkua? Sokerilakko ja kasvisten lisääminen ovat itsellä listalla näin aluksi ja joka päivä kävelyä.
Tsemppiä kaikille!
-pallokala
Mitä kaikkea jätätte pois/miten aiotte liikkua?
Itsellä aikomus on lähinnä pitää yllä korkeaa aktiivisuustasoa kuntosaleineen. Sitten kun säät vähän lämpiävät haluan ottaa taas juoksua mukaan, se on nyt talvella jäänyt aika lailla pois kombosta. Pois en ole jättämässä mitään, paitsi maitotuotteiden käyttöä haluan vähän vähentää kolesteroliarvojen parantamiseksi. Painonpudotus minulla lähtee ihan yksinkertaisesti ruuan määrästä, laatuun olen jo pääosin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Pituus:167,5cm
Paino:79 kg
Tavoite: -16-19kg
nainen pyöreä
Lähden tällä kertaa yrittämään painon pudotusta maltillisemmalla ja hedonistisella tavalla. Aion panostaa ruuan laatuun, mahd.puhdasta,tuoretta. Makeannälkään vaikka hedelmiä,marjoja,taateleita (n.1krt/vko) ja sit värikkäistä kasviksia. Liikuntaa monipuolisesti;ostin luistimet ja minulla on myös luistelusukset,icebugitkin löytyy talvihölkkään. Kotona taidan tehdä iltaisin sitten välillä jonkinmoista circuit trainingia (punnerrukset,vatsalihasliikkeet ja syväkyykkyjä omalla painolla.) Kesällä sit pyörän selkään ja miksei vaikka rullaluistelee, hyvää reisi-pakaratreeniä se. Tsemppiä kaikille👍
Kerran viikossako vain ajattelit syödä hedelmiä ja marjoja? Mä syön niitä joka päivä. Elokuusta kymmenen kiloa pudottanut
Helmikuu meni sairastellessa ja liikunta jäi minimiin. Silti pudotusta tuli hiukan päälle kilo. Tuntuu että aika hyvä runko ruokavaliolle on siis kasassa.
Hiukan yllättävään suuntaan ollaan ruuan kanssa menossa. Seuraava tavoite on saada kolesteroliarvot kuriin, ja ravitsemusterapeutti ehdotti keinoksi munien vähentämistä itse jo kaavailemani maidon lisäksi. Nyt olen katsellut whole food plant based -henkisiä reseptejä ja luulen että alan pikku hiljaa kulkea sitä kohti. Tavallisesti ihmisillä tippuvat kolesterolit, verenpaineet ja vyötärönympärykset siirtymän myötä, joten lienee pitkän aikavälin terveyden kannalta aika hyvä linja.
Itsellä tullut nyt viisi kiloa alas vuoden alusta. Hidasta on mutta pääasia että suunta pitää. Miten muilla sujuu?
Aika paradoksaalinen laihdutusvinkki: rottien rasvasolut pienenivät vaikka niiden ruokahalu ilmeisesti kasvoi kun saivat hunajaa syödäkseen. Saattaa toimia ihmisilläkin? Eikös painon lisääntyminen rasvan takii johdu valtaosin rasvasolujen koon suurenemisesta?
Mulla tavoitepaino 50-52 kg, pituutta 162 cm. Enimmillään painoin noin 63 kg, tällä hetkellä painoa 53,5 kg. Pätkäpaastoan, ei herkkuja eikä virvoitusjuomia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kanssa mukana. Paino pitäisi saada 78kg:sta 74kg:hen, niin olisin normaalipainossa. Pituus 173,5cm. Stressin ja unettomuuden takia viime vuonna paino nousi 73kg:sta nopeasti 78kg:hen ja nyt pitäisi saada omat mitat takaisin. Nukkumaan olen jo alkanut kohtuullisen hyvin, kävelen päivittäin 30min ja käyn kaksi kertaa viikossa salilla. Kalorit yritän pitää 1400-1600 tasolla, ja pari viikkoa se onkin jo onnistunut. Tsemppiä kaikille!
Päivittelen pitkästä aikaa kuulumisia. Paino junnasi alkuvuodesta ja unettomuuden hoito ei oikein ottanut onnistuakseen. Yhä edelleen tulee 5h yöunia. Lopetin kahvin viikko sitten, katsotaan jos se pidemmällä aikavälillä auttaisi unettomuuteen. Liikuntatavoitteet ovat kyllä onnistuneet myös käytännössä. Painon suhteen nyt olen 2,8kg normaalipainosta, eli pientä edistystä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tavoitepaino 50-52 kg, pituutta 162 cm. Enimmillään painoin noin 63 kg, tällä hetkellä painoa 53,5 kg. Pätkäpaastoan, ei herkkuja eikä virvoitusjuomia.
Tilannepäivitys: tänään paino 52,7 kg eli tavoite lähestyy. Mites muilla menee?
Miten teillä painonpudottajat on mennyt? Minä vasta aloittelen mutten ole vielä päättänyt tarkempia menetelmiä. Olen N 168cm 83kg. Onko joku onnistunut lopettamalla vain lisätyn sokerin, tai sekä sokerin ja vehnäjauhon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys: tänään paino 52,7 kg eli tavoite lähestyy. Mites muilla menee?
Tänään paino 51,5 kg eli tavoite aikalailla saavutetttu. Jatkan painon seuraamista päivittäin, ettei pääse hivuttautumaan ylöspäin niin kuin aiemmin kävi.
2025 tavoitteeni on yhdys sanojen oppiminen!
Jos olen vuoden päästä 10 kg kevyempi, on sekin jo parempi kuin ei mitään. Nyt mitat 101 kg ja 176 cm. Lenkkeilen ja pidän terveellisestä ruoasta, mutta syön liian isoja annoksia ja ihan liikaa myös herkkuja. Tavoite vähentää rankasti herkkuja ja roskaruokaa, sekä aloittaa myös kuntosaliharjoittelu.