Onko sulla koskaan sellainen ahdistava olo siitä että tunnet jotain pahaa kohta tapahtuvan?
Kommentit (13)
On ja silloin usein tapahtunutkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska mitään ylilluonnollista kykyä ei ole olemassa, millä voisi ennustaa tapahtumia fiilispohjalta.
En ole väittänytkään että mulla olis mitään yliluonnollista kykyä. On vaan tuollainen tunne.
On kyllä välillä sellainen olo. Mutta oikeasti ne pahat tapahtuvat muulloin.
On ollut. Minulla on yleistynyt ahdistushäiriö.
Ap, pelko ja ahdistus ei tarkoita että mitään pahaa olisi tapahtumassa. Joskus - useinkin - ahdistus on vain ahdistusta ja pelko pelkoa. Ei siihen mitään syytä siinä hetkessä tarvita.
Tosin tuollaisten tuntemusten taustalla voi olla ikäviä kokemuksia, joita voisi olla hyvä työstää.
On ollut ja aika usein jotain ikävää on tapahtunutkin. Pahimmillaan rakas ihminen oli kuolemassa ja lähdin tunteen vuoksi katsomaan pelastaen hänet viime hetkillä.
Usein. Johtunee siitä, että elämäni on yhtä tragediasta toiseen rämpimistä.
Joskus, mutta ei se haittaakoska ymmärrän että kaikki ajatukseni ja tunteeni ovat minun kehoni sisäistä solutoimintaa, ilman yhteyttä minnekään ulkopuolelle.
Mitäköhän se "Riikka" keksiikään krapulakännissä - jotenkin pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
On ja silloin usein tapahtunutkin niin.
Mulla on ollut samaa, mutta viime aikoina se ahdistus on ollut liki jatkuvaa. Ehkä jotain ylikuormitusta.
Viikko sitten sain sellaisen isomman olotilan, jonka tulkitsisin suureksi katastrofiksi lähitulevaisuudessa, mutten enää luota enkä haluakaan uskoa näihin.
Tulisipa joskus suurta hyvää enteileviä olotiloja.
Henkilökohtaisella tasolla ei, mutta yhteiskunnallisella tasolla on ollut joskus, kun on juuri tapahtunut jokin kauhea suuri uutistapahtuma.
Esim. vuoden 2007 lopussa, kun oli tapahtunut Jokelan kouluammuskelu, minulla oli monta kuukautta ahdistava olo, että pian tapahtuu toinen tai jokin muu vastaava hirveä joukkoammuskelu tai räjäytys tms. Tiesin Yhdysvaltojen tapausten perusteella että tuollaiset teot ovat omiaan synnyttämään matkijoita.
Mutta ap. ehkä tarkoitti henkilökohtaisella tasolla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei, koska mitään ylilluonnollista kykyä ei ole olemassa, millä voisi ennustaa tapahtumia fiilispohjalta.