Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1617)

Vierailija
121/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat, jotka yrittävät hevi-osastolla tunkea omat ostoksensa sinun sillä hetkellä käytössä olevalle vaa'alle, siinä välissä, kun sinä yhden punnitun tuotteen laitat koriin/kärryyn ja nostat sieltä punnitsemattoman vaa'alle. Tuota on tapahtunut jopa silloin, kun en ole vaa'an edestä askeltakaan mihinkään liikkunut. Ja vaikka muutaman askeleen päässä olisi useampia vapaita vaakoja.

Tullut joskus kiusallisia tilanteita kun joku luulee että olen tulemassa vaakapisteelle, vaikka yritän vain väistää siitä pois tai tulen vahingossa just sinne suuntaan. Ja se toinen menee äkkiä muualle pussin kanssa, kaukaiseen punnituspaikkaan. Tai joku luulee että valloitan kassajonon, kun katson kysyvästi että oliko hänkin yhtä aikaa tulossa kassalle ja olisin voinut antaa paikan - mutta sitten tulee toinen kassa. Ehkä olen leimautunut itsekkääksi tahattomasti.

Vierailija
122/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Jätän kapulan usein laittamatta, jos olen ainut asiakas kassalla, eikä minulla ole kuin vähän ostoksia. Ne ehtivät silloin mennä hetkessä kassalta läpi ennen seuraavaa mahdollista asiakasta, varsinkin, jos olen nähnyt käytävien päähän, ettei sieltä ole ketään asiakasta juuri sillä hetkellä tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat, jotka yrittävät hevi-osastolla tunkea omat ostoksensa sinun sillä hetkellä käytössä olevalle vaa'alle, siinä välissä, kun sinä yhden punnitun tuotteen laitat koriin/kärryyn ja nostat sieltä punnitsemattoman vaa'alle. Tuota on tapahtunut jopa silloin, kun en ole vaa'an edestä askeltakaan mihinkään liikkunut. Ja vaikka muutaman askeleen päässä olisi useampia vapaita vaakoja.

Bara i u-länder väger kunderna själva.

Vierailija
124/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä olija ei laita kapula hihnalle

Tämä ärsyttää aivan helvetisti.

Mua ei, laitan sen sitten vaan itse. Joskus käy niin, etten itsekään huomaa sitä laittaa ja vähän nolottaa, kun se takana tulija sen sitten laittaa itse, mutta ei minua kyllä mitenkään ärsytä, vaikka se edessä oleva ei sitä  laita valmiiiksi minulle. Minulle ei jotenkin ole tullut mieleenkään, että tuokin asia voisi ärsyttää :D

Vierailija
125/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei katso edes silmiin. Kylmää kyytiä. Tarviit sä kuittia? No en tarvii. 

Vierailija
126/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa ei katso edes silmiin. Kylmää kyytiä. Tarviit sä kuittia? No en tarvii. 

Minä ainakaan en tarvitse kassalta mitään lisää sosiaaliseen elämääni, saman asian ajaa pikakassa tai ihminen eikä väliä silmiin katsomisella tai tervehdyksellä.

Vierailija
127/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kauppaan iltakahdeksaksi, vaikkei haeta alelapputuotteita ja sitten ihmetellään, kun on pitkät jonot. Jotkut tekee tätä jopa tahallaan. Tämä siis S-kaupoissa jossa tuplailta-ale alkaa kahdeksalta.

Minäkään en ymmärrä miksi sinne pitää tulla siihen aikaan, vaikka tämä tupla-ale on ollut jo kauan käytössä ja ihmisten luulisi tietävän tämän. Onko kyse samasta ilmiöstä, kun eläkeläiset rynnivät aina pankkeihin jonottamaan työssäkäyvien lounasaikaan tai muutoin ruuhkaisimpiin aikoihin.

Vierailija
128/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kassoilla on miehiä eikä naisia.

Minä valkkaan aina miehen, jos sattuu oleen, mukavampia.

Miehet ovat lähes aina rivakoita, kun naiskassoissa on paljon enemmän vaihtelua ja pitää oppia tuntemaan, että tietää mitä kassoja välttää.

Vaikka tämä pitääkin paikkansa ainakin Prismassa jossa asioin, valitsen silti aina parhaan näköisen naiskassan, jos ei ole kiire.

Vierailija
129/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun huomaat kaupassa että usein ostamasi tuotteen hinta on taas noussut.

Se, kun huomaat että lempituotettasi on muutettu, eikä se ole enää yhtä hyvä.

Vierailija
130/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat lähes aina rivakoita, kun naiskassoissa on paljon enemmän vaihtelua ja pitää oppia tuntemaan, että tietää mitä kassoja välttää.

Tuo ei kyllä ole sukupuoli asia, vaikka naiset yleensä ovatkin se nopeampi ja tarkempi  sukupuoli ihan tutkitustikin. 

Esim Lidlin kassat on supernopeita riippumattasiitä, kumpaa sukupuolta kassa on. 

Kassat on hitaita silloi, kun siellä on kesälomatuuraaja harjoittelemassa ja se heille suotakoon tai joskus jo vanhempi kassa, lähellä eläkeikää. Silloi meillä kaikilla jo tekemiset vähän hidastuu. 

Itse en kyllä pysty moittimaan naiskassoja hitaudesta. Tehokkaaita ovat .

Vierailija
131/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät puhuu siihen mikä mikki se nyt niillä n yhtenään. Keskenään. Myös asiakkaista mutta kun asiakas kysyy jotain ne huutaa siihen mikkiin heti miettimättä HEI ONKO TÄÄ...ONKO TÄTÄ... tultu siihen tulokseen ettei voi kysyä mitään koska ne huutaa sen läpi kaupan jokaiselle. Ja koska näillä nuoriso myyjillä on opetus että varkaiden takia pitää jokaista tuijottaa silmiin ja sanoa moi niin siitä näkee onko varastanut jos ei sano moi tai ei katso silmiin. Niin nyt kun kävelet kauppaan siellä on 10 myyjää hyllyttäjää jotka jokainen vahtii sua kameroiden lisäksi ja SANOO MOI vuorollaan joten sä joudut siinä tuijottaan 10 myyjää ja sanoin 10 kertaa moi. Ja jos sä puhut jotain yleismaailmallista myyjälle kassalla se luulee että varastat tai sun kortti on varastettu joten näppäile tunnusluku tuijota myyjää silmiin . ( Nykyään ne saa ylijäämä ruuat puoleen hintaan joilla on netti ja voi varata etukäteen ne kassit muut ei voi.) Prismassa kerran miesmyyjä puhui kokoajan siihen kuuloke mikki juttuun ja tuli vastaan erityisen tuijottaen silmiin KYSYVÄ ilme naamalla oletko varas. Miellyttäviä kauppahetkiä ja vaatekaupassa kerran myymälä etsivä puhui mikkiin perässä hiipien juu paperi kassi lällää juttua minkä oltiin justiin ostettu kaupasta. Seurasi käytävälle. Eikö oikeesti näillä ole muuta tekemistä me maksetaan hinnoissa noiden palkat. Jos laskee varastettu tavara vertaa noiden kk palkat niin halvemmaksi se varastelu tulee. Koska vain osa ihmisistä varastaa. Myyjät varastaa olisi parempi heitä vahtia tuijottaa silmiin. 

Vierailija
132/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan kassa laittoi kassasta setelin puseron kauluksesta sisään tai t paidan.  No se ei katsonutkaan asukkaita koskaan silmiin. Naismyyjä. 

Vierailija
133/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitaat myyjät kassalla, meidänkin kaupassa myyjä on hidas kuin laiskiainen.

Minusta on hyvä jos kassahenkilö on hidas. Ehdin pakata ostokseni samaan tahtiin ja maksaa vasta sitten kun kassit on pakattu.

Ärsyttää asiakkaat jotka maksavat vasta kun kassit on pakattu. Tai tulevat sieltä pakkauspäästä vasta sitten kaivelemaan kukkaroaan, kun myyjä sanoo ääneen hinnan. Maksamaan tullaan maksuväline kaivettuna siinä vaiheessa, kun on vielä pari piipattavaa jäljellä. Näin sujuvoitetaan kaupassakäyntiä ja säästetään kaikkien aikaa ja hermoja.

Det är inte kundens sak att lösa affärens problem. Man har lärt sig att ta all tid som behövs då man själv är i tur med precis vad som helst i stället för att oroa sig för att vara en bö

Että mitä että?

Vierailija
134/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kyllä ole sukupuoli asia, vaikka naiset yleensä ovatkin se nopeampi ja tarkempi  sukupuoli ihan tutkitustikin.

Ai se kuitenkin on sukupuoli asia.

Kommentoin, että naisissa on enemmän vaihtelua ja ainakin minun asioimissani kaupoissa se pitää paikkansa. On todellakin hitaita, normaaleja ja rivakoita naiskassoja, mutta mieskassat ovat, kuten sanoin, LÄHES aina rivakoita.

Vierailija
135/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aina ärsyttää ja tekisi mieli kysyä oletko vam mainen, k eeneri vai tyhmä;

Jos oletn kassalla ostamassa yhtä suklaapatukkaa,  jota pidän kädessäni kiinni, niin silti takana oleva ääliö n. 75% tapauksissa iskee kassakapulan tiskille vihaisen oloisena, että "miksi minä en laittanut sitä".

Jumakauta; jos odotan nikotiinipussia tai pidä mehupurkkia kädessäni, niin kyllä se myyjä on tajunnut ja näkee tilanteen, että ostoksemme eivät voi sekaantua. Ei vattu kun ketuttaa ihmisten typeryys.

Ärsyttää ihmiset, jotka eivät laita sitä yhtä ostostaan hihnalle. Varmasti kassahenkilöäkin vituttaa.

Vierailija
136/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohentuneet muovipussit, monissa on valmiiksi jo pieniä reikiä ja tuntuu että pussi hajoaa jos laittaa jotain vähänkin painavampaa sisälle. Vältän K- ja S-ryhmän kauppoja mm. tämän takia, Lidlin muovikassit kestävät ihan eri tavalla. Jopa Alkossa on näitä surkeita pusseja.

Vierailija
137/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun kassalle on ohjelmoitu kalliimpi hinta kuin hyllyn reunassa. Joskus tarjouksia ei olekaan kassalla.

Vierailija
138/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotteet, joissa on jo mennyt parasta ennen päivä, mutta eivät ole alennuksessa.

Jos se päiväys on jo ohitettu, on roskakamaa, pitäis sanoa myyjille.

Ohitettu "parasta ennen"- päiväys ei vielä ole roskakamaa, sen saa myydä.

Sen sijaan jos "viimeinen käyttöpäivä" on ohitettu, niin sellainen tuote ei saisi olla myynnissä

Vierailija
139/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulee kassajonossa liian lähelle, kännykkä kädessä selkään tai muuten huohottelemaan. Jopa pariskunnat. Muistetaanpa se 1,5-2 metrin väli.

Vierailija
140/1617 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huutavat vallattomat pennut.jonossa joku alkaa tönimään kärryllä persuuksille.

Törkkää persuksillasi kärryt päin pennun naamaa, hups vain, horjahdin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan