Ajattelin että konditorion kakku on parempaa kuin kotitekoinen. Raaka-ainelista olikin uskomattoman pitkä
Alle kopioituna raaka-aineet. Onko normaalia, että on noin paljon e-koodeja ja erikoisia raaka-aineita?
Kasvirasvasekoite [vesi, kovetettu palmuöljy, sokeri, emulgointiaineet (e435, e475, e477, e472b, soijalesitiini), stabilointiaineet (e460, e415), suola, aromit], tummasuklaa [kaakaomassa, sokeri, kaakaovoi, emulgointiaine (soijalesitiini), vanilja-aromi] - kaakaopitoisuus vähintään 50 %, kookosmaito [kookospähkinäuute, vesi], vadelmapyree, soijajuoma [vesi, soijapapu, raakaruokosokeri, merisuola)], hyytelö [glukoosisiirappi, vesi, sokeri, hyytelöimisaineet (e440, e407), aromi, happo (e330), happamuudensäätöaineet (e327, e341, e331), säilöntäaine (e202)], ruokosokeri, mantelijauho, peilihyytelö [glukoosisiirappi, vesi, uutteet (bataatti, porkkana), happo (e330), happamuudensäätöaineet (e327, e341, e331), väri (e172), hyytelöimisaineet (e407, e440, 401), säilöntäaine (e202)], sokeri, omenasose, perunajauho, tuore vadelma, maissitärkkelys, kaakaojauhe, pakastekuivattu vadelma, sakeuttamisaine (e440), koristejauhe [sokeri, maissitärkkelys, palmurasva], maustettu musta tee (musta tee, aromi, auringonkukka, ruiskaunokki), nostatusaine (e500), omenaviinietikka, suklaalogo [kaakaomassa, sokeri, kaakaovoi, emulgointiaine (soijalesitiini), vanilja-aromi, väri (e100), retiisitiiviste, mustaherukka, omena], suola.
Kommentit (34)
Kuka hullu rupeaa itse väsäämään jotain täytekakkuja (tai laatikoita) jouluksi?!
Oon keski-iässä. Oon miettinyt pitäisikö alkaa tekemään itse jotain. Jos voimat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu rupeaa itse väsäämään jotain täytekakkuja (tai laatikoita) jouluksi?!
Minä!
N19
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä hulluutta tarvita. Hieman viitseliäisyyttä ja hyvä maku.
Maksaa monta kymmentä euroa tuollainen kakku, mutta miten voi olla noin pitkä raaka-ainelista?
Vierailija kirjoitti:
Maksaa monta kymmentä euroa tuollainen kakku, mutta miten voi olla noin pitkä raaka-ainelista?
Koska täytyy sisällyttää raaka-aineiden sisältämät raaka-aineet. Ei mene läpi pelkkä maito, kananmuna, vadelmahillo...
Esim. leivinjauhe on e-koodi. Eli ei niitä koodeja kannata orjallisesti kauhistella.
No voit miettiä miten monta e-koodia löytyisi jos listaisit itse kaikkien raaka-aineiden jokaisen ainesosan. Varsinkin jos yhtään käytät mitään suklaata tai strösseleitä.
Minä en löytänyt tuosta listasta mitään hälytttävää tai erikoista.
Ap taitaa olla vähän uusavuton?
Siinä on vaan selitetty mitä jokainen ainesosa itsestään sisältää esim kaakaomassa
Ei mitään ihmeellistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä!
N19
Ja minä. Tuo olikin sarkasmia liittyen siihen jouluruokaketjuun.,
jopa minä ymmärsin sen.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä!
N19
Ja minä. Tuo olikin sarkasmia liittyen siihen jouluruokaketjuun.,jopa minä ymmärsin sen.
N40
Minä en!
N19
Melkoinen määrä eri sakeuttamis- ja emulgointiaineita pitämässä kasassa
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen täytekakun tekeminen. Meidän yks kaveri on kokkina ranskassa 3 tähden ravintolassa.. Kaveripiirissä yks kaveri sitten aikoi tehdä kakun miehelleen synttäriksi. Hän oli sitten lähettänyt viestin sinne ranskaan ja kysynyt kakkuohjetta, kun se oli joskus syöny sen tekemää kakkua. Sieltä tuli ohje, niin ohjeessa oli 152 työvaihetta. Ei sit tehnyt kakkua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen täytekakun tekeminen. Meidän yks kaveri on kokkina ranskassa 3 tähden ravintolassa.. Kaveripiirissä yks kaveri sitten aikoi tehdä kakun miehelleen synttäriksi. Hän oli sitten lähettänyt viestin sinne ranskaan ja kysynyt kakkuohjetta, kun se oli joskus syöny sen tekemää kakkua. Sieltä tuli ohje, niin ohjeessa oli 152 työvaihetta. Ei sit tehnyt kakkua ollenkaan.
Saisko ohjeen? Tämän haluan nähdä.
Hyi. Kyseessä on varmaankin kaupasta ostettu teollisena liukuhihnatuotantona valmistettu leivonnaisen kaltainen elintarvike. En söisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Kyseessä on varmaankin kaupasta ostettu teollisena liukuhihnatuotantona valmistettu leivonnaisen kaltainen elintarvike. En söisi.
Ihan konditorion kakku
Ainesosaluettelet ovat aika pitkiä.
Tuo ainesosaluettelo on poikkeuksellisen pitkä koska siinä on kerma, maito ja kananmunat korvattu vegaanisilla vaihtoehdoilla. Mutta leipomo ei näytä tekevän mitään kummallista, vaan jos ostat vegaanisen täytekakun niin suunnilleen tuollainen sen ainesosaluettelo on.
Miksi olet kuvitellut noin? Teollisen makuista moskaa enimmäkseen.