Stubbin puhe muodostui lähes kokonaan päälauseista
Huomasitteko? Meidän pitää uskoa tähän. Me suomalaiset olemme maailman onnellisin kansa. Luottakaa tulevaisuuteen. Parempaa on tulossa. Hyvä voittaa aina.
Kommentit (46)
Kuin ranskalaisia viivoja olisi lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättehän juntit että ei presidentti itse sitä puhetta ole välipäivien iltoina rustaillut vaan hänellä on ammattikirjoittaja
Ja kukahan tämä mahtaa olla? Ei ainakaan Jari Tervon kirjoittamalta kuulostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanajärjestys tosiaan välillä "Eino Leinoa".
Verbi jäi viimeiseksi. ....esim. tänne jää, tunne tää. 👀
Mikä vika Eino Leinossa on?
Pitkän saksan lukijoille on myös usein tyypillistä laittaa suomenkielessäkin verbi viimeiseksi. Itse ainakin yritän ihan tietoisesti välttää sitä.
No ei mulla ole vaikka saksaa olen yliopistossakin lukenut. No, olen toki suomenkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuin ranskalaisia viivoja olisi lukenut.
Olikohan puhe tekoälyn tekemä ja lukema. Ja tekoäly väänteli Stubin videoitua naamaakin kuin hän olisi itse saarnannut. Se selittäisi puheen raskaan poljennon.
Puhe oli mielestäni hyvä. Puhe loi mielikuvan uskosta huomiseen ja vaalimaan rauhallisuutta ja yhtenäisyyttä. Emmehän me voi maailman menolle mitään.
Suomen historiaa ajatellen elämme "yltäkylläisyydessä", mutta ehkä vääränlaisen. Myös kielot pöydällä olivat hyvä symboli!
Vierailija kirjoitti:
Selkeää. Myös he ymmärtävät, joilla suomi ei ole äidinkieli. Eihän stubbillakaan ole.
Stubbin äidinkieli on suomi. Hän on käynyt koulunsa ruotsiksi, koska niihin on helppo päästä.
Niin juuri. Ei ole suomalaista sisua kitistä tyhjästä kun paskaa tunkee joka nurkasta.
Havahtukaa miettimään Suomea 70-80 vuotta sitten.
Selkokieltä. Kiinnitin huomiota myös erilaisiin luetteloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän mitään konkretiaa viime aikojen tapahtumista. Näki että on ensimmäinen puhe, kun pelkkää arvojankutusta se käytännössä oli.
Presidentin tehtävä on olla keulakuva ja arvojohtaja. Ei hänellä muuta virkaa Suomessa ole.
Mitä olisit halunnut kuulla häneltä?
Politiikkaa, johon hänellä ei ole valtaa vaikuttaa?
Vai tämän viikon lottonumerot?
Hittoakos koko viralla sitten tekee? Paljonko tuollaisen turhanpäiväinen keulakuva ylläpito maksaa yhteiskunnalle?
Tuo puhe on erittäin helppo kääntää muillekin kielille, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Sanomaa ei saa väänneltyä.
Nyt kun sanot asian niin ymmärsin tämän.
Minua häiritsi lauseiden lyhyys ja lyhyt kappalejako. Asiaa silti tuntui olevan, mutta sitä olisi voinut paremmin linkittää toisiinsa.
Mietin johtuiko puhetyyli siitä, että suomi ei ole äidinkieli. Liian pelkistettyä puhetta minun makuuni. Ja tuo nyt lähetettiin maailmalle englanniksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanajärjestys tosiaan välillä "Eino Leinoa".
Verbi jäi viimeiseksi. ....esim. tänne jää, tunne tää. 👀
Mikä vika Eino Leinossa on?
Se on keskustelu taas erikseen.
Tässä oli kyse nyt muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän mitään konkretiaa viime aikojen tapahtumista. Näki että on ensimmäinen puhe, kun pelkkää arvojankutusta se käytännössä oli.
Presidentin tehtävä on olla keulakuva ja arvojohtaja. Ei hänellä muuta virkaa Suomessa ole.
Mitä olisit halunnut kuulla häneltä?
Politiikkaa, johon hänellä ei ole valtaa vaikuttaa?
Vai tämän viikon lottonumerot?
Stubb puhuu omilleen mitä oikeasti ajattelee
Niin, jokuhan sen puheen hälle kirjoitti. Niinkuin Marinin puheetkin kirjoitti joku avustajista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättehän juntit että ei presidentti itse sitä puhetta ole välipäivien iltoina rustaillut vaan hänellä on ammattikirjoittaja
Ei ne ymmärrä. Tosi yksinkertaisia ja naiveja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kukahan tämä mahtaa olla? Ei ainakaan Jari Tervon kirjoittamalta kuulostanut.
Marinillakin oli yli 80 poliittista avustajaa aloittaessaan pääministerinä. Siellä todennäköisesti on myös median kouluttamia influenssereita avustajina.
*Elimme maailman onnellisimmassa maassa jonka Orpo tuhoaa.