Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin et enää kaivannut äidin neuvoja?

Vierailija
28.12.2024 |

Muistan, että äitini neuvoi minua joissain kodinhoitoon liittyvissä asioissa opiskeluaikana. Samoin neuvon omaa aikuista poikaani, joka kyselee monenlaista.

Kun äitini kuoli, niin tajusin, että nyt ei ole ketään, jolta kysyä tiettyjä asioita. Olin tuolloin nelikymppinen.

Milloin vielä olet kaivannut äidin neuvoja? Milloin se on olut tunkeilua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin neuvojen kyselyn teini-iässä. Mutta vielä toisinaan kyselen jotain jouluruuan valmistusjuttuja. En muuta. Ei 70 vuotias enää pysy nykymaailman mukana. Sitäpaitsi äidin neuvot olivat vähintäänkin kyseenalaisia. Esim. halusin johonkin juhliin pitkiin hiuksiini kiharat. Äidin ratkaisu asiaan oli permanentti. En onneksi mennyt, vaan kaverini teki ne aamulla. Minulla ei koskaan ollut mitään kihartimia tms. Olivat kuulemma turhia.

Vierailija
2/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä sen jälkeen kun uskalsin teininä alkaa sanomaan vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti sairastui Alzheimerin tautiin. Silloin roolit kääntyivät päälaelleen, minusta tuli huoltaja ja äidistä uhmaikäinen lapsi. Äiti kuoli tänä vuonna.

Vierailija
4/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan siinä vaiheessa kun kuulin että äiti käy välillä vauva palstalla lukemassa juttuja.

Vierailija
5/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan äitini neuvoja vieläkin. 

- Mies 62 vuotta. 

Vierailija
6/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa tuo muuttuuu molemminpuoleiseksi. Minä toivon neuvoja lapsilta, he minulta.

Vierailija
7/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on niin saatanan tyhmä ettei häneltä ole koskaan voinut kysyä neuvoja.

Vierailija
8/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kaivannut, koska äitini "neuvot" ovat täynnä piikittelyä ja itsekehua. Googlen avulla olen pärjännyt.

Vierailija
9/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin, että neuvot hyödyttää ainoastaan häntä itseään. Ohjaili ja manipuloi todella rankalla kädellä.

10/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30-vuotiaana minulla oli terveydellisiä ongelmia (oireita jotka myöhemmin selittyivät MS-taudilla) ja kävin lääkäreiden vastaanotoilla ja tutkimuksissa. Itsenäistyin noina vuosina henkisesti. Olin muuttanut toiseen, isoon kaupunkiin joten eivät vanhempani olisi osanneet neuvoa miten asiat täällä hoidetaan ja miten mihinkin paikkaan pääsee. Vielä joskus vähän päälle 20-vuotiaana soittelin varmaan jotain kerran viikossa ja kyselin äidiltäni neuvoa erilaisissa asioissa.

Vierailija
11/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ole koskaan neuvonut minua. 

Vierailija
12/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mies 62.  Minäkin kaipaan äidin neuvoja vielä 83 v nainen.

Vierailija
13/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20-vuotiaana, kun ymmärsin eläväni omaa elämääni, enkä 30 vuotta vanhemman, uskovaisen, maalla syntyneen, vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen elämää. 

Isäni neuvoja kuuntelin vähän pidempään, mutta suodatin niitäkin.

Ps. Entinen avovaimoni aikoinaan suuttui vähän helvetisti, kun ätini neuvoi sitä kodinhoidossa. Äiti olikin opettaja, joten neuvominen oli verissä enemmän kuin taidot.

Vierailija
14/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean surullista. Oikeasti. Kun ajattelee missä kaikissa asioissa minua on neuvottu ja missä olen neuvonut lapsiani. Olo sitten kyse pyykin pesusta, sijoittamisesta, arkun kantamisesta tai lampun asentamisesta.

Vierailija
15/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen edelleen äidiltä neuvoa 😄  Olen nelikymppinen ja kahden teinin äiti itse :D 

Vierailija
16/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja kaipaan välillä yh äitini neuvoja. Olivat ne hyviä tai eivät. 

Vierailija
17/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun tajusin äidin olevan tekopyhä kaksinaismoralisti, olisinkohan ollut 14.

Vierailija
18/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Muutin teini-ikäisenä pois kotoa ja en muista neuvoja kaivanneeni. Tai en ainakaan niitä ole saanut. Rahasta olisi kyllä ollut hyötyä. 

Vierailija
19/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä koskaan kysellyt äidin neuvoja. Äiti teki kaiken kummallisesti esim kodinhoito oli mitä sattuu. Minulla on paljon kammoja liittyen likaiseen lapsuudenkotiin. Muutenkin äiti oli tietämätön maailman menosta. 

Vierailija
20/26 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin olen kysellyt neuvoja, kun niitä tulee solkenaan ihan kysymättä.

N64

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme