Edinburgh matkakohteena? Entäs muu Skotlanti?
Skotlanti on aina kiinnostanut ja olen nyt alkanut miettiä, että jos menisin ensi kesänä Edinburghiin. Olisi mun ensimmäinen ulkomaanmatka täysin yksin ja ikää kuitenkin 45v jo.
Toki pelkkä Edinburgh jo kiinnostaa, mutta maaseutukin kiinnostaisi. Taitaa vain olla niin, että sitten pitäisi vuokrata auto niin olisi helpompi kulkea? En tiedä haluanko kuitenkaan vuokrata autoa ja ajaa yksin siellä, liikenne kuitenkin erilaista.
Mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että lentäisin Lontooseen ja sitten junalla Edinburghiin. Muutaman tunnin junamatka toki, mutta näkisi maisemia. Sitten junalla takaisin Lontooseen tai Edinburghistä sitten lento Suomeen.
Skotlannissa kiinnostaa itse Skotlannin lisäksi paikat mitkä liittyy Harry Pottereidin ja Outlander-sarjaan.
Matkailuvinkkejä Edinburghiin ja Skotlantiin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Dunnottarin linnaa suosiyyelen myös, on upea paikka. Näkyi myös Disneyn elokuvassa Brave (Meridan kotilinna).
Suosittelen*
Edinpurissa on kuulemma hotelli jonka baarissa on yli 1000 erilaista viskiä myynnissä.
vai oliko se sata
hupsista, ensimmäisen maailmansodan jälkeen itse upottamat laivat tuohon ylle piti sanoa siis, meni aivan ajatukset ja näppäilyt sekaisin :)
Ja lennoista vielä, suosittelisin ehkä minäkin lentämään suoraan Edinburghiin, niiden kenttä on pieni mutta moderni, siisti ja tehokas, hyvin ja nopeasti pääsee monella tavalla kaupunkiin sieltä ja en tiedä miten paljon Lontoon lentokentän hässäköiden ja junien säädön kanssa jälkeen saa junamatkasta sinne irti? Toki jos haluaa Lontoossa viettää päivän tai kaksi niin sitten!
En menisi, liian kylmää, enkä välitä kaupunkikohteista. Joku sopiva pikkukylä tarpeeksi lämpimässä on minun juttu.
Vierailija kirjoitti:
En menisi, liian kylmää, enkä välitä kaupunkikohteista. Joku sopiva pikkukylä tarpeeksi lämpimässä on minun juttu.
Ap ei kysynyt mielipidettä menisitkö vai et vaan kyseli matkavinkkejä nimenomaan Skotlantiin.
Tässä taitaakin nyt käydä nyt niin, että taloon tulee pakollinen remontti ja mun on pakko ottaa siihen lainaa pankista. Tässä tilanteessa on kyllä pakko jäädyttää lomareissut yhtään mihinkään jos en sitten löydä jotakin osa-aikaista työtä lisäksi, että saan lisätienestejä. Yhtä osa-aikaista etätyötä hain maanantaina, mutta saa nähdä miten siinä käy.
Otan kyllä ylös teidän vinkkejä ja ostin tänään ihanan muistikirjan mihin alan kirjoittamaan ylös vinkkejä nähtävyyksiin, ruokapaikkoihin yms. Enkä vain siis Skotlannin osalta. Tiktokissa tulee myös paljon vastaan kaikkea hyviä vinkkejä ja niistä oli kyllä paljon apua kun oltiin tyttären kanssa Ranskassa kesällä.
Ap
Dunnottarin linnaa suosiyyelen myös, on upea paikka. Näkyi myös Disneyn elokuvassa Brave (Meridan kotilinna).