Paljonko palkkapyyntö S-pankilla kehityspäälliköksi?
Huomasin tällaisen työpaikan S-pankilla:
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/splunk-kehityspaallikko-sss-r-188348…
Paljonkohan voisi olla tuollaiseen työhön palkkatoive. Luulen, että osaamista löytyisi tai oppisin työssä. Olisiko 6500-7500€/kk realistinen?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla 1000 hakijan jono.
Ei saattaa vaan on!
Jotenkin vaikea uskoa, että samaa paikkaa hakevia (joilla olisi tuotteen sertifikaatteja suoritettuna tai muuten vahva kokemus) olisi noin paljon.
Ainakin mitä olin rekryissä valtiolla mukana muinoin, niin todella vähän hakijoita vähänkään vaativimpiin tehtäviin. Yleensä joku 40-80, ja niistäkään ei välttämättä löytynyt ketään sopivalla työkokemuksella (esim. Bash-skriptaus, pupet jne.). Mutta tietysti valtion huono palkka karsi hakijoita, kun ei mitään yksityisen etuja.
Ap
Vaativaa työtä, kun toimenkuvassa pääsee myös kouluttamaan työntekijöitä siitä mitä dashboardin vasemmassa laidassa lukee ja mitä oikeassa.
Sama työpaikkailmoituksess muotoiltuna: Hyviä viestintätaitoja sekä kykyä selittää teknisiä asioita selkeästi ei-teknisille sidosryhmille
Splunk Cloud Certified Admin on tuohon paras mahdollinen pätevyys. Jos sellaisen kanssa hakee niin varmasti on pätevin hakija. Ja juu hyvät on palkka-arviot. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Projektien veto- js budjettivastuu. Ei halpaa.
Normihommaa. Itse keharina kaupanalalla, budjetti vastuu 2 miljoonaa ja erilaisia projekteja vedettävä jatkuvasti, palkka alle 6000€/kk
Itse arvelisin, että kyseessä olisi huomattavasti isomman budjetin homma. Ylipäätään jo lisensointi, henkilökunta, asiakasrajapinnat ja kehitystyö. Tuo 2M kuulostaa kyllä todella pieneltä. Ehkä kaupan alalla tuo tuollaisilla summilla vielä pärjää, mutta finanssiala tulee vastaan finanssialan velvoitteiden lisäksi muut kyberiin liittyvät säännökset ja niiden velvoitteet (NIS ja NIS2-direktiivit, forensiikkavaatimukset jne.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Palkka on varmaan noin neljä tonnia kuussa, huonompi jos ei kovasti kokemusta ja jos on Splunk Core Certified Consultant niin ehkä jopa 4200 €. Jotain tällaista varmaan kannattaa laittaa palkkatoiveeksi jos haluaa haastatteluun, toki toteutunut voi olla vähän vähemmän.
No en todellakaan hae yli tonnia huonompaan duuniin lyhyemmillä lomilla. Olen kuvitellut että yksityisellä olisi palkat kohdillaan. Nykytyössä pääsen niin helpolla, vähällä työllä, ettei maksa vaivaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on varmaan noin neljä tonnia kuussa, huonompi jos ei kovasti kokemusta ja jos on Splunk Core Certified Consultant niin ehkä jopa 4200 €. Jotain tällaista varmaan kannattaa laittaa palkkatoiveeksi jos haluaa haastatteluun, toki toteutunut voi olla vähän vähemmän.
No en todellakaan hae yli tonnia huonompaan duuniin lyhyemmillä lomilla. Olen kuvitellut että yksityisellä olisi palkat kohdillaan. Nykytyössä pääsen niin helpolla, vähällä työllä, ettei maksa vaivaa.
Ap
No eiköhän ne palkkaa jostain sertifioidun adminin jos jostain sellaisen kiinni saavat, joten tuskin haluavat sinua palkata vaikka luuletkin että oppisit töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä että on muuta kompensaatioita, sillä kyllähän kolmella alan korkeakoulututkinnolla ja kaikella luettelemallasi osaamisella olet tällä hetkellä palkkakuopassa.
