Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma, oma ilmoitus

Vierailija
29.12.2024 |

Lääkäri ei määrännyt sairauslomaa (unohdin ottaa puheeksi). Voinko silti olla pois omalla ilmoituksella jos koen oloni sellaiseksi? Uskon kyllä että sairausloma oltaisiin myönnetty jos olisin siitä kysynyt. Toki jos vointi sallii, niin töihin menen, ei ole tällä tarkoitus huijata ketään siis!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riippuu syystä voiko olla omalla ilmoituksella.

Vierailija
2/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä riippuu syystä voiko olla omalla ilmoituksella.

Jep, meillä ei tietääkseni kummemmin kysytä syytä. Ja mulla siis olisi aivan täysin pätevä syy josta unohdin lääkäriltä kysyä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyväksyykö esihenkilö omailmoituksen.

Vierailija
4/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja pyydä todistus takautuvasti. Varmasti on tiedot kirjattu ylös.

Vierailija
5/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Onneksi meillä käytetään maalaisjärkeä näissä :) Kukaan ei meillä turhia saikuttele, päinvastoin.

-ap

Vierailija
6/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei voida tietää. Asia on työnantaja- ja toimipaikkakohtainen. Sairauslomatodistus voidaan vaatia jo yhdestä päivästä.

Vierailija
7/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mitään sairasloman tarpeessa ole. Kyllä lääkäri olisi määrännyt. 

Vierailija
8/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Onneksi meillä käytetään maalaisjärkeä näissä :) Kukaan ei meillä turhia saikuttele, päinvastoin.

-ap

Paitsi sinä meinaat saikuttaa huomisen ja ylihuomisen koska uusivuosi.

Vierailija
9/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne aina tajua kirjoittaa. Olen tosi monta kertaa kertonut lähtiessä että tarvitsen muuten tästä sairauslomatodistuksen. 

-eri

Vierailija
10/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei voida tietää. Asia on työnantaja- ja toimipaikkakohtainen. Sairauslomatodistus voidaan vaatia jo yhdestä päivästä.

Juuri näin. Kukaan täällä ei tiedä vastausta, miten juuri sinun työpaikallasi ja juuri sinun kohdallasi toimitaan.

Vierailija
11/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lääkäri olisi katsonut sinun olevan s.loman tarpeessa niin hän kyllä olisi sinulle sitä kirjoittanut ja siitä sanonut.

Vierailija
12/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kukaan täällä ei tiedä vastausta, miten juuri sinun työpaikallasi ja juuri sinun kohdallasi toimitaan.

Meillä siis SAA olla pelkällä omalla ilmoituksellakin. Ajattelin vaan että se on hassua jos lääkäri ei asiaa kommentoinut.

-ap

Vierailija
13/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos lääkäri olisi katsonut sinun olevan s.loman tarpeessa niin hän kyllä olisi sinulle sitä kirjoittanut ja siitä sanonut.

Ei ne kirjoita jos ei pyydä eikö tajua kysyä tarvitseeko. Itse jouduin sairaalahoidosta (aivokalvontulehdus) pyytämään itse todistuksen. 5 viikkoa olin saikulla.

Vierailija
14/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä teillä on säännöt? Miellä saa olla kolme päivää sairauslomalla omalla ilmoituksella. 

Vierailija
15/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyydä se todistus huomenna, jos et ole kunnossa. 

Vierailija
16/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne aina tajua kirjoittaa. Olen tosi monta kertaa kertonut lähtiessä että tarvitsen muuten tästä sairauslomatodistuksen. 

-eri

Eikö se ole ihan normaalia, että kertoo tarviiko sen sairauslomatodisuksen vai ei. Joku kotirouva tai -isä ei sitä tarvitse tai eläkeläinen jne... Minä teen etätöitä ja en pyydä todistusta, jos pystyn töitä kotona tekemään. Toimistopäiville todistuksen pyydän kyllä, etten mene muita tartuttamaan tai en pysty sinne julkisilla menemään. 

Vierailija
17/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan muistaakseni puhuttu sairaslomasta mitään, kun sattui pieni tapaturma. Itsekään en kyllä heti tuota tajunnut, satuin vain mainitsemaan hoitajalle, että hyvin alkoi loma. Siitä hoitaja sitten valpastui, että hetkinen, sinullehan kuuluu sairasloma, joka siirtää varsinaisen loman alkua. Pyysi sitten lääkäriltä todistuksen.

Vierailija
18/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullekaan muistaakseni puhuttu sairaslomasta mitään, kun sattui pieni tapaturma. Itsekään en kyllä heti tuota tajunnut, satuin vain mainitsemaan hoitajalle, että hyvin alkoi loma. Siitä hoitaja sitten valpastui, että hetkinen, sinullehan kuuluu sairasloma, joka siirtää varsinaisen loman alkua. Pyysi sitten lääkäriltä todistuksen.

Miten et tuota tajunnut sanoa? Minä olen erityisen tarkka, jos sairastun ennen lomalle lähtöä. 

Vierailija
19/22 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lääkäriin jos voisi sähköpostiisi laittaa sairasloman tarpeen ja keston.mInusta joku oma ilmoituskin on mahdollinen ja kuitenkin kävit lääkärissä.

Vierailija
20/22 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siis SAA olla pelkällä omalla ilmoituksellakin. Ajattelin vaan että se on hassua jos lääkäri ei asiaa kommentoinut.

-ap

Miksi ihmeessä kysyt palstalta, saatko olla pois omalla ilmoituksella, kun kerran tiedät jo, että saat olla. Lääkärikäynnistä ei tarvitse mainita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä