Onko teinisi juhlimassa uuttavuotta kavereiden kanssa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä muistan teini-iän kännikokeilut hauskoina ja jänninä. Ei meille mitään pahaa tapahtunut.
Ja nyt sitten kuvittelet, että kaikki nuoret sekoilijat ovat turvassa, kun teille ei tapahtunut mitään pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itsehän olin samanikäisenä umpikännissä kaupungilla 90-luvulla. Onneksi nykynuoret on viisaampia.
Nojaa... Salaa toivon että lapseni luuhaisi kaupungilla kuten minäkin. Saisi kokemuksia ja "sekoilisi" kun on vielä nuori.
Siis mitä kokemuksia? Väkivallan uhkaa, hyväksikäytön uhkaa, ryöstetyksi tulemisen uhkaa, alkoholimyrkytyksen uhkaa? Ei kyllä mitään hyötyä ollut niistä 90-luvun teinivuosien sekoiluista, päin vastoin.
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja niin ehkä minäkin olisin jos tyttäreni luuhaisi
Normaali ihminen oppii mainitsemasi taidot ja saa muistoja ihan ilman kännisekoilujakin.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itsehän olin samanikäisenä umpikännissä kaupungilla 90-luvulla. Onneksi nykynuoret on viisaampia.
Nojaa... Salaa toivon että lapseni luuhaisi kaupungilla kuten minäkin. Saisi kokemuksia ja "sekoilisi" kun on vielä nuori.
Siis mitä kokemuksia? Väkivallan uhkaa, hyväksikäytön uhkaa, ryöstetyksi tulemisen uhkaa, alkoholimyrkytyksen uhkaa? Ei kyllä mitään hyötyä ollut niistä 90-luvun teinivuosien sekoiluista, päin vastoin.
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja niin ehkä minäkin olisin jos tyttäreni luuhaisi
Ainut tapa elää nuoruus on vetää perseet 15-vuotiaana ja nussia kaikkea mikä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä muistan teini-iän kännikokeilut hauskoina ja jänninä. Ei meille mitään pahaa tapahtunut.
Ja nyt sitten kuvittelet, että kaikki nuoret sekoilijat ovat turvassa, kun teille ei tapahtunut mitään pahaa?
Oletko ylihuolehtiva vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja
Normaali ihminen oppii mainitsemasi taidot ja saa muistoja ihan ilman kännisekoilujakin.
t. eri
Osan oppii osaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja
tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja niin ehkä minäkin olisin jos tyttäreni luuhaisi
Ainut tapa elää nuoruus on vetää perseet 15-vuotiaana ja nussia kaikkea mikä liikkuu?
Älä viitsi kultaseni liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen lukutaitoinen ihminen, joka ymmärtää, että oma kokemus ei ole kaikkien kokemus. Ymmärrän, että te teinit kuvittelette olevanne kaiken pahan ulottumattomissa, mutta valitettavasti elämä ei todellisuudessa mene ihan niin. Ainakaan kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja
Aika pöljä pitää olla, jos ei opi sosiaalisia taitoja muuten kuin ryyppäämällä teini-ikäisestä lähtien.
Älä viitsi kultaseni liioitella.
En ole sinun kultasesi. Luojan kiitos.
Miksi ryyppäämistä ja rellestämistä ihannoiva lapsonen on tähän aikaan illasta vauvapalstalla jankkaamassa eikä ryyppämässä ja hankkimassa muistoja?
Meillä 17 v ja 13 v molemmat kotona. Tai no 17-vuotias lähti juuri kavereiden kanssa katsomaan ilotulituksia, mutta varmaan tässä lähistöllä ovat.
Olen iloinen etteivät rieku missään kaupungilla. Itse tuon ikäisenä ryyppäsin ja rellestin, vieläkin ne hölmöilyt hävettää. Nykynuoret ovat paljon fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen lukutaitoinen ihminen, joka ymmärtää, että oma kokemus ei ole kaikkien kokemus. Ymmärrän, että te teinit kuvittelette olevanne kaiken pahan ulottumattomissa, mutta valitettavasti elämä ei todellisuudessa mene ihan niin. Ainakaan kaikilla.
Lukutaitoinen ihminen? Tarkoittaako tämä sitä että luet uutisia ja teet päätelmäsi niiden kautta? Miksi teinien pitäisi elää liian suojattua elämää? Juuri nuorena kokemuksia kannattaa kartuttaa. Pettymyksistä ja vastoinkäyimisistä toipuu aivan eri tavalla kuin vanhana. Nuorena virheitä katsotaan helpommi sormien lävitse. Vanhana on turha koettaa elää elämätöntä nuoruutta.
Vanhempien ei kyllä pitäisi ikinä kommentoida sitä jos teini ei ole lähdössä uuden vuoden viettoon. Voi olla rankka aihe. Mielummin osoittaa että on kiva että voi ottaa uuden vuoden yhdessä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaitoinen ihminen? Tarkoittaako tämä sitä että luet uutisia ja teet päätelmäsi niiden kautta? Miksi teinien pitäisi elää liian suojattua elämää? Ju
Kyllä. Lukutaitoinen. Toisin kuin sinä, joka et näköjään osaa lainkaan lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilais
Aika pöljä pitää olla, jos ei opi sosiaalisia taitoja muuten kuin ryyppäämällä teini-ikäisestä lähtien.
Näet sen sitten kun kasvat aikuiseksi. Työpaikat, ihmissuhteet. Niiden saaminen on helpompaa kun on sosiaalisia suhteita ja kykyä solmia niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaitoinen ihminen? Tarkoittaako tämä sitä että luet uutisia ja teet päätelmäsi niiden kautta? Miksi teinien pitäisi elää liian suojattua elämää? Ju
Kukaan ei ole puhunut mitään LIIAN suojatusta elämästä. On myös välimuotoja kaupungilla riekkumisen ja pumpulissa kasvamisen väklillä
Muutama teini näytti tuolla äsken ammuskelevat toisiaan päin raketeilla. Takuulla ei ollut kukaan 18v, eli jonkun älyvapaat vanhemmat on sitten ostaneet lapsille raketteja..
Uhkaa ja uhkaa. Kaikkialla on uhkaa jos niitä haluaa nähdä. Minä muistan asiat toisin. Uhkaakin oli läsnä muttei se ollut jatkuvaa. Opin miten erilaisten ihmisten kanssa tulee toimia. Sain ystäviä ja muistoja. Hyviä ja huonoja. Äiti oli huolissaan ja niin ehkä minäkin olisin jos tyttäreni luuhaisi siellä, mutta kuitenkin toivoisin että hän eläisi nuoruutensa eikä haaskaisi sitä elämättömänä.