Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ketju! Vuoden 2025 tavoitteet.

Vierailija
01.01.2025 |

Itellä 5kg pitäisi saada pois niin olisi aika passeli. Saa nähdä kiinnostaako nyt jo talvella kävelyllä tiristää ylimääräiset vai siirtyykö keväälle/kesälle. Nyt mitat: 183cm ja 85kg. Mies 42.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tavoitteet. Tuo nykyinen mittasi taitaa olla normaalipainon rajoilla joten paljoa ei tarvitse tiristellä. Mutta jos selvästi on ylimääräistä niin ei siitä haittaa ole. Joku kilo kuukaudessa tavoitteena on kohtuullinen ja ei liian rankka. Ruokavalion muutoksella ja kevyellä liikunnalla mahdollinen.

Vierailija
2/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjun luomisesta! Toivottavasti saataisiin tähän kannustava meininki ja sitä kuuluisaa positiivista pöhinää. :)

Itsellä on noin parikymmentä kiloa normaalipainoon ja takana monta kierrosta vuodenaikoihin liittyvää jojoilua. Hyvinä puolina aiemmista yrityksistä on, että tiedän jo aika tarkkaan mitkä asiat itselle toimivat ja mitkä kannattaa suosiolla ohittaa vaikka niitä ympärillä tuputettaisiin.

Parhaiten toimineita juttuja joita voin kuvitella noudattavani pidempään kuin jonkin kuurin ajan ovat olleet syömisten kirjaaminen ylös, kahdeksan tunnin ruokailuikkuna ja runsas liikunta. Näillä mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut maaliskuusta lähtien 86 kg -> 64 kg. Pituutta 163 cm. Tavoitepaino 55 kg kesään mennessä. Minun on ollut helponta laihtua pätkäpaastolla, eli syön vain kevyen lounaan klo 11 ja illallisen joskus 17-19 välillä eikä muuta.

Motivaationa on ollut se, että hevoseni loukkaantui eikä tule kuntoutumaan käyttöön. Sitä edellinen hevoseni lopetettiin sairauden takia. Meillä on myös tyttäreltä jäänyt poni, jolla ei ole niin käyttöä enää, joten ihan vain kiukusta kohtaloa ja epäonnea kohtaan päätin laihduttaa itseni takaisin ponikokoon. Tosin tietysti ponille tapahtuu jotain heti kun pääsen tavoitteeseni, ehkä jää kaatuvan puun alle tai karhu syö.

Vierailija
4/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lähti 15 cm ympärysmittaa viime vuonna. jos saan 10 - 15 cm tänä vuonna voinen olla tyytyväinen

Vierailija
5/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa ap selle että nollanen 5 kiloa ei ole mitään laihduttamista, vaan sen kertominenkin on suoranaista vittuilua oikeasti laihdutusta tarvitseville.

Kiinteytä vain eli aloita joku urheilulaji, niin vaa'alla ei ole merkitystä vaan mittanauhalla ja sekin lähinnä lähinnä vyötäröllä.

terveisin satakiloinen

Vierailija
6/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meno vuosi sitten selkä (3 välilevynpullistumaa) ja kun siitä aloin jotenkin olla toimintakykyinen, iski korona ja keuhkokuume. Tässä vielä yskän kanssa joudun kärvistelemään mutta heti kun paranen, aloitan salitreenit ja kävelylenkit. Ruokavaliotakin tarkastelen, olen kyllä aina syönyt suht järkevästi mutta annoskokoja ja ruoan laatua voi parantaa. Ja viiniä vähemmän. Näillä toivon kiloja tippuvan ensi vuonna 10-15

N47

Vierailija
7/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Laihdutan normaalipainon sisällä. Sukurasitteena kolestroli- ja verensokeriongelmat, joten homma pitäisi saada hallintaan. Ikää kohta 37v. Olen liikunnallinen, joten siinä puolessa ei korjattavaa. Mutta ruokavaliota pistän uuteen uskoon nyt uuden vuoden kunniaksi. Tarkoituksena olla nyt alkuun ilman herkkuja ja roskaruokaa ja syödä enemmän kasviksia joka aterialla. Nuo kolme ovat minut tähän pisteeseen ajaneet, joten niistä lähden korjaamaan.

Vierailija
8/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa ap selle että nollanen 5 kiloa ei ole mitään laihduttamista, vaan sen kertominenkin on suoranaista vittuilua oikeasti laihdutusta tarvitseville.

Kiinteytä vain eli aloita joku urheilulaji, niin vaa'alla ei ole merkitystä vaan mittanauhalla ja sekin lähinnä lähinnä vyötäröllä.

terveisin satakiloinen

Onhan se. Ja jos on terveysongelmia, niin jo tuo 5kg vaikuttaa todella paljon. Ja nimenomaan normaalipainon sisällä on kaikista vaikeinta saada kiloja pois ja pidettyä ne pois.

En usko, että tämän ketjun tarkoitus oli katkeroitua kenellekään, joten josko pidettäisiin vaan positiivista fiilistä yllä.

Vierailija
9/56 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! Laihdutan normaalipainon sisällä. Sukurasitteena kolestroli- ja verensokeriongelmat, joten homma pitäisi saada hallintaan. Ikää kohta 37v. Olen liikunnallinen, joten siinä puolessa ei korjattavaa. Mutta ruokavaliota pistän uuteen uskoon nyt uuden vuoden kunniaksi. Tarkoituksena olla nyt alkuun ilman herkkuja ja roskaruokaa ja syödä enemmän kasviksia joka aterialla. Nuo kolme ovat minut tähän pisteeseen ajaneet, joten niistä lähden korjaamaan.

Lisään vielä, että minulla on vaatekaappi täynnä ihania vaatteita, jotka eivät istu enää kunnolla. Painoa ehkä se 5kg liikaa niihin. En tiedä tarkkaan, kun en käy vaaalla. Harmittaa ihan hemmetisti, kun on vaivalla koonnut unelmien vaatekaapin ja sitten Koronan ja etätöiden myötä elintavat puolivahingossa lipsuneet epäterveeseen suuntaan. On siis sekä terveydellinen että vähän pinnallisempi motivaattori.

Tavoitteena on pitkällä tähtäimellä luoda terveelliset ruokailutottumukset, joihin pystyn sitoutumaan sekä kesän juhlissa taas mahtua niihin ihaniin mekkoihin, joita kaapistani löytyy.

Vierailija
10/56 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alusta laskua 1,7 kiloa! Varmaan enimmäkseen vesipöhöä, olen syönyt kyllä itseni ihan kylläiseksi, mutta motivoivaa silti.

Ryijykkä
11/56 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun muitakin samassa pisteessä

Täällä kans yksi laihduttaja. Oon ennen ollut tosi urheilullinen ja haluan "oman kropan" takaisin! Oon ihan sokerikoukussa ja osin siistä syystä valitsin alkuun 3 viikon Naturdiet kuurin. Sitten jatkan vähähiilarisella.

Nyt menossa päivä 6.

Aloituspaino 93,1 kg

päivä 6: 89,7 kg 🥳

Alussa joo, lähtee nesteitä, mut silti oon tyytyväinen starttiin 😊 Ja eiköhän se rasva ala palamaan kun ketoosissa jatketaan. 

Työpäivät meni helposti, mut nyt viikonloppuna on ollut kaikenlaisia mielitekoja. Toistaiseksi oon välttänyt ne🔥

Tsemppiä kaikille🔥

Vierailija
12/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on lähtenyt sujumaan oikein mukavasti, vaikken edes syö mitenkään erityisen vähää. Olen saanut hivutettua syömisiä takaisin lyhyempään aikaikkunaan. Tällä hetkellä noin kymmenen tuntia, kahdeksaan haluaisin päästä takaisin.

Harmittaa miten paljon taaksepäin projektissa jouduin, koska kuuntelin asiantuntijoita ja hylkäsin ne itselle toimivat mallit viime vuonna. Sen lisäksi että pitkin päivää puputtaminen nosti painoa, kärsivät myös työtehoni ja yöuneni. Harmittaa että suomalaisessa terveydenhuollossa ei voida mennä yksilö edellä.

Vierailija
13/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on lähtenyt sujumaan oikein mukavasti, vaikken edes syö mitenkään erityisen vähää. Olen saanut hivutettua syömisiä takaisin lyhyempään aikaikkunaan. Tällä hetkellä noin kymmenen tuntia, kahdeksaan haluaisin päästä takaisin.

Harmittaa miten paljon taaksepäin projektissa jouduin, koska kuuntelin asiantuntijoita ja hylkäsin ne itselle toimivat mallit viime vuonna. Sen lisäksi että pitkin päivää puputtaminen nosti painoa, kärsivät myös työtehoni ja yöuneni. Harmittaa että suomalaisessa terveydenhuollossa ei voida mennä yksilö edellä.

Niinpä, siellä mennään käypähoito edellä riippumatta asiakkaasta. No, hoitohenkilökunnalla ei ole vaihtoehtoja, määräykset tulee ylempää.

Vierailija
14/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi laihdutta 40 kiloa. Jos nyt edes pääsisin lievään ylipainoon kesäksi. 

Vierailija
15/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa mukana. Paino pitäisi saada 78kg:sta 74kg:hen, niin olisin normaalipainossa. Pituus 173,5cm. Stressin ja unettomuuden takia viime vuonna paino nousi 73kg:sta nopeasti 78kg:hen ja nyt pitäisi saada omat mitat takaisin. Nukkumaan olen jo alkanut kohtuullisen hyvin, kävelen päivittäin 30min ja käyn kaksi kertaa viikossa salilla. Kalorit yritän pitää 1400-1600 tasolla, ja pari viikkoa se onkin jo onnistunut. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
16/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa pitäisi saada 5 kg pois. Olen N 63,5 kg - pituutta 160 cm. Kyllä on haasteellista. Olen vuosia saanut painon pysymään samassa luvussa. Mutta ne viimeiset kilot!

Vierailija
17/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alkupainoni oli 84kg. 20 kiloa kun siitä olen saanut pois niin olen normaalipainon ylärajoilla. Nyt olen saanut pois 12,5kg. 5,5 kuukautta on mennyt. Eli ei ihan älytöntä tahtia paino putoa mutta mielestäni ihan terveellinen tahti.

Keinoina on ollut ketodieetti ja liikuntaa reilusti. (Verrattuna siihen että en liikkunut ollenkaan)Aerobista liikuntaa 40-60min viitenä päivänä viikossa ja nyt olen alkanut harjoittaa lihaskuntoa myös.

Vierailija
18/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetan sinulle myös toisen tavoitteen: kirjoitustaidon parantaminen.

Laihdutusketju

5 kg

183 cm

Vierailija
19/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa noin 58-59 kg ja pituutta 166 cm. Pitäisi kyllä päästä 52-53 kiloon.

Vierailija
20/56 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terveisin satakiloinen

Kyllä se laihduttaminen alkaa vasta silloin kun laihdutetaan normaalipainon sisällä. Ylipainon saa pois elämäntaparemontilla, mutta nykypäivänä kun kulutus on pientä ja saanti on suurta ihan huomaamattakin arjessa, se normaalipainon sisällä kamppailu on tuskaa. Silloin vasta tajuaa, kuinka vähän sitä oikeasti saisi syödä.

Terveisin entinen satakiloinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan