Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minut saataisiin sähköautoilijaksi?

Vierailija
01.01.2025 |

Tykkään ajaa +30 vuotiailla autoilla. Pidän näitä liikenteessä silloin tällöin ja katsastelen joskus ja vuorottelen millä ajan mikäkin kesä. Vuorottelen niillä.

Ensi kesänä kaivan tilusteni tallista -82 Mitsubishini ja saatan  sen vaihteeksi leimakuntoon. Sen ja muiden vehkeitteni rassaaminen on terapiaa ja harrastamista, siinä missä jollekin on vaikka hevosen hoitaminen ja ratsastelu.

Jos elämme vuotta 2075, niin en usko, että pystyn tekohengittämään elossa harrastemielessä 2025 mallista Teslaa samalla tavoin kuin nyt pystyn pitämään elossa -75 Toyota Crownia tai pikku-corollaa. En mitenkään.

Autoiluun ja varsinkin harrasteautoiluun liittyy paljon enemmän tunteita kuin vain paikasta A paikkaan B. Tykkään kaasuttimista, mitä voi huoltaa ja venttiileitä voi säätää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja se ettei varmaan 2075 saa enään bensaa autoos

Vierailija
2/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sähköauton sitten, kun ei tarvitse pelätä åienen työssyn aiheuttavan 20tonnin akunvaihtoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap on 2075 ?

Vierailija
4/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on 2075 ?

Ap on silloin 88 jos elää tai muutoin kuollut. Mietin, että minun olisi pitänyt syntyä 50- tai viimeistään 70-luvulla. 

Vierailija
5/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi mitenkään tulla töihin sähköautolla 

Vierailija
6/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun polttoainetta ei enää saa tai se maksaa tuhansia euroja litralta voi ehkä avittaa sähköauton siirtymistä. Samaten se että varaosia ei enää löydy.

Vierailija
7/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta ja se ettei varmaan 2075 saa enään bensaa autoos

Toivon todella että minä olen vuonna 2075 ihmettelemässä auton kanssa miksen saa bensaa, jolla olen ajellut vuodesta 1989. En siis ole aloittaja, mutta tulkaa sitten yli 100 vuotiaalle mummolle kertomaan ettei sähköauto käytä bensaa 

Vierailija
8/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpohko tapa on hylätä polttomoottoriset autot katsastuksessa.

Vierailija
9/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpohko tapa on hylätä polttomoottoriset autot katsastuksessa.

Jos ajat ennen -78 valmistetulla autolla tästä ei tarvitse huolehtia. 

Mitä tehdään 2025 autolla, jossa syttyy 20v päästä airbag-valo ja valmistaja ei myy uutta osaa? Romikseltakaan et voi hakea, koska osat ovat koodattu autoon ja uuden /käytetyn osan Vin-koodaus maksaa enemmän kuin auto.

Tämä on autonvalmistajien jutkuttamista ja pelkästään kerakäyttökulttuurin takia tehty.

Vierailija
10/10 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryt sähköautoon tai olet siirtymättä. Ketään ei kiinnosta. Tee itse omat päätöksesi äläkä trollaa teeskentelemällä että haluat infoa päätöksenteon tueksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän