Kun parisuhde on lähtökohtaisesti täynnä vaatimuksia, niin miten kukaan enää tänä päivänä voi pitää sitä rakkauden muotona?
Eikö tuossa yhtälössä keisarin uudet vaatteet ole jo niin läpinäkyvät että vehjes vaan vilkkuu?
Kommentit (7)
Totta, pelkkiä vaatimuksia ja sukupuoleen sidottuja rooleja sekä olettamuksia. Ei kiitos, kieltäydyn moisesta "ihanuudesta". Kaiken kruunaa vuosikymmenien univaje kuorsaavan puolison vieressä. Puistatus.
Kyllä, tunnen pitkässä parisuhteissa olevia pareja, joissa vain toisen ehdoilla mennään ja toinen myötäilee. Kamalalta näyttäytyy nuo pitkät, "onnelliset" liitot, rakkauttako lienee, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olen ihan tyytyväinen siihen, jos tapaan jonkun, kenen kanssa viihdyn ja johon tunnen seksuaalista vetovoimaa .
En kai minä seurustelisi miehen kanssa, jota en näe viehättävänä ja jonka seurassa en viihdy.
Ei se ollut aloituksen pointti, että parisuhteeseen muka tulisi enemmän rakkautta jos ei vaatisi mitään. Pointti oli se, että miksi sitä pidetään rakkauden muotona kun kyseessä selvästi on jonkinlainen tarpeeseen perustuva hyötymissuhde? Jos hyöty loppuu, "rakkaus" loppuu.
Mitä vaatimuksia? Meillä on yhteisiä suunnitelmia, unelmia ja välillä kompromisseja, jos ajatukset ei käy yksiin. Molemmat huolehditaan toisistamme ja kodistamme. Vaatimuksia ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin olen ihan tyytyväinen siihen, jos tapaan jonkun, kenen kanssa viihdyn ja johon tunnen seksuaalista vetovoimaa .
En kai minä seurustelisi miehen kanssa, jota en näe viehättävänä ja jonka seurassa en viihdy.
Ei se ollut aloituksen pointti, että parisuhteeseen muka tulisi enemmän rakkautta jos ei vaatisi mitään. Pointti oli se, että miksi sitä pidetään rakkauden muotona kun kyseessä selvästi on jonkinlainen tarpeeseen perustuva hyötymissuhde? Jos hyöty loppuu, "rakkaus" loppuu.
Kuka on väittänyt että parisuhde ei perustu hyötyyn. Rakkauden ilmaisemiseen ei tarvita parisuhdetta.
Ei meillä myöskään ole mitään vaatimuksia (muuta kun kummankin toiveesta ja halusta täysi luottamus ja uskollisuus) ja asutaankin erillään vaikka pitkäaikaisessa parisuhteessa ollaan. Ollaan yhdessä koska halutaan olla ja viihdytään kahdestaan, suunnitella tulevia juttuja, matkoja sun muita! Seksiä tietysti on ja läheisyyttä. Mun mielestä tää on just täydellisen konsepti ja mieskin on monesti sanonut olevansa hyvin onnellinen ja se myös näkyy hänestä