Muistattehan, ettei tuohon työhön vaadita pelkästään substanssiosaamista, vaan myös esihenkilö- ja tiimityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä että on muuta kompensaatioita, sillä kyllähän kolmella alan korkeakoulututkinnolla ja kaikella luettelemallasi osaamisella olet tällä hetkellä palkkakuopassa.
No jooh. Toisaalta, nykyään olen helpossa hommassa, asiantuntijatehtävissä, ilman mitään esihenkilövastuuta, joten mitä voi odottaa. Silti työnantaja antaa hyvää koulutusta, mahdollistaa etätyön ja saa kuitenkin paikalliset opintovapaat, joten.. Luonnollista olisi toki edetä uralla pois palkkakuopasta, mutta kyllähän sitä sitten haluaa enemmän palkkaa, jos vastuu kasvaa. Ja Suomen verotus ei kovin paljon hyötyä tuo.
Palkkavertailu-sivusto kertoo seuraavaa:
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Kehityspäällikkö on 5 326 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 5 239 € (406 yksittäistä palkkaa), valtiolla 5 489 € (325 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 5 319 € (2172 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2022.
Keskipalkka kasvoi 101 € (1.9 %) vuodesta 2021 vuoteen 2022.
Palkkatiedot tilastoidaan useimmiten tehtävän sisältöön perustuen. Tästä tehtävästä voidaan käyttää myös nimikettä kehittämispäällikkö, development manager.
Palkkaan voi vaikuttaa myös esimerkiksi sijainti, koulutusaste, toimiala ja työkokemus. Katso alta suurimmat palkat, pienimmät palkat, yleisimmät tehtävät sekä harvinaisimmat tehtävät."
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, ettei tuohon työhön vaadita pelkästään substanssiosaamista, vaan myös esihenkilö- ja tiimityötä.
Näinpä. Miksi jotkut (ja aika monetkin) olettavat, että ovat hyviä esihenkilöitä, jos substanssiosaamista on paljon? Esihenkilötyö on ihan yhtä tärkeää kuin kaikki muukin osaaminen, eikä sitä tehdä vain ns. toisella kädellä.
Minkälaisella koulutuksella AP meinas hakee...
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella koulutuksella AP meinas hakee...
On kerrottu jo. Useampi korkeakoulututkinto, substanssiosaamista sekä työstä että kyseisen tuotteen koulutuksista/sertifikaateista. Muuta työkokemusta myös substanssin lähialueilta.
Punalappu tuotteita joka päivä rajattomasti, poonusta voi kerryttää, ja 9€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Projektien veto- js budjettivastuu. Ei halpaa.
Normihommaa. Itse keharina kaupanalalla, budjetti vastuu 2 miljoonaa ja erilaisia projekteja vedettävä jatkuvasti, palkka alle 6000€/kk
Itse arvelisin, että kyseessä olisi huomattavasti isomman budjetin homma. Ylipäätään jo lisensointi, henkilökunta, asiakasrajapinnat ja kehitystyö. Tuo 2M kuulostaa kyllä todella pieneltä. Ehkä kaupan alalla tuo tuollaisilla summilla vielä pärjää, mutta finanssiala tulee vastaan finanssialan velvoitteiden lisäksi muut kyberiin liittyvät säännökset ja niiden velvoitteet (NIS ja NIS2-direktiivit, forensiikkavaatimukset jne.)
Ap
Kyseessä vain ohjelmistolisenssit.
Pyydä 13 600 € / kk.
Maksavat 2 100 € / kk.
Konsultti on se joka osaa suunnitella ja rakentaa systeemit. Tässä haettiin ylläpitäjää dashboardeille, ja siihen nyt kouluttaa työpaikalla kenet tahansa normijärkisen muutamassa viikossa. Tässähän ei vaadittu edes peruskäyttäjän sertifikaattia tai mitään muutakaan virallista koulutusta. Sinne vaan esittelemään kolmea korkeakoulututkintoa uujee.