Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarvikuononenähuuhteluja tekevät! Yksi kysymys

Vierailija
27.02.2007 |

Meneekö teillä ihan hyvin suolaliuos läpi vaikka olisi nuha? Itselläni ei meinaa neste kulkea millään edes pikku nuhalla. Nyt on hirmuinen nuha päällä ja koko ajan kauhea paine poskionteloissa. Ennen huuhtelua joutuu niistämään tosi kovasti ja sittenkin liuosta tulee vain hitaasti tipotellen läpi (ilman niistämistä ei tule mitään läpi). Tulehduskipulääkkeillä olen saanut turvotusta alas sen verran, että olen saanut joten kuten huuhdeltua ontelot ja tiehyet. Sillä kyselen muiden käyttökokemuksia, kun minusta itsestäni tuntuu, että minulla on melkoisen ahtaat tiehyet => poskiontelot tulehtuvat helposti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen huuhtelua pitääkin niistää kunnolla ja sitten tietysti huuhtelun jälkeen tuhista ja törsöttää lavuaariin. Nuhalla käytän vähän lämpöisempää vettä kuin yleensä, että räkä lämpenee ja poistuu paremmin, mutta usein aluksi tuntuu että vettä valuu enemmän nieluun, silloin vaan päätä vielä enemmän alas. Nuhan aikana usein huuhtelen useammin ja enemmän, niin että laitan kannullisen vettä per sierain, tavallisesti huuhtelen puoli kannullista per sierain.

Kuulostaa kyllä siltä, että sulla ois vähän tavallista tukkosampaa muutenkin. Suosittelen että huuhtelet nyt nuhan aikana niin usein kuin jaksat ja tosiaan vähän normaalia lämpösemmällä vedellä niin lähtevät räät liukkaammin!

Vierailija
2/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että käytän tosiaan tosi lämmintä vettä silloin, laitan vähän ja tuhautan ulos. Taas vähän ja tuhaus. Näin olen saanut limoja liikkeelle ja lopulta läpi menemään veden kokonaan.

Muista huuhdella useamman kerran päivässä kun on flunssa päällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että nenää huuhdellaan sen vuoksi ettei se mene tukkoon...

Toinen kysymys: Sattuuko huuhtelu?

Vierailija
4/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuhassa virtaa kunnolla läpi. Tuntuu vain sellaista ¿tirskumista¿, ja muutaman pisaran jälkeen virtaus lakkaa kokonaan, ja alkaa sattua silmään ja poskiontelon kohdalle.

Terveenä ei ole ongelmia.

Vierailija
5/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt aina kun nuha tekee tuloaan, aloittaa huuhtelemisen ajoissa josko välttyis pahemmalta. Viimeksi kun oli tosi paha poskionteloiden tulehdus, ei mullakaan tullut tippaakaan vettä läpi. Kova niistäminen turvottaa limakalvoja entisestään, joten siitäkään ei paljoa hyötyä ole. Yritin niin, että laitoin ensin Nasolinia ja kun henki tuntui jotenkin kulkevan niin huuhtelin. Se kyllä helpottaa painetta ja nopeuttaa paranemista selkeästi!

Huuhteleminen ei satu, tuntuu aluksi vähän kummalta mutta siihen tottuu. Ja auttaa takuulla!

Vierailija
6/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä siitä sitten on?

Vierailija
7/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se menisi muten vielä pahemmin ja useammin tukkoon.

t. 5

Vierailija
8/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että saa suolavettä vaikuttamaan nenän limakalvoille vaikke ikunnolla läpi saiskaan. Apteekin nenäsuihkeella saa ihanasti avattua turvonneen nenän ja limat valuu paremmin ulos. Mulla oli just kans poskionteloiden tulehdus ja sain sen hoidettua pois homeopaattisella lääkkeellä. Suosittelen homeopaatin luo hakeutumista!

Vierailija
9/9 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee tukkoon jos näin ei tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan