Minne 10 vuotta kotiäitinä ollut töihin?
Jos on ollut 10 vuotta kotiäitinä mistä kannattaisi lähteä etsimään työpaikkoja? Esim harjoittelu, työkokeilu jne?
Kommentit (26)
Minkä alan ihminen? Saako täydennyskoulutusta vanhalle alalle?
Onko sulla pohjakoulutus? Jos ei, mene opiskelemaan ja kenties oppisoppari?
Että täältä ongelmaasi neuvoja kyselet. Huuuooohh.
Puhelinmyynti. Ääni on harjaantunut kestämään.
Mietin vaan kun kyseessä pikku paikkakunta ja työpaikat kiven alla. T: ap
uusi lapsi tulille ja kotiäitinä seuraavat 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Muutat isommalle paikkakunnalle. Ennekin sitä on lähdetty jopa ilman omaisuutta tyhjin taskuin työn perässä. Mut eniveis,mistäs me tiedetään mitä siellä sun paikkakunnalla on tarjolla. Silti ne ei sulle kelpaa ja muuttaa et voi. Onpa dilemma.
Mä olin 17 vuotta kotiäitinä ja sitten hain oman alan hommiin. Alkuun keikkailin, että ammattitaito muistuu mieleen.
Silloin kokki, nyttemmin keittiöpäällikkö
Henkilökohtainen avustaja? Käsittääkseni työhön on helppo päästä. Toki työ ei taida olla kovinkaan helppoa.
Oppisopimuksella hammashoitajaksi, lähihoitajaksi tai lastenhoitajaksi. Koulunkäyntiavustajaksi. Opettajansijaisuuksia. Kauppa-apulaiseksi. Henkilökohtaiseksi avustajaksi. Siivoojaksi. Postia jakamaan.
Onko ennestään jokin koulutus tai työkokemusta joltain alalta?
No kuule ihan koulutuksestasi riippuu. Jos olet esimerkiksi lääkäri, kysypä hommia paikallisesta sairaalasta tai terveyskeskuksesta.
Voithan sä työkkärinkin kautta yrittää jotain saada. Ainakin saat työkkärirahat, jos ei heti tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja? Käsittääkseni työhön on helppo päästä. Toki työ ei taida olla kovinkaan helppoa.
Mä olin pari vuotta henkiökohtainen avustaja. Lähinnä siis keikkailin eri tyyppien luona. Helppo oli tosiaan päästä niihin hommiin, kun ei mulla mitään koulutusta ollut. Duunikin oli helppoa. Piti ulkoiluttaa asiakasta ja/tai lemmikkiä, pelattiin lautapelejä, käytiin asioilla, ruuanlaittoa, vahtimista, että syö... Lähinnä vaan seuraneitinä oloa ja hengailua. Siitä sai paremman palkan kuin peruslähihoitajat, jotka uurastivat kotihoidossa jne.
Vierailija kirjoitti:
Sitten muutat sellaiselle paikkakunnalle jossa sinulla on mahdollisuus työllistyä. Ei ole veronmaksajien velvollisuus kustantaa sinun 10 vuoden kotona makaamistasi makselemalla työttömyyskorvauksia.
Mikä kiinnostaa. Onko ammatti alla?