Sairausloma, oma ilmoitus
Lääkäri ei määrännyt sairauslomaa (unohdin ottaa puheeksi). Voinko silti olla pois omalla ilmoituksella jos koen oloni sellaiseksi? Uskon kyllä että sairausloma oltaisiin myönnetty jos olisin siitä kysynyt. Toki jos vointi sallii, niin töihin menen, ei ole tällä tarkoitus huijata ketään siis!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Meillä riippuu syystä voiko olla omalla ilmoituksella.
Jep, meillä ei tietääkseni kummemmin kysytä syytä. Ja mulla siis olisi aivan täysin pätevä syy josta unohdin lääkäriltä kysyä.
-ap
Riippuu hyväksyykö esihenkilö omailmoituksen.
Soita ja pyydä todistus takautuvasti. Varmasti on tiedot kirjattu ylös.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Onneksi meillä käytetään maalaisjärkeä näissä :) Kukaan ei meillä turhia saikuttele, päinvastoin.
-ap
Me ei voida tietää. Asia on työnantaja- ja toimipaikkakohtainen. Sairauslomatodistus voidaan vaatia jo yhdestä päivästä.
Sä mitään sairasloman tarpeessa ole. Kyllä lääkäri olisi määrännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Onneksi meillä käytetään maalaisjärkeä näissä :) Kukaan ei meillä turhia saikuttele, päinvastoin.
-ap
Paitsi sinä meinaat saikuttaa huomisen ja ylihuomisen koska uusivuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne aina tajua kirjoittaa. Olen tosi monta kertaa kertonut lähtiessä että tarvitsen muuten tästä sairauslomatodistuksen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Me ei voida tietää. Asia on työnantaja- ja toimipaikkakohtainen. Sairauslomatodistus voidaan vaatia jo yhdestä päivästä.
Juuri näin. Kukaan täällä ei tiedä vastausta, miten juuri sinun työpaikallasi ja juuri sinun kohdallasi toimitaan.
No, jos lääkäri olisi katsonut sinun olevan s.loman tarpeessa niin hän kyllä olisi sinulle sitä kirjoittanut ja siitä sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kukaan täällä ei tiedä vastausta, miten juuri sinun työpaikallasi ja juuri sinun kohdallasi toimitaan.
Meillä siis SAA olla pelkällä omalla ilmoituksellakin. Ajattelin vaan että se on hassua jos lääkäri ei asiaa kommentoinut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No, jos lääkäri olisi katsonut sinun olevan s.loman tarpeessa niin hän kyllä olisi sinulle sitä kirjoittanut ja siitä sanonut.
Ei ne kirjoita jos ei pyydä eikö tajua kysyä tarvitseeko. Itse jouduin sairaalahoidosta (aivokalvontulehdus) pyytämään itse todistuksen. 5 viikkoa olin saikulla.
No mitkä teillä on säännöt? Miellä saa olla kolme päivää sairauslomalla omalla ilmoituksella.
No pyydä se todistus huomenna, jos et ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne aina tajua kirjoittaa. Olen tosi monta kertaa kertonut lähtiessä että tarvitsen muuten tästä sairauslomatodistuksen.
-eri
Eikö se ole ihan normaalia, että kertoo tarviiko sen sairauslomatodisuksen vai ei. Joku kotirouva tai -isä ei sitä tarvitse tai eläkeläinen jne... Minä teen etätöitä ja en pyydä todistusta, jos pystyn töitä kotona tekemään. Toimistopäiville todistuksen pyydän kyllä, etten mene muita tartuttamaan tai en pysty sinne julkisilla menemään.
Ei minullekaan muistaakseni puhuttu sairaslomasta mitään, kun sattui pieni tapaturma. Itsekään en kyllä heti tuota tajunnut, satuin vain mainitsemaan hoitajalle, että hyvin alkoi loma. Siitä hoitaja sitten valpastui, että hetkinen, sinullehan kuuluu sairasloma, joka siirtää varsinaisen loman alkua. Pyysi sitten lääkäriltä todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullekaan muistaakseni puhuttu sairaslomasta mitään, kun sattui pieni tapaturma. Itsekään en kyllä heti tuota tajunnut, satuin vain mainitsemaan hoitajalle, että hyvin alkoi loma. Siitä hoitaja sitten valpastui, että hetkinen, sinullehan kuuluu sairasloma, joka siirtää varsinaisen loman alkua. Pyysi sitten lääkäriltä todistuksen.
Miten et tuota tajunnut sanoa? Minä olen erityisen tarkka, jos sairastun ennen lomalle lähtöä.
Soita lääkäriin jos voisi sähköpostiisi laittaa sairasloman tarpeen ja keston.mInusta joku oma ilmoituskin on mahdollinen ja kuitenkin kävit lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis SAA olla pelkällä omalla ilmoituksellakin. Ajattelin vaan että se on hassua jos lääkäri ei asiaa kommentoinut.
-ap
Miksi ihmeessä kysyt palstalta, saatko olla pois omalla ilmoituksella, kun kerran tiedät jo, että saat olla. Lääkärikäynnistä ei tarvitse mainita.
Meillä riippuu syystä voiko olla omalla ilmoituksella.