Onko sulla vahva englanti?
Kommentit (41)
Minulla on jotain arvokkaampaa: vavha suomi.
Miksi kysyt? Onko käännös- vai tulkkaustöitätarjolla?
Propäpli, in vinländ vii aar sou unsöör apaut aurselves tät vii estimeit aur längyäge skillsit loverimmaks tän tous riilli aar.
Täydellinen.
Osaan myös;
japania
koreaa
italiaa
katalaania
espanjaa
ranskaa
ruotsia.
Niin, ja olen koulutukseltani amis.
-mies25
Vierailija kirjoitti:
On luultu originaaliksi Englannissa.
Original? How very interesting!
Pärjään kyllä englannilla, koska olen asunut englanninkielisissä maissa 15 vuotta. Mitään natiivitasoa ei kuitenkaan ole lähimaillakaan, sen huomaa kun puhun englanninkielisten lasteni kanssa, jotka asiasta aina välillä muistuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
How queer! Where's me washboard?
Polloks bro. Me knows no langvits and whatnot yo. Me just rap around. Gotta lotta street smarts yo.
Dis English very strong. Me learn very much.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dis English original! I no go to England because I have many work. Me speak English good.
Vierailija kirjoitti:
Pärjään kyllä englannilla, koska olen asunut englanninkielisissä maissa 15 vuotta. Mitään natiivitasoa ei kuitenkaan ole lähimaillakaan, sen huomaa kun puhun englanninkielisten lasteni kanssa, jotka asiasta aina välillä muistuttavat.
Me children speak good English. Dey very strong. Me speak English not good. Dem kids speak good. Dem learn me.
Sanoisin että ei vahva, mutta riittävä. Noin puolet työajastani työskentelen englanniksi. Onhan se vähän ääntämiseltä välillä ralli-enkkua, mutta asiaan liittyvän termistön olen oppinut ja yleiskielitaidon. Eikä ne asiakkaatkaan yleensä (ikinä) natiiveja ole, eli molemmat osapuolet vääntää omalla aksentillaan, molemmat välillä hakee ilmaisua, ja pyydetään toistamaan tarvittaessa.
Brittons and mericans bad pipl are. Sour their language gone has. Burns hellfire in them words.
We speaks not, but with olden gods. And dem speak no language of mens.
Rallienglanti on hyvä. Käytän sitä väittärissäni. Pieni sanavarasto ja kiertoilmaisut ihan piruuttani.
Me Tarzan, You Jane- tasoa minulla on.
Ei. Ymmärrän melko sujuvasti telkkarista ohjelmat, tuotan tekstiäkin melko hyvin ja käytän työssä päivittäin mutta annas kun pitää puhua!
Taannun ja unohdan kaiken ja puhun tankeroenglantia ja hävettää, enkä ymmärrä aina keskusteluakaan. Pärjään kyllä ulkomailla perustilanteet mutta pitkät keskustelut voin unohtaa.
Jotain vinkkejä miten ja missä oppia puhumaan paremmin jos arjessa ei tilanteita tule ja matkustaa harvoin?
Kyllä se varmaankin kohtalaisen hyvällä tolalla on. Raskainta on englannin käyttö työtilanteissa, kun keskustelulumppani ei ole natiivipuhuja, ja jonka ääntämisestä ei tahdo saada selvyyttä.
On, samoin ranska, nyt opiskelen italiaa.
Jees. Mai England veri strong.