Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin uskontoon kuulut?

Vierailija
28.12.2024 |

Itse olen luterilainen.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisi sijaitsi kai jossain maapallolla. Olisiko se ollut Lähi-Idässä, mistä juutalaiset ovat kotoisin?

Vierailija
62/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on puhdas uskonto, jos katolilaisuus on harhaoppia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi parempi sanoa, että kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä, ja ripittäytymisen tehtävä katolisessa kirkossa on pyytää virheitä anteeksi ja saada synninpäästö?

Protestanttisessa kirkossa ei voi ripittäytyä, joten syntien taakka kasvaa koko ajan.

Jumala antaa synnit anteeksi kun katuu ja tekee parannuksen, eikä mikään pappi !

Vierailija
64/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko jumaliin enkä liioin joulupukkeihin, maahisiin, keijukaisiin ym.

Olen ottanut tieteen sydämeeni. Jos ihmiset hyväksyisivät tieteen, maailma olisi parempi paikka. Turhia sotia mielikuvitusolentojen takia ei enää käytäisi.

Vierailija
65/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Raamattua, sieltä se löytyy.

Vierailija
66/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi parempi sanoa, että kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä, ja ripittäytymisen tehtävä katolisessa kirkossa on pyytää virheitä anteeksi ja saada synninpäästö?

Protestanttisessa kirkossa ei voi ripittäytyä, joten syntien taakka kasvaa koko ajan.

Jumala antaa synnit anteeksi kun katuu ja tekee parannuksen, eikä mikään pappi !

Antaako Jumala vai ihminen itse itselleen synnit anteeksi, jos ihminen katuu syntejään?

Missä Jumala on, jos ei ihmisen ajatuksissa?

Ihmisen psykologian kannalta olisi tehokkaampaa, jos synninpäästön antaisi joku toinen ihminen, koska itselleen voi olla vaikea antaa anteeksi. Katolilaiset ovat ymmärtäneet ihmisen psykologiaa ja protestantit ovat hävittäneet uskostaan tuon tärkeän mekanismin.

Vierailija
67/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksisuus edustaa alkuperäistä Rooman kirkkoa. Onko se ortodoksisuus ja onko tämä ketju Venäjän trollausta?

Vierailija
68/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako Jumala vai ihminen itse itselleen synnit anteeksi, jos ihminen katuu syntejään?

Missä Jumala on, jos ei ihmisen ajatuksissa?

Ihmisen psykologian kannalta olisi tehokkaampaa, jos synninpäästön antaisi joku toinen ihminen, koska itselleen voi olla vaikea antaa anteeksi. Katolilaiset ovat ymmärtäneet ihmisen psykologiaa ja protestantit ovat hävittäneet uskostaan tuon tärkeän mekanismin.

Jeesus opettaa rukoilemaan suoraan Jumalaa, ilman mitään " välikäsiä". Raamattu ja psykologia ovat eri asioita. 

Sola Scriptura! 

Vierailija
69/125 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen.

Vierailija
70/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskonnot ovat idiooteille hermoheikoille ihmisille. Ei kukaan täysijärkinen voi uskoa mihinkään uskontojen opinkappaleisiin.

Mikä on sinun uskontosi? Väittämäsi perusteella varmasti kuulut johonkin.

Vierailija
71/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitoutumaton, luterilainen kristitty.

Vierailija
72/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Jumala.

Vierailija
73/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai löytyy kirjasta joka on kasattu tuhansien ihmisten toimesta tuhansien vuosien aikana, joilla kaikilla on ollut eri motiivit vaikuttaa kyseisen kirjan "sanomaan"? jep jep. Hyviä sieniä te syötte.

Vierailija
74/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on on tie, totuus ja elämä. 

Vain Jeesukseen uskomalla pelastuu. 

Vierailija
75/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Uskon kyllä suurempaan/suurempiin voimiin maailmankaikkeudessa eli olen kyllä jollain tavalla uskovainen 

Vierailija
76/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arjalaiseen kirkkokuntaa.

Ite kuulun Arjalaiseen Germaani Veljeskuntaan.

Onko se se heikko lahjaisten ja keha reiden mölisevä känni porukka, joka palvoo sitä edesmennyttä kokopäivätoimista alkoholistia, porukkaa, joka olisi ensimmäisenä eliminoitu alem pina ihmisinä Saksassa aikoinaan? Kirjoitusvirheet tarkoituksellisia sattuneesta syystä.

Vierailija
77/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kastettiin ortodoksikirkkoon, mutta en ole koskaan uskonut jumalaan ja jeesukseen ja niiden olemassaoloon. Olen ateistin ja agnostikon välimaastoa, noituus on osa arkeani ja deity on Lilith.

Vierailija
78/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli luterilainen ja äiti ortodoksi. Itse taidan olla "sekasikiö", joka ei kuulu kirkkoon.

Vierailija
79/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut kastettiin ortodoksikirkkoon, mutta en ole koskaan uskonut jumalaan ja jeesukseen ja niiden olemassaoloon. Olen ateistin ja agnostikon välimaastoa, noituus on osa arkeani ja deity on Lilith.

Hmmmm? Paljon epäloogisuuksia. Uskot kuitenkin Lilithin olemassaoloon, mutta kiellät/ epäilet Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloa. Eikö tämä ole hieman ristiriitaista?

Vierailija
80/125 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on on tie, totuus ja elämä. 

Vain Jeesukseen uskomalla pelastuu. 

Uskikset usein laivaat mieluusti näitä Jeesuksen sanoja tie, totuus ja elämä.

Yksikään uskis ei kuitenkaan ole koskaan pystynyt vastaamaan kysymykseen, mitä Jeesus tarkoitti näillä sanoillaan.

Pystytkö sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme