Vaatimus teille, jotka ostatte ilotulitteita
Voisitteko ystävällisesti kunnioittaa Suomen lakia ja aloittaa sen järjettömän räiskimisen aattoiltana klo 18. Näin me koiran omistajat voimme rauhassa lenkittää rakkaat lemmikkimme välipäivinä ja aattona päivällä. Ehditte kyllä ampua rahanne savuna taivaalle ihan lain sallimissa puitteisakin.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilotulitteet pitäisi kieltää yksityishenkilöiltä. Eivät aiheuta muuta kuin häiriötä, vammoja, pelkoa ja järjettömän määrän roskaa ja jätettä.
Riittää, että ne kielletään kaupungissa, siellä niitä suunnataan toisia kohti. Maalla ammutaan rahat taivaalle eikä toisen silmiin.
Itsekkäitä ja ympäristöstä piittaamattomia koiraihmisiä ei tule huomioida. Kuka edes kehtaa nykyään pitää koiraa, kun maailma tuhoutuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun metsäni on joku omituinen maksuton koirapuisto ja pihani koiranpaskatusalue, minä ammuskelen raketteja taivaalle ihan silloin kun haluan.
Tuossa tuli päivällä mökkinaapuri sanomaan, että tänä vuonna ei saa raketteja ampua, koska hän on mökillä aran koiran kanssa. Kysyin, paljonko hän maksaa siitä, että en paukuttele raketteja ja koska vastaus oli, että en mitään, niin...
Kiellätkö myös metsän eläimiltä paskomisen metsääsi? Kuuluu sinne luonnollisena maanparannusaineena ja jokamiehen oikeus takaa liikkumisen vapauden.
Tämä oli minulle uutta! Missä kohtaa jokamiehen oikeuksia sanotaan, että koiraa saa ulkoiluttaa vapaasti muiden metsissä ja pihoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun metsäni on joku omituinen maksuton koirapuisto ja pihani koiranpaskatusalue, minä ammuskelen raketteja taivaalle ihan silloin kun haluan.
Tuossa tuli päivällä mökkinaapuri sanomaan, että tänä vuonna ei saa raketteja ampua, koska hän on mökillä aran koiran kanssa. Kysyin, paljonko hän maksaa siitä, että en paukuttele raketteja ja koska vastaus oli, että en mitään, niin...
Kiellätkö myös metsän eläimiltä paskomisen metsääsi? Kuuluu sinne luonnollisena maanparannusaineena ja jokamiehen oikeus takaa liikkumisen vapauden.
Tämä oli minulle uutta! Missä kohtaa jokamiehen oikeuksia sanotaan, että koiraa saa ulkoiluttaa vapaasti muiden metsissä ja pihoilla?
Metsässä kyllä saa kävellä koiran kanssa ihan vapaasti, koiravtietysti kytkettynä, mutta ei tietystikään pihoilla.
Ihanaa, että edes yhtenä iltana vuodessa voi kävellä ilman pelkoa agressiivisista koirista, kun ihmiset pitävät koiransa sisätiloissa. Koirapelkoisen on nykyään vaikea liikkua ulkona, kun lähes joka toisella vastaantulijalla on koira ja useimmiten kouluttamaton räksyttäjä.
En halua ampua ennen puolta yötä!
Poliisin pitäisi sakottaa, jokaista, joka ampuu lain asettaman aikarajan ulkopuolella. Vähintään 1.000 euron sakko joka ikiselle, niin loppuu se ennenaikainen laukominen.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin pitäisi sakottaa, jokaista, joka ampuu lain asettaman aikarajan ulkopuolella. Vähintään 1.000 euron sakko joka ikiselle, niin loppuu se ennenaikainen laukominen.
Poliisin pitäisi sakottaa jokaista vastuutonta koiranomistajaa, joka ei kytke koiraansa ja antaa sen p*skoa mihin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Mene hyvä mies lääkärille, jos ennenaikaisesta laukeamisesta kärsit, äläkä mitään sakkoja vaadi.
Minusta olisi paras että jätettäisiin tämä ihan ammattilaisille, eikä taviksille myytäisi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi paras että jätettäisiin tämä ihan ammattilaisille, eikä taviksille myytäisi yhtään mitään.
Tarkoitatko, että lemmikkikoirat kiellettäisiin? Koiria vaan poliisille yms?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mul kku polttaa parvekkeellaan ja puhaltaa Pa skan käryt mun asuntoon piittaamatta miltä musta tuntuu. Minkä takia mun pitäisi siis välittää miltä muista tuntuu? Räiskin UV:na raketteja kostoksi oikein urakalla ja soitan minulle mieluisaa musiikkia siihen päälle. xD
Omia käryjäsi sinä paskahousu luuserijuoppo siellä haistelet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ilotulitteet pitäisi kieltää yksityishenkilöiltä. Eivät aiheuta muuta kuin häiriötä, vammoja, pelkoa ja järjettömän määrän roskaa ja jätettä.
Edes yhtenä päivänä vuodessa ei sais pitää hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama sakko kun jättää koiranpaskat kadulle....
Meillä ei koirat pelkää mitään paukkuja, ja tiedät nää hullut mökkiläiset jotka valittaa kun ei saa yhtään kukaan ampua yhtään missään mitään ku HE ovat mökillä aran koiran kanssa.
Minä ammun ja aloitan sen toki 18 jälkeen mutta mua ei ala mikään mökkiläinen komentelemaan.
AP pitää silmät kiinni eikä katsele muiden maksamia ilotulituksia.
Käsittämätöntä tuhlausta ja rahan haaskausta. Ammutaan miljoonia euroja savuna taivaalle. Lajoittasitte nekin rahat leipänonoon, jolloin köyhät saisivat ruokaa.
Jokaisenoikeudella ei saa koiraa ulkoiluttaa vapaana tai päästää lemmikkiään muiden pihoille paskomaan. Kun noin tekee, saa varautua siihen, että se pikkuinen lintujenjahtaaja saa edes kerran vuodessa pelätä itsekin.