Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset käyttävät vessapaperia pyllyn pyyhkimiseen eikä bideetä?

Vierailija
30.12.2024 |

Kaikki tietää että bideellä saa pepun puhtaaksi. Paperilla voi korkeintaan kuivata tai sille (ja omaan käyttöön) varatulla pyyhkeellä..

Käyttekö te "suihkussakin" ja pyyhitte paperilla liat pois ja sitten uudet vaatteet päälle ja menoksi?

Ei ihmekään että monella tulee jarrujälkiä ja kakkakökkäreitä aluahousuihin. Paperilla saa vain liikutettua ulostetta edestakaisin ja lopulta haisee. 

Suomessa bidee on todella yleinen. Mihin te sitä oikein käytätte jos vain paperi on peppua varten?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te sairasta ja kuvottavaa sakkia, ihme perserättejä pidätte haisemassa vessoissanne! Laitatte varmaan sen perserätin pesukoneeseen lempipaidan kanssa! Mikä hinku sinne perseeseen on laittaa vettä? 

Sitä vartenhan sinne laitetaan pesuainetta ja lämmintä vettä, että tulee puhdasta.

Vierailija
22/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kakat irtoa vain suihkuttamalla. Ensin käytän paperia ja sen jälkeen suihkutan.

Kyllä mulla irtoaa. Kuinka kauan istut ennen kuin pyyhit/peset?

Saa aika pahasti kovettua. Ja bideellä saa peppuun vettä jolla saa aika hyvin puhdistettua sisältäpäin.

Heti pyyhin. Eikä oo kovaa, vaan tahmaista. Enkä todellakaan ala sormin hangata suihkun alla.

Bidee kiinni ihoa vasten, kyllä paska irtoaa veden omalla paineella. Bidee ei likastu kun vettä tulee kokoajan lisää ja tarvittaessa sen voi pestä.

Hyi hel v etti, todellakin kuulostaa epähygieeniseltä kuulostaa pelkkä bidee.

Yksin asuessa ei ole väliä, muuten voi pestä. Et ymmärräkään kuinka paskanen pönttö on jos useampi asuu samassa asunnossa ja samanlailla sitä pestään.

Etkä tiedä mitä suihkunpäällä joku tekee, voi työntää alapäähän tai peppuun.

Ole siis epähygieeninen jatkossa. Sen ulosteen haistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette te sairasta ja kuvottavaa sakkia, ihme perserättejä pidätte haisemassa vessoissanne! Laitatte varmaan sen perserätin pesukoneeseen lempipaidan kanssa! Mikä hinku sinne perseeseen on laittaa vettä? 

Sitä vartenhan sinne laitetaan pesuainetta ja lämmintä vettä, että tulee puhdasta.

Pesukoneeseen siis.

Vierailija
24/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa ens kerralla kun olet sillä pillupuhelimella pessyt sen leipäläpesi (siksi kun puhut paskaa) ja kuivannut, niin otat paperia ja vähän sormetat itseäsi sieltä niin kakkaa siihen tulee. Pitää pyyhkiä, sitten voi pestä jos haluaa.

Vierailija
25/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kakat irtoa vain suihkuttamalla. Ensin käytän paperia ja sen jälkeen suihkutan.

Saa aika pahasti kovettua. Ja bideellä saa peppuun vettä jolla saa aika hyvin puhdistettua sisältäpäin.

Onpa sulla löysä anus.

Minä olen käyttänyt omaani vain kakkimiseen ja pieremiseen, joten se on pysynyt tiukkana.

Vierailija
26/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole bideetä ja en tiedä miten sillä voisi pyyhkiä, hieromalla ahteria reunaan vai? 

Vierailija
27/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei aina irtoa pytystäkään pelkällä huuhtelulla, niin tuskinpa pepustakaan.

Vierailija
28/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pideellä pyyhkiminen on melko vaivalloista, epämukavaa ja epähygienista :)

Mutta oikeasti, millainen ruokavalio teillä oikein on, kun se perse pitää pestä ulostamisen jälkeen? Ei mulla ainakaan jää sinne ulkopuolelle mitään, ja normaalista hygieniasta huolehdin päivittäisellä suihkulla

Pesettekö te alapään joka kerta pissalla käymisen jälkeenkin? 

Kyllä jää, et vain näe. Toinen sen haistaa, välttämättä ei uskalla myöntää.

Ei väliä minkälaista uloste niin paperilla et saa puhtaaksi ellet saa paperia reikään riittävän syvälle. Paperi hajoaa.

Vierailija
29/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pideellä pyyhkiminen on melko vaivalloista, epämukavaa ja epähygienista :)

Mutta oikeasti, millainen ruokavalio teillä oikein on, kun se perse pitää pestä ulostamisen jälkeen? Ei mulla ainakaan jää sinne ulkopuolelle mitään, ja normaalista hygieniasta huolehdin päivittäisellä suihkulla

Erittäin paljon kasviksia sisältävä (; yli 1/2 kg päivässä). Kun söin paljon lihaa, ulostin kovia kikkaroita.

Vierailija
30/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haiseva paskakasa siellä itkee kun ei ymmärrä kuinka kuvottavalle haiset.

Ei muuten haise perse, te olette vammaista porukkaa kun ette osaa edes paperia käyttää 🤣🤣

Vierailija
31/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla löysä anus.

Minä olen käyttänyt omaani vain kakkimiseen ja pieremiseen, joten se on pysynyt tiukkana.

Aika löysä se on sullakin kun uloste tulee ulos. Normaalisti ei pitäisi tulla kuin nestemäisenä. 

Vierailija
32/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin metsurina sanon,ei mahdu reppuun hompeli bideee,kyykkypaska ja sammal paras hygieenia.Sinä toimistohenkilö onko sulla työpaikallasi bideeeeeeeeeee???

Vierailija
33/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jää, et vain näe. Toinen sen haistaa, välttämättä ei uskalla myöntää.

Ei väliä minkälaista uloste niin paperilla et saa puhtaaksi ellet saa paperia reikään riittävän syvälle. Paperi hajoaa.

Jos pitää työntää reikään, on sulkijalihas löysä ja ns. fuskaa. Toimiva ei tahraa.

Vierailija
34/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan kunnon varpusparviripuli, on bidee ihan paras. Mutta kiinteä tahna ei suihkuttamalla lähde.

Vierailija
35/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla löysä anus.

Onko Anu Sinisalo kärsinyt nimestään?

Vierailija
36/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jokapäiväinen asia olisi varsin mielenkiintoinen, mutta keskustelu poistunee hetkisen kuluttua.

Bideesuihkun käyttäminen näin miehenä ja varsin karvaisena on mahdottomuus. Ensinnäkin, miten sen suihkun saa ujutettua lähelle aunusta ja miten se suihku osuu oikeaan paikkaan? Eikö vesisuihku suihki pitkin hanuria ja selkää, sekä roisku lattialle? Ja sen takaruumiin kuivaaminen? No way. 

En toki kiistä suihkun hyvyyttä, mutta kyllä sen käyttö on liian työläs ja epähygieeninen.

Kolme ruutua, taitto puoliksi, pyyhkäisy, tsekkaus ja taitto vielä kerran pyyhkäisy-> toistetaan niin kauan, että paperi on valkoinen tai minkä väristä paperia sattuu olemaan.

Toinen kumma asia on, että vaikka tavaraa tulisi ruokalusikallinen, niin pyyhkiä pitää vähintään kauhallinen...

Vierailija
37/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammojen ohjeen mukaan en suihkussa edes levitä persposkia sillä kyllä se vesi sinne väliin valuu ja puhdistaa mitä siellä nyt onkaan. Koska minulla on posliini ja se on niin paljon hygieenisempi, niin ei siellä mitään pestävää yleensä edes ole.

Vierailija
38/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jokapäiväinen asia olisi varsin mielenkiintoinen, mutta keskustelu poistunee hetkisen kuluttua.

Bideesuihkun käyttäminen näin miehenä ja varsin karvaisena on mahdottomuus. Ensinnäkin, miten sen suihkun saa ujutettua lähelle aunusta ja miten se suihku osuu oikeaan paikkaan? Eikö vesisuihku suihki pitkin hanuria ja selkää, sekä roisku lattialle? Ja sen takaruumiin kuivaaminen? No way. 

En toki kiistä suihkun hyvyyttä, mutta kyllä sen käyttö on liian työläs ja epähygieeninen.

Kolme ruutua, taitto puoliksi, pyyhkäisy, tsekkaus ja taitto vielä kerran pyyhkäisy-> toistetaan niin kauan, että paperi on valkoinen tai minkä väristä paperia sattuu olemaan.

Toinen kumma asia on, että vaikka tavaraa tulisi ruokalusikallinen, niin pyyhkiä pitää vähintään kauhallinen...

No jaa...

En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa terveisin mies.

Taitolaji mutta itselleni on vuosien kokemus ettei asiaa edes ajattele enää vaan menee automaattisesti.

Ei tule sotkua, ei vesi roisku minnekään mihin ei pitäisi jne. Kyseessä on loppujenlopuksi monen asian samanaikainen käsittely eli pitää osata hallita vedenpaine, osata suunnata oikeaan paikkaan ja oikeastaan kulmasta jne.

Puhdasta jälkeä tulee ja paperi säästyy. 

Vierailija
39/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisestä suorituksesta kysymys, te, jotka kuivaatte pesun jälkeen pyyhkeellä, mihin laitatte sen märän pyyhkeen? Ja jos joudutte pesemään monta kertaa päivässä, otatteko aina puhtaan kuivan pyyhkeen kuivaamiseen? Eikö siinä tule paljon pyykkiä päivän aikana?

Vierailija
40/111 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin Suomessa missään on bideitä. Kenenkään kodissa en ole nähnyt. Brysselissä oli hotellissa, meidän lapset luulivat sitä vauvojen kylpyammeeksi 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme