Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ovat realistiset tulevaisuudennäkymät nuorten näkökulmasta?

Vierailija
28.12.2024 |

Onko nyt parikymppisillä toivoa tulevaisuudesta, jossa on työtä, toimeentuloa, mahdollisuutta vapaa-aikaan, perheeseen, harrastuksiin? 

Vai olemmeko jo syöneet nuorten eväät? Ja mikä mahtaa olla se ratkaisu, jolla nuoret korjaavat kurssin heille edukseen?

huolestunut vanhempi

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Aika näyttää.

En seuraa paljon uutisia/politiikkaa kylläkään, jonka vuoksi kykenen olemaan huoleton.

Mietin, että syttyyköhän sota?

N20

Vierailija
22/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on kaikki mahdollisuudet. Riippuu nuoresta itsestään mitä saavuttaa.

Se on just näin. Mulla on kolme poikaa, kaksi just aikuistuneita ja yksi vielä lukiossa. OIkein hyvin pärjäävät, ovat löytäneet töitä ja opiskelupaikat, elävät paljon järkevämpää ja mielekkäämpää elämää nyt kuin itse elin tuon ikäisenä.

Muistan hyvin kun lama-aikana josku -94 kun olin lukiossa meidän historianopettajamme ääneen ihmetteli miten me nuoret edes viitsimme käydä lukiota, kun ei meille ole tulevaisuudessa tarjolla muuta kuin työttömyyttä ja köyhyyttä... Muistan kuinka se suorastaan vith utti silloin, että mikä ennustaja se äijä kuvitteli olevansa. Ja päivääkään en ole työttömänä elämässäni ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä arvannut silloin 2004 kun lapsen sain että millainen maailma odottaa häntä.

No mikä hänellä nyt on niin kovin huonosti? T: 2003, 2005 ja 2008 syntyneiden äiti

Vierailija
24/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kohta nelikymppisenä ei edes itse ollessani parikymppinen ollut mitään takeita vakituisista töistä, ja vapaa-aika ja harrastukset oli täysin riippuvaisia siitä miten onnistuu töitä ylipäätään saamaan.

Ei ole uusi haaste tämä, vaikka kylläkin tärkeä.

Vierailija
25/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeat.

Vierailija
26/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ainoa tapa korjata tilanne tuleville sukupolville on vaan yksinkertaisesti tappaa kaikki alle 35-vuotiaat, voidaan valikoidusti säästää muutamia, mutta ei vasemmiston edustajia tai wokeja. Sitten yritetään hurjasti lisääntyä vielä niillä mitä on ja kaikkeen olisi ihan hyvin varaa kun noi nuoremmat lusmut ei olis pummina ja vaivana.

Vierailija
27/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä arvannut silloin 2004 kun lapsen sain että millainen maailma odottaa häntä.

No mikä hänellä nyt on niin kovin huonosti? T: 2003, 2005 ja 2008 syntyneiden äiti

Eväät on syöty. Suuret ikäluokat törsäsivät ja sikailivat ja veivät konkreettisesti leivän suusta nuoremmilta sukupolvilta. Nyt nautitaan ökyeläkkeitä ja kuvitellaan että säännöt on muille samat. 

Omakin isäni. Pääsi hyvälle eläkkeelle ollessaan 53 - vuotias. On nyt 82.

Vierailija
28/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on historiassa sota korjannut tilanteen. Niin tulee käymään nytkin.

Vierailija
29/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ainoa tapa korjata tilanne tuleville sukupolville on vaan yksinkertaisesti tappaa kaikki alle 35-vuotiaat, voidaan valikoidusti säästää muutamia, mutta ei vasemmiston edustajia tai wokeja. Sitten yritetään hurjasti lisääntyä vielä niillä mitä on ja kaikkeen olisi ihan hyvin varaa kun noi nuoremmat lusmut ei olis pummina ja vaivana.

tarkoitit varmaankin YLI 35 -vuotiaat..

Vierailija
30/30 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eväät on syöty. Suuret ikäluokat törsäsivät ja sikailivat ja veivät konkreettisesti leivän suusta nuoremmilta sukupolvilta. Nyt nautitaan ökyeläkkeitä ja kuvitellaan että säännöt on muille samat. 

Omakin isäni. Pääsi hyvälle eläkkeelle ollessaan 53 - vuotias. On nyt 82.

Kuten kolmasti Pulizer-palkittu toimittaja Thomas Friedman kiteytti, suuret ikäluokat ovat "grasshopper generation"  söivät isiensä  (ns kultaisen sukupolven) perinnön jättämättä mitään tuleville sukupolville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän