Köyhiä lapsia on 17 000 enemmän kuin viime vuonna
Asiantuntijan mukaan köyhä lapsuus lisää terveysongelmia ja rikollista käytöstä aikuisena.
Kansantalouden kannalta syntyy siis vain lisää kuluja siitä, että köyhien lasten määrän annetaan nyt kasvaa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni lapsi toivoi tänä jouluna ruokaa joululahjaksi.
Sitä voi toivoa vanhemmilta, ei muilta. Ios vanhemmat eivät pysty lastaan ruokkimaan niin sitten lapsi pois
Helpompi ja taloudellisempi keino on vaihtaa nykyisen tilalle pätevämpi hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi toivoa vanhemmilta, ei muilta. Ios vanhemmat eivät pysty lastaan ruokkimaan niin sitten lapsi pois
Mihin unohtui oikeistolta tavallisten suomalaisten etu? Sitä luvattiin edistää aivan suu vaahdossa, mutta tulos on nyt tämä: 17 000 köyhää lasta enemmän kuin viime vuonna.
Tuliko kenelekkään yllätyksenä, ei ihme jos lapsen teko ei kiinnosta Suomalaisia miehiä eikä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen kannattajilla näkyy olevan kahdenlaista ajattelua. Joko niin, että minä olen pärjännyt elämässä, joten muidenkin pitää pärjätä, tai että minulla menee huonosti, joten muillakin saa mennä.
Jos kaikki tekisivät fiksuja valintoja, ei tarvitsisi olla jatkuvasti miettimässä mistä taas leikataan.
Miten väestön ikärakenne oikaistaan tekemällä fiksuja valintoja?
Fiksu valinta olisi edistää muuttoa ulkomailta, mutta se ei perseille käy.
Katsokaa asiaa positiiviselta kantilta. Kun oikein tarpeeksi köyhdytään, niin kohta ei ole lapsia ollenkaan! Sitten voi itänaapuri kävellä tänne ilman vastarintaa ja tämän maapläntin köyhyys senkun syvenee, olot kurjistuu ja kaikki menee päin rüßälää, mut se ei sitten oo enää meidän eikä meidän idiottipäättäjien murhe. Peten ja Riikan jälkeläiset asuvat leveästi jossain Keski-Euroopan metropoleista. Ikävä itänaapuri jää svedujen huoleksi.
köyhien lapsien vanhemmat voisivat tehdä jotakin asian eteen että pennut nousevat köyhyydestä.
sossupummit saavatkin olla köyhiä.oma valinta .
Täystyöllisyyttä on mahdoton saavuttaa kapitalismissa, koska silloin palkat nousisivat liikaa.
Se on asia, joka täytyy ottaa huomioon hallituksessa silloin, kun suunnitellaan sosiaaliturvaa ja sen leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset köyhiä vai onko heidän lapsuutensa köyhää ?
Onko se sama asia?
Se ei ole sama asia.
Köyhää voi olla vaikka käy töissä. Itselläni vaikka asun kunnan vuokrakaksiossa (ei Helsingissä) menee puolet palkasta vuokraan. En saa asumistukea. Lomautukset alkaa n. Viikko per kuukausi joten jää laskut maksamatta. Mistään tuskin mitään tukea saa. Töissä joutuu silti käymään, vaikka eletään sitten köyhyysrajan alapuolella. Hammasta särkee, muttei ole varaa hammaslääkäriin. Työttömänä kaikki maksettais. Käyn töissä. 20 vuotta samassa firmassa, mutta kohta ollaan ilman sähköä, laskut ulosotossa ja varmaan häätö päällä. Harrastukset joutui lopettamaan. Syrjäytyminen on jo alkanu.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman julmia komnentteja hallituspuolueiden kannattajilta. Sellaisia voi kirjoittaa vain lapseton, syrjäytynyt incel.
Minulla on neljä, eikä sen takia ole tehty että saisin tukia, itse heidät olen elättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin unohtui oikeistolta tavallisten suomalaisten etu? Sitä luvattiin edistää aivan suu vaahdossa, mutta tulos on nyt tämä: 17 000 köyhää lasta enemmän kuin viime vuonna.
Orpo lupasi että asumistukeen tulee leikkauksia, Orpo lupasi ettei kotiin enää makseta niin kuin tähän asti. Eikö pitänyt lupauksiaan ? Oletko ajatellut että juuri siksi Orpo on pääministeri
Vierailija kirjoitti:
Köyhää voi olla vaikka käy töissä. Itselläni vaikka asun kunnan vuokrakaksiossa (ei Helsingissä) menee puolet palkasta vuokraan. En saa asumistukea. Lomautukset alkaa n. Viikko per kuukausi joten jää laskut maksamatta. Mistään tuskin mitään tukea saa. Töissä joutuu silti käymään, vaikka eletään sitten köyhyysrajan alapuolella. Hammasta särkee, muttei ole varaa hammaslääkäriin. Työttömänä kaikki maksettais. Käyn töissä. 20 vuotta samassa firmassa, mutta kohta ollaan ilman sähköä, laskut ulosotossa ja varmaan häätö päällä. Harrastukset joutui lopettamaan. Syrjäytyminen on jo alkanu.
Miten niin työttömänä kaikki maksettais. Moni ei saa mitään muuta kun tuon työmarkkinatuen mikä on alle 600 euroa. Oletko kateellinen siitä? Kun sillä nimittäin kaikki maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman julmia komnentteja hallituspuolueiden kannattajilta. Sellaisia voi kirjoittaa vain lapseton, syrjäytynyt incel.
Minulla on neljä, eikä sen takia ole tehty että saisin tukia, itse heidät olen elättänyt.
Olet elättänyt heidät edellisten hallitusten aikana, mutta onnistuisiko sama temppu nyt, jos sinun pitäisi aloittaa koko homma alusta?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmalla voi olla vaikka sairaus, joka on tehnyt hänestä työkyvyttömän.
Lisäksi Satonen on tehnyt tänä vuonna lähes 60 000 työtöntä lisää.
Arto toimittaa 😫🌭
Lapset pois jos et pysty niille ruokaa hommaamaan
Yhyy
Nyyh
Vihervassarin itkupotkuraivari ketju osa 900000000000000000000000000000000009876544321111123445700009875421..
Music to my ears!
Tuet pitää kaikki lyödä nollaan. Vain työntekijälle rahaa. Jotain ruokakuponkeja korkeintaan tekemättömille.
Miten lapset voivat olla rikkaita?
Intiassa lapsityövoima?