Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaginen raja painossa, että minut huomataan tai muutun näkymättömäksi

Vierailija
28.12.2024 |

Jaksan aina tätä uudestaan ihmetellä, että miten voi olla totta ja niin pieni ero muutama kilo sinne tänne, mutta niin iso merkitys ihmisten suhtautumiseen minuun. Ja tämä käynyt monta kertaa vuosien aikana, joten totta sen täytyy olla.

pituuteni on 164cm. Ja se maaginen lukema painossa on 78kg. Jos menen yli tuon niin samantien muutun näkymättömäksi kaikille ja saan huonompaa palvelua, eikä minuun suhtauduta enää myönteisesti. Kun painan yli 80kg olen ihan ilmaa. Vasta todistin, kun olin lihonut jopa 84,5 kiloiseksi. Sain ynseää kohtelua ja minulle ei hymyilty. Laihdutin 78 kiloon ja taas kaikki muuttui, kuin taikaiskusta. 

Muutuin taas näkyväksi. Minulle hymyiltiin ja puhuttiin ystävällisesti. Minusta oltiin kiinnostuneita. Miehet alkoivat taas ottamaan katsekontaktia ym. Minua palveltiin hyvin.

Miten voi olla? Pienimmillään parin kilon ero ja niin suuri vaikutus. Niin absurdia, että melkein naurattaa.

Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 78 kiloa niin sanottu haamuraja?

Vierailija
2/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toisin päin...kun laihduin niin, että BMI oli alle 17 muutuin yhtäkkiä ihmiseksi jota kohtaan saa osoittaa avoimesti vihamielisyyttä. Ennen sitä minuun suhtauduttiin neutraalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis, onhan 78kg myös reilu ylipaino minun pituiselle, mutta hassua, että sen painoisena minut näytetään hyväksyvän, mutta ei enää pari kiloa painavampana.

-Ap

Vierailija
4/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahden kilon eroa kukaan huomaa kyllä tukevammasta ihmisestä. Laihduttaessakin pitää yleensä laihtua 10-15 kg, että sen oikeasti joku ulkopuolinen huomaa. Oletko vain jotenkin itsevarmemman oloinen kevyemmässä painossa?

Vierailija
5/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinulla itselläsi oli kevyempi olo, ja se heijastui kanssaihmisistä? Sama tietysti toisinpäin: itseinho heijastuu inhona... 

Vierailija
6/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsekin ajattelen, ettei sitä paria kiloa pitäisi huomata, mutta niin vain tuntuu olevan kerta toisensa jälkeen, joten pakko uskoa. Ja mielestäni olen ihan yhtä itsevarma kummassakin painossa. Mietin, että olisiko se kroppani ja kasvojeni tyyppi, jossa näkyy tosi nopeasti kaikki kapeneminen. Eli jos laihtunut pari kiloa niin näyttää ilmeisesti, että olisin laihtunut paljon enemmän. Ja taas toisaalta minua ei koskaan uskota olevan niin painava kuin olen, koska jotenkin se paino jakautuu tasaisesti ja olen muodokas eli kurvikas tiimalasi mallinen niin jotenkin ne kilot sulautuu minuun. Jotain tuollaista olen joskus kuullut itsestäni sanottavan. Mutta, pointtina tässä ihmisten käytös, että kuinka pienestä kiinni, että milloin olen hyväksyttävä ja milloin en.

-Ap

Vierailija
7/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnilleen saman pituinen mutta sua painavampi. Mulle ollaan ihan ystävällisiä ja saan kyllä palvelua kaupoissa ja virastoissa. Luulen että ero tulee sun omista odotuksista ja siitä mitä itse ajattelet itsestäsi. Ehkä kevyempänä olosi on mukavampi ja hymyilet enemmän. En useinkaan kaupungilla mieti painoani vaan hymyilen itse ihmisille asioidessani heidän kanssaan ja katson heitä silmiin ja silloin he ovat kivoja myös.

Saamasi ynseä kohtelu saattoi olla myös sattumaa, asiakaspalvelijan huono päivä ym, mutta ehkä tulkitsit sen johtuvan kiloistasi. 

Vierailija
8/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muutaman sentin sinua lyhyempi ja oma "haamurajani" on n. 75 kg. Nyt n. 70-kiloisena olen jo hyvinkin näkyvä, vaikka ylipainoa on vieläkin reilusti ja kropaltani olen sen mallinen, että näytän pulskalta, vaikka olisin bmi:n puolesta jo normaalipainon alarajoilla.

Vierailija
9/9 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta elämästäni voin kertoa esimerkkejä kuinka suuria ihan pienet muutokset voivat olla. Avovaimoni on hyvinkin viehättävä ja normaalipainoinen nainen. Kun hän laittaa yötä vasten hammaskiskot suuhunsa, vetävät ne kiskot hänen poskensa lommolle aiheuttaen minussa reaktion että hän vetää puoleensa magneetin tavoin ja alan pokailemaan häntä.

Olen itse hyvässä kunnossa oleva hyvännäköinen mies. Ihmiset huomaavat sen kaupungilla liikkuessani kyllä. Mutta sitten tein mielestäni ihan mitättömän pienen muutoksen parranajorutiinissani ja nyt ihmisiltä saadun huomion määrä räjähtänyt. Ihmiset myös viime aikoina kohdelleet vielä paremmin kuin ennen, ihan kuin olisin joku miesmalli tai julkkis jota he katsovat ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi