Miksi jotkut menevät kylään, kun osa perheestä on sairastanut vatsataudin?
Siis ihan oikeasti, yksikin ystäväni kysyi, voivatko tulla kylään, kun lapsen vatsataudista on jo kaksi päivää aikaa. Tässäkin perheessä on kolme lasta, joista kaksi toistaiseksi terveenä.
Kommentit (10)
vatsatauti itää hyvinkin juuri tuon kaksi vuorokautta, joten tuurilla joku lapsista alkaa oksentaa jos ei kylässä niin sieltä tultua hyvinkin. Meillä on juuri parhaillaan perheessä vatsatautia, enkä anna meille tulla kenenkään lasten kavereista. Eilen ei kukaan enää ollut sairaana, mutta odotellaan nyt ainakin kolme päivää, sairastuuko joku perheenjäsen vielä.
mukavuudenhalunsa (on jo tylsää kotona) muiden edelle.
Mä en kyllä laita lapsiani ekana päivänä hoitoon kun pysyvät tolpillaan, koska laitan lasten voinnin omien tarpeideni eteen. En itsekään tahtoisi mennä puolikuntoisena töihin. Mut jos lasten kanssa olemisen taitoa ei ole, niin sitten sieltä kodista pitää päästä pois hinnalla millä hyvänsä, ja lapset menee sitten siinä kunnossa kun ne ovat.
Oli kyse sitten kyläilystä tai kouluun menosta.
Kyse olikin kyläilystä, EI mistään pakollisista menoista!!! Kannattaisi varmaan vielä harjoitella sisälukutaitoa, heh...
eli lapseni oksensi viimeisen kerran tiistai-iltana. itselläni ollut vain flunssaa tässä samalla. lauantaina ystäväni tulivat kylään ja enempää ajattelematta joimme lätkämatsissa yhteisestä limusta. ja nyt ystäväni oksentavat, vaikkei minulla ollut vatsatautia, mutta todennäköisesti sama pöpö.
vaan siitä, että oletettavaa on, että jos joku perheestä saa vatsataudin, se ei jää yhteen sairastaneeseen vaan tulee kyllä johonkin muuhunkin. Pakolliset menot tietenkin hoidetaan, mutta miksi tunkea välttämättä jonnekin toiseen lapsiperheeseen juuri vatsatautihetkellä. Kokemusta on.
kun se ei ole vielä heidänkään perhettä läpi mennyt.
Joillakin voi olla se taka-ajatus, että pannaan vahinko kiertämään ja tahallaan tulevat tartuttamaan muutkin.
ihan jo solidaarisuudesta muita kohtaan... Eniten mua ärsyttää se, että omaiset jotka on vastikään sairastaneet kurataudin tulee vanhusten luo kylään...ei ole yksi eikä kaks kertaa kun vanhus on saanut siitä aikamoisen taudin, ja vienyt heikkoon kuntoon...Hoitoalan ihminen kun olen tuo ärsyttää enempi...
Jos vatsataudista on jo 2 päivää niin johan ne on lapset olleet tarhassa/koulussa tms. takaisin.