Squid game - 2. kausi
Mielipiteitä kaudesta? En ainakaan haulla onnistunut löytämään keskustelua aiheesta.
Itsestä tuntui koko ajan että mennään samaa rataa kuin 1. kaudessa. Jossain vaiheessa alkoi jo pitkästyttämään "jatketaan peliä" - "ei jatketa" kinastelu jota oli mielestäni vähän turhan pitkitetty koko kauden ajan.
Lisäksi vaikka olikin uusia pelejä, olisin toivonut enemmän yksin pelejä tai enemmän muita vastaan pelaamista.
Henkilöhahmoihin ei muodostunut kovin suuria tunnesiteitä - ehkä poikkeuksena se vanha äiti sekä tämä trans henkilö.
Myös "huumorikohtausten" lisääminen sarjaan tuntui hieman väkinäiseltä (räppärin kanssa selfieiden otto yms).
Kauden loppuminen kesken harmitti myös vaikka kausi 3 onkin ilmeisesti tulossa jo 2025 kesällä.
Lopputulos oli itselläni siis suhteellisen pliisu, mutta mitä muut oli mieltä kaudesta?
Kommentit (51)
Aijaa, muhun osu ja uppos, tykkäsin paljon!
Tulispa jo lisää :)
Minua taas ei haitannut, ettei sivuhahmoihin paneuduttu intensiivisesti. Mielestäni niitä oli oikeastaan jopa liikaa, esim. se raskaana oleva nainen ex-miehineen ei kiinnostanut. Viimeinen jakso oli vähän pettynyt mutta lähinnä siksi, että koko hyökkäysidea oli vaan niin idioottimainen stuntti.
Thanos oli raivostuttava,hyvä kun kuoli.
Raskaana oleva tyttö on tarpeeton draamahahmo.
Vierailija kirjoitti:
Thanos oli raivostuttava,hyvä kun kuoli.
Raskaana oleva tyttö on tarpeeton draamahahmo.
Itse uskon, että raskaana olevalla tytöllä tulee olemaan vaikutusta tuleviin juonenkäänteisiin In-hon osalta. Hänen vaimonsahan oli raskaana sinä aikana kun In-ho oli itse pelaamassa, ja vaimo sekä lapsi menehtyi tuona aikana.
Enkä ylläty, jos selviää, että In-ho on Oh Il-namin poika ja siksi päätyi pelivuotensa ja perheensä kuoleman jälkeen front maniksi.
Tällä kaudella oli 7 jaksoa.
Sitä mieltä, että jos olisi saksittu vähän, olisi saatu tiiviimmät 6 jaksoa ja ne olis olleet hyviä. Oli tosi tylsiä ja pitkiä pätkiä, kuten äänestämisen näyttäminen, ylipitkä tulitaistelu ja eipä se tappelukohtaus ollut ihan lyhyt sekään.
*** / ***** on arvioni. Kolmas kausi on kuulemma viimeinen ja toivottavasti se sana pitää.
Olen varma että 001 on ekan kauden 001 poika, en tiedä tosin mitä lisää se tuo tähän mutta olen varma.
Ja olen myös kohtalaisen vakuuttunut että se vanhempi täti on sen ekan kauden 001 vaimo ja tokan kauden 001 äiti, en tosin tiedä mitä tästäkään hyötyy :D Mutta se täti saattaa olla pahempikin pääpahis!
Se nuori poika kuolee uhrautuessaan sen raskaanaolevan puolesta, tosin se raskaustyyppikin kuolee.
Veikkaan myös että 001 kuolee vikassa pelissä. Veikkaan että 456 pelaa vikan pelin 001 vastaan mutta niin että tietää sen olevan se mustanaamari.
Tässä huikeat spekulaationi!
Ainiin ja veikkaan että 456 tulee myös uusi frontman, tajuaa ettei enää pääse tuosta maailmasta eroon ja jatkaa sitten pääpahiksen roolissa. Tosin toivon että näy käy koska tyyppi on ollut niin symppis niin en haluaisi hänestä pääpahista.
Olipa aikamoista tuubaa. Eihän tässä kaudessa tuntunut olevan mitään järkeä kun loppuikin noin vaan yhtäkkiä. Itse pelit vaikutti olevan nyt ihan sivuseikka kun vaan äänesteltiin ja höpötettiin ja oltiin kalastusaluksella. Pelasivatko jopa 2 peliä koko kauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olipa aikamoista tuubaa. Eihän tässä kaudessa tuntunut olevan mitään järkeä kun loppuikin noin vaan yhtäkkiä. Itse pelit vaikutti olevan nyt ihan sivuseikka kun vaan äänesteltiin ja höpötettiin ja oltiin kalastusaluksella. Pelasivatko jopa 2 peliä koko kauden aikana.
Taisi käydä tyypilliset että ekan kauden menestys yllätti joten toinen tehtiin vähän roiskaisemalla helppo raha mielessä, eihän sitä viitsitty edes tehdä kuin 7 jaksoa joten materiaalia ei tuntunut kauheasti olevan. Tai sitten kyseessä on jonkinlainen ihme trendi että sarjojen kaudet sen kun lyhenee, onkohan kohta 2 jaksoa tuontantokaudessa tyypillisessä nykysarjassa?
Lattioiden verilätäköt vaikuttivat näyttelevän suurta osaa kaudessa
Montako korealaista tähteä edes tunnet entuudestaan? Näinhän ne tulevat tutuiksi myös länsimaalaisille. Vai olisiko mukana pitänyt olla se Leonardo mitä kovasti yritetään mainostaa 3 kaudelle vaikka eihän se siellä ole tosiaankaan ja onneksi. Stereotyypeiltä on vaikea välttyä, kaikkihan on jo periaatteessa nähty. Transnaisia silti suht vähän ko. alueen tuotannoissa jonka vuoksi ei ole aitoja esittäjiäkään vaan rooliin piti palkata mies.