Mihin uskontoon kuulut?
Kommentit (125)
Mikä on puhdas uskonto, jos katolilaisuus on harhaoppia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi parempi sanoa, että kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä, ja ripittäytymisen tehtävä katolisessa kirkossa on pyytää virheitä anteeksi ja saada synninpäästö?
Protestanttisessa kirkossa ei voi ripittäytyä, joten syntien taakka kasvaa koko ajan.
Jumala antaa synnit anteeksi kun katuu ja tekee parannuksen, eikä mikään pappi !
En usko jumaliin enkä liioin joulupukkeihin, maahisiin, keijukaisiin ym.
Olen ottanut tieteen sydämeeni. Jos ihmiset hyväksyisivät tieteen, maailma olisi parempi paikka. Turhia sotia mielikuvitusolentojen takia ei enää käytäisi.
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua, sieltä se löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi parempi sanoa, että kaikki ihmiset tekevät joskus virheitä, ja ripittäytymisen tehtävä katolisessa kirkossa on pyytää virheitä anteeksi ja saada synninpäästö?
Protestanttisessa kirkossa ei voi ripittäytyä, joten syntien taakka kasvaa koko ajan.
Jumala antaa synnit anteeksi kun katuu ja tekee parannuksen, eikä mikään pappi !
Antaako Jumala vai ihminen itse itselleen synnit anteeksi, jos ihminen katuu syntejään?
Missä Jumala on, jos ei ihmisen ajatuksissa?
Ihmisen psykologian kannalta olisi tehokkaampaa, jos synninpäästön antaisi joku toinen ihminen, koska itselleen voi olla vaikea antaa anteeksi. Katolilaiset ovat ymmärtäneet ihmisen psykologiaa ja protestantit ovat hävittäneet uskostaan tuon tärkeän mekanismin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksisuus edustaa alkuperäistä Rooman kirkkoa. Onko se ortodoksisuus ja onko tämä ketju Venäjän trollausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako Jumala vai ihminen itse itselleen synnit anteeksi, jos ihminen katuu syntejään?
Missä Jumala on, jos ei ihmisen ajatuksissa?
Ihmisen psykologian kannalta olisi tehokkaampaa, jos synninpäästön antaisi joku toinen ihminen, koska itselleen voi olla vaikea antaa anteeksi. Katolilaiset ovat ymmärtäneet ihmisen psykologiaa ja protestantit ovat hävittäneet uskostaan tuon tärkeän mekanismin.
Jeesus opettaa rukoilemaan suoraan Jumalaa, ilman mitään " välikäsiä". Raamattu ja psykologia ovat eri asioita.
Sola Scriptura!
Vierailija kirjoitti:
uskonnot ovat idiooteille hermoheikoille ihmisille. Ei kukaan täysijärkinen voi uskoa mihinkään uskontojen opinkappaleisiin.
Mikä on sinun uskontosi? Väittämäsi perusteella varmasti kuulut johonkin.
Olen sitoutumaton, luterilainen kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai löytyy kirjasta joka on kasattu tuhansien ihmisten toimesta tuhansien vuosien aikana, joilla kaikilla on ollut eri motiivit vaikuttaa kyseisen kirjan "sanomaan"? jep jep. Hyviä sieniä te syötte.
Jeesus on on tie, totuus ja elämä.
Vain Jeesukseen uskomalla pelastuu.
En mihinkään. Uskon kyllä suurempaan/suurempiin voimiin maailmankaikkeudessa eli olen kyllä jollain tavalla uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arjalaiseen kirkkokuntaa.
Ite kuulun Arjalaiseen Germaani Veljeskuntaan.
Onko se se heikko lahjaisten ja keha reiden mölisevä känni porukka, joka palvoo sitä edesmennyttä kokopäivätoimista alkoholistia, porukkaa, joka olisi ensimmäisenä eliminoitu alem pina ihmisinä Saksassa aikoinaan? Kirjoitusvirheet tarkoituksellisia sattuneesta syystä.
Minut kastettiin ortodoksikirkkoon, mutta en ole koskaan uskonut jumalaan ja jeesukseen ja niiden olemassaoloon. Olen ateistin ja agnostikon välimaastoa, noituus on osa arkeani ja deity on Lilith.
Isä oli luterilainen ja äiti ortodoksi. Itse taidan olla "sekasikiö", joka ei kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minut kastettiin ortodoksikirkkoon, mutta en ole koskaan uskonut jumalaan ja jeesukseen ja niiden olemassaoloon. Olen ateistin ja agnostikon välimaastoa, noituus on osa arkeani ja deity on Lilith.
Hmmmm? Paljon epäloogisuuksia. Uskot kuitenkin Lilithin olemassaoloon, mutta kiellät/ epäilet Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloa. Eikö tämä ole hieman ristiriitaista?
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on on tie, totuus ja elämä.
Vain Jeesukseen uskomalla pelastuu.
Uskikset usein laivaat mieluusti näitä Jeesuksen sanoja tie, totuus ja elämä.
Yksikään uskis ei kuitenkaan ole koskaan pystynyt vastaamaan kysymykseen, mitä Jeesus tarkoitti näillä sanoillaan.
Pystytkö sinä?
Paratiisi sijaitsi kai jossain maapallolla. Olisiko se ollut Lähi-Idässä, mistä juutalaiset ovat kotoisin?