Miksi vedän puoleeni rajattomia ihmisiä?
Jotka sitten hetken kuluttua suuttuvat verisesti, kun sanon mielipiteeni heidän toiminnastaan. Olen rauhallinen ja pitkäpinnainen, joten varmaan olettavat, että en koskaan sanoisi heille vastaan?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvä, että tarvittaessa asetat heille rajat.
Kyllä mutta joustamisen varaa kannattaa olla hyvin vaativien ihmisten kanssa. Se kuuluu toimintaan jos sellaisten ihmisten kanssa valitsee olla tekemisissä.
Nyt kannattaa opetella avaamaan suunsa ja puhumaan sekä toimimaan yhteiseksi hyväksi, tämä sama ihan kaikille yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huomannut saman, oon yleensä ihmisille ystävällinen, en puhu itsestäni vaan oon kiinnostunut siitä mitä toinen sanoo, rajattomat ihmiset sitten osaa ottaa itselleen sitä huomiota, mutta kun pitää itse omista rajoista kiinni, niin nämäkin suhteet toimii.
Kyllä, tämä juuri. Ei kannata kuitenkaan antaa vain itsestään vaan opetella toimimaan niin että pärjää ja jaksaa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Minä vedin joskus puoleeni rajattomia ihmisiä, kun en osannut asettaa heille rajoja. He ilmeisesti huomasivat, että he saavat kohdella minua melkein mitä haluavat ilman, että en puuttunut siihen. Kun sitten aloin asettamaan heille rajoja ja tein selväksi, että minua ei saa kohdella ihan miten tahansa, niin he suuttuivat, mutta jättivät minut rauhaan kun huomasivat, että minä puolustan itseäni.
Testailu ei ole rajattomuutta. He huomasivat että et ollutkaan sellainen kuin luulivat ja jättivät sinut rauhaan. Aidosti kiltit ovat suvaitsevaisempia ja sallivampia.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian kiltti. Opettele vetämään omat rajasi.
Ei liian kiltti vaan heikko puolustamaan itseänsä puhumalla, varmasti ehdottomuuttakin. Jos ei tule vastaan ja alkaa mäkättämään niin ei ole vaivan arvoinen ihminen. Huomaavat todellisuuden.
Minä taas vedan rahattomia puoleeni.