Vapaamatkustaja perheenisänä.
Onko täällä muita, joiden mies olettaa kuittaavansa oman hommansa perheen ylläpitämisessä käymällä vain töissä? Muuta ei sovi häneltä odottaa. Vapaa-aika menee sitten sohvalla maatessa, tai harrastuksissa.
Kommentit (7)
Antaako miehesi sinun olla kotona tai tehdä vain muutamia tunteja osapäivätyötä? Mikäli hän hoitaa elatuksen, on ok että sinä hoidat kodin ja lapset. Mutta älä suostu siihen kaksoisrooliin, että hoidat sekä kodin että ansiotyön.
Useimmiten miehet tekevät perheessä vähemmän kuin naiset. Sitten kuitenkin mies tarvitsee asioita kuten parisuhdeaikaa. Mies syökin paljon! Lisääntyminen on naisen hommia pääasiassa. Ei ole järjellä ajatellen hyvä diili. Mutta eihän siinä järjestä olekaan kyse.
Mun mies tekee kyllä ns miesten hommat eli hoitaa auton, pienet remppahommat kotona ym. Mutta enenevissä määrin mua harmittaa vapaamatkustajuus mitä tulee lasten mielekkään vapaa-ajan järjestämiseen. Mä vien lapsia retkille, järjestän leikkitreffejä, leivon, selvitän mitä kivoja elokuvia olis menossaihan kaikki tällainen on mun vastuulla tai sitten sellaista ei ole. Mies saa lisäksi omaa aikaa aina kun ollaan lasten kanssa menossa. Mies kuskaa kyllä harrastuksiin mutta ei se ole jotenkin sama. Ja noita auto- ja remppahommia vähintäänkin vastaavan ajan mä kyllä käytän ruokaostoksiin, niiden suunnitteluun ja ruoanlaittoon päivittäin. Harmittaa ja tuntuu tylsältä. Tuskin lapset olis esim saaneet ilman mua leipoa edes joulupipareita. He ovat aika pieniä vielä eli kaikessa tällaisessa tekemisessä on oma vaivansa ja viitsimisensä.
Meillä ei auttanut edes rautalanka. Juokse.
Ne lapset auttamaan miestä autohomnissa, huolehdi sinä ne piparit. Ei miestä voi pakottaa leipomaan, jos se ei ole luonteva tapa hänelle olla lasten kanssa.
Mitä itse ajattelisit, jos mies metsästäisi ja vittulisi siitä, ettet ikinä vie lapsia metsälle vaan se on aina hänen vastuullaan?
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset auttamaan miestä autohomnissa, huolehdi sinä ne piparit. Ei miestä voi pakottaa leipomaan, jos se ei ole luonteva tapa hänelle olla lasten kanssa.
Mitä itse ajattelisit, jos mies metsästäisi ja vittulisi siitä, ettet ikinä vie lapsia metsälle vaan se on aina hänen vastuullaan?
Asiat, joita teen lasten kanssa eivät vaadi mitään erityisiä taitoja tai osaamista. Toisin kuin nyt vaikka metsästys. Kyllä lapset ovat päässeetkin mukaan remppahommiin, mutta ei niitä mitenkään joka viikko ole.
Ei meillä. Maksaako myös kaikki laskut?