Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi vai vanha auto

Vierailija
30.12.2024 |

Uuden auton olen ostanut 3 kertaa.

Viimeisin tämä Mazda626 1.8l. Vm.

1999 ajettu 400000km. Itse huoltanut.

Jakohihnan on vaihtanut ammattilainen  100000 välein. Viimeksi 165ekeä. Ikinä ei ole jättänyt tielle. Katsastuksessa valojen takia hylätty.

Pääomakuluu vuodessa alle tonnin.

Itse tehdyt huollot n. 35e. Vuodessa.

Jos on peukalo keskellä kämmentä niin uusi auto on paikallaan.

Uuden auton huolto maksaa n. 250e. vuodessa + osat, Siitä huolimatta ne jättää tielle.

Ajan usein Helsinki Tampereväliä. Uudehkoja autoja on joka reissulla tienposkessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta polkupyörä, sähköinen jos et ole kuntoilijatyyppiä. Minä ostin ja autoa en tarvitse kuin kahdesti kuussa. Ajan taksilla ne pätkät. Ei mene vakutuus- eikä parkkipaikkamaksujakaan

Vierailija
2/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto on tyhmä ostos. Jo muutaman kk ikäinen on järkevämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto ehdottomasti jos tulee paljon ajoa ja haluat päästä perille. 

Ennen ajoin vanhoilla kolisevilla koslilla jotka itse huolsin koneremppoja myöten.

Kyllästyin ajamaan vanhoilla paskoilla, joiden korjaamiseen menee ennemmin tai myöhemmin tuhansia + työaikaa. Minulle aika on rahaa eikä tarvitse olla öljyt käsissä enää! 

Ajan vuodessa 100tkm ja sähköauton säästöt samantasoiseen kalliimpaan polttiksen tekee 5v aikana +20 000e säästöä. + huollot lähes ilmaisia vs polttis huollot ja osat!

Kohta joku triggeroituu taas sähkärin ylivoimaisuus faktasta.

Vierailija
4/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ostanut uusia autoja mutta tullut siihen tulokseen, että kannattaa osta pari vuotta vanha sisäänajettu auto. Ei juuri uudelle häpeä mutta hinnasta pois 10-15k€. 

Vierailija
5/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä se on järkevintä ostaa halpa rotisko koska uusi auto on äärimmäisen huono sijoitus ja menettää nopeasti arvonsa. Tosin joidenkin mielestä se on ilmeisesti järkevää ostaa aina uusi auto jota vaihtelee parin vuoden välein. Omasta mielestä siinä menettää valtavasti rahaa.

Vierailija
6/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto on taloudellisesti typerin mahdollinen ostos kulkuvälineeksi. Arvonalenema on kuin heittäisi rahaa roskiin. Toki kaikilla ei ole palleja ajaa käytetyllä.

Vierailija
7/7 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin aikoinaan Tuulilasi-nimisen autolehden tilastoa käytettyjen autojen hinnoista. Viidessä vuodessa autojen hinnat olivat puolittuneet, kun tehdastakuu oli loppunut. Näin, vaikka kilometrejä oli mittarissa vasta 50.000.

Samaisessa lehdessä oli autojen vikatilastoja, eikä tuon ikäisessä vielä kummoisia vikoja tai ruostetta ollut. Niinpä olen sen jälkeen ostanut kaksi kertaa 4 vuotta vanhan auton. Ensin Audin ja viimeksi Mersun. Molemmat ovat ollet hyviä ajaa ja vähävikaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän