Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löydätte uusia kavereita?

Vierailija
28.12.2024 |

Onko mahdollista solmia uusia ystävyyssuhteita vielä aikuisiällä? Miten teette sen?

Kuten kysymyksestäkin lienee selvää, tämä on minulle outo asia ja kaipaisin neuvoja miten voisin saada lisää ystäviä joiden kanssa vaikkapa kahvitella, tai harrastaa jotain muuta mukavaa. Nuorena koulussa ystävystyminen tapahtui luonnostaan, mutta ainakaan itse en ole löytänyt työpaikalta samalla tavalla tuttavuuksia joiden kanssa viettää myös vapaa-aikaa. Koska olen muuttanut töiden perässä uudelle paikkakunnalle ei myöskään vanhat suhteet auta tässä tapauksessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset käynnit paikassa missä käy säännöllisesti muita ihmisiä. Siellä small talk ja kuulumisten kysyminen. 

Harrastus, kuorolaulu, elokuvakerho, seurakunnat, kansanopisto, lukupiiri, yhdistystoiminta, koirapuisto, taidekurssi, käsityökerho, urheilujoukkueen tukitiimi, lintubongaus, tanssiharrastus, kielikurssi jne.

Vierailija
2/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy. Muilla on jo ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverihaku

Vierailija
4/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta, töistä, AA. Kavereita enemmän kuin koskaan 

Vierailija
5/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti harrastuksissa, joissa on viikoittain samat ihmiset, mutta emme tapaa niiden ulkopuolella. Oleteko jotenkin saaneet syvennettyä tuollaisia suhteita?

Minulla ei ole mitään mallia tällaiselle suhteen rakentamiselle, joten kiinnostaisi kuulla aivan konkreettisesti mitä olette tehneet. Ehkä kysyneet lähteekö joku kahville? Tai lenkille? Avoimesti kaikille, vai tietylle henkilölle suunnattuna?

Vierailija
6/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoista, kouluista, työpaikosta, harrastuksista, kaupoista, matkoilta, ulkoilupaikoilta, yhteisistä mielenkìinnon kohteista.

Vierailija
7/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksis monesti halutaan kehittää itseään mut ei tutustua toisiin. Joten budoilusta ei saa kavereita.

Vierailija
8/8 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn säännöllisesti harrastuksissa, joissa on viikoittain samat ihmiset, mutta emme tapaa niiden ulkopuolella. Oleteko jotenkin saaneet syvennettyä tuollaisia suhteita?

Minulla ei ole mitään mallia tällaiselle suhteen rakentamiselle, joten kiinnostaisi kuulla aivan konkreettisesti mitä olette tehneet. Ehkä kysyneet lähteekö joku kahville? Tai lenkille? Avoimesti kaikille, vai tietylle henkilölle suunnattuna?

Voi kysyä haluaako joku lähteä jonnekin.  Kimppakyytejä voi tarjota.

Jos osoittaa avoimen pyynnön kaikille, niin vastaamisen kynnys voi nousta (kaikki ei ehkä ole varmoja oliko avoin pyyntö tosiaan tarkoitettu heillekin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän