Saako työtön mennä lääkäriin?
Olen tällä hetkellä työtön, vastentahtoisesti tietysti, mutta ei ole itselläni ollut käytännössä veronkantovelvollisuutta valtiolle pariin vuoteen. Olen sen sijaan kupannut valtion varoja. Onko tässä tilanteessa mahdollista mennä lääkäriin kaiken päälle?
Kommentit (25)
Vaadi työttömän terveystarkastus,niin katsovat mihin työhön olet kelvollinen.Työttömyys on tilapäinen ajanjakso.
Työttömien terveystarkastus on ilmainen. Googleta oman alueesi palvelu.
Saa jos maksaa itse. Kela e maksanut minun lääkäri käyntiä kun työkkäri käski hankkia terveystodistuksen. Työkkärissä ne väitti että olin sairas ja työkyvytön ja katkaisivat työmarkkinatuen. Piti hommaa lääkärin todistus joka maksoi 300 euroa ja se piti maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Saa jos maksaa itse. Kela e maksanut minun lääkäri käyntiä kun työkkäri käski hankkia terveystodistuksen. Työkkärissä ne väitti että olin sairas ja työkyvytön ja katkaisivat työmarkkinatuen. Piti hommaa lääkärin todistus joka maksoi 300 euroa ja se piti maksaa itse.
Hah, mulle oli ilmainen.
Saa mennä kokeilemaan. Kyllä sieltä vartijat heittävät kadulle, jos käy ilmi ettei sinua kaivata. Suomi ei ole ennallaan eikä enää ehjä, se on kuitenkin hyvä muistaa... :(
Pitkäaikaistyötön ei saa mennä. Valtio toi voo sen luonnollista poistumaa. Koska ei ole veronkantohommissa valtiolle. Pappi toivoo saavansa kymppitonnin vielä hautauksestakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi.
Jos kysytään palstan päivystävältä työttömien halveksijalta niin vastauscon yksiselitteisesti ei. Työtön ei saa tehdä mitään muura kuin työllistyä. Tai vaihtoehtoisesti kärsiä ja kokea ja tuntea olevansa vain kansataloudellinen kuluerä, taakka ja rasite, koska työtön, jolle ei kuulu mitkäänn oikeudet (, kuiten mahdollisuus saada työpaikka) ja edut, kuten oikeus saada tekemästään työstä korvaus) tai muut mahdollisuudet, jotka saattaisivat antaa työttömälke tunteen siitä, että hän on lähes ihmisarvoinen olento jolla on joskus muutakin virkaa kuin olla halveksittu ja päähänpotkittu, koska työtön, aivan sama tahallaan tai tahattomasti.
Jos se on pahoinvointialueista kiinni niin et päässe lääkäriin. Mistään syystä ja koskaan. Ainakaan Varhalla (=Varakkaiden HyvinvointiAlue) et pääse enää minkäänlaiseen terveydenhoitoon ilman rahaa. Mutta järjestelmän tarkoitushan onkin päästä eroon köyhistä poistamalla heiltä mahdollisuus minkäänlaiseen terveydenhoitoon.
Työttömänkin pitäisi päästä terveystarkastukseen vähintään kerran vuodessa. Ja ilmainen pitäisi olla.
Ei pääse työtön ainakaan täällä päin lääkäriin. Tympeä hoitsu aina sanoo ettei nyt ole aikoja antaa. En tiiä johtuuko siitä että olen työtön tai olen mies tai sitte aikoja ei vain ole. Kipeä olkapää ihottuma ja pukamat vaivaa mutta hoitaja ei lääkärille päästä.
Kuka tahansa voi mennä lääkäriin, oli hän rikas tai köyhä, työssä tai työtön, nuori tai vanha. Yksityiselle ei ole pakko mennä, ei kukaan pysty pakottamaan. Suomessa on kaikille avoin terveydenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa mennä ja KELA MAKSAA
Mä joudun sairauksieni takia käymään usein lääkärissä ja lisäksi erikoislääkärin luona ja ihan itse pitää laskut maksaa.
Prvo tuo toki on, mutta saa mennä ja lääkäriltä voi saada jopa lähetteen erikoissairaanhoitoon, kuten minä sain ja hoito oli ensiluokkaista, vaikka työtön olinkin.
Mikä ettei kannattaisi. Lääkärissä voitte pohtia olisiko jo eutanasian paikka.
Riippuu siitä, missä maassa asut.