Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luvattua talouskasvua ei tullutkaan, vaan suurin työttömyys vuosikymmeneen

Vierailija
27.12.2024 |

On kyllä hurjaksi mennyt tämä touhu.

Kommentit (304)

Vierailija
201/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa suomalaisilta yrityksiltä palveluita, niin alkaa maan talous elpyä. Nyt nuukailevat myös sellaiset ihmiset, joiden ei tarvitse. Toisaalta rikastumisen toivossa laitetaan kaikki rahat sijoituksiin, eli niillä ei osteta työtunteja ihmisiltä. Jos töitä ihmisille halutaan, niin pitäisi ostaa palveluita mm. kampaajalta, siivoojalta, rakennuspuolelta jos jokainen ostaisi edes yhden työtunnin per viikko, niin sekin olisi eteenpäin. 

Näin se on, mutta kulutus on loppu, kun orpopurran johdosta me emme rnää luota perusturvaan.

He valitsivat tehdä näin.

Vierailija
202/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostakaa suomalaisilta yrityksiltä palveluita, niin alkaa maan talous elpyä.-

Millä rahalla suomalainen työtön ostaa? Jos suomalainen työtön tarvitsee ehjät kengät lapselleen/itselleen hänen on pakko tilata ne Temusta, ellei kirpputorilta löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talonpoika luuli, että o rgasmi tulloo, vuan tulikin ruikulipasxat juu..

Vierailija
204/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa suomalaisilta yrityksiltä palveluita, niin alkaa maan talous elpyä. Nyt nuukailevat myös sellaiset ihmiset, joiden ei tarvitse. Toisaalta rikastumisen toivossa laitetaan kaikki rahat sijoituksiin, eli niillä ei osteta työtunteja ihmisiltä. Jos töitä ihmisille halutaan, niin pitäisi ostaa palveluita mm. kampaajalta, siivoojalta, rakennuspuolelta jos jokainen ostaisi edes yhden työtunnin per viikko, niin sekin olisi eteenpäin. 

Tällä hetkellä ei ole varaa mihinkään. Mulla bruttovuositulot 45 000 € ja olen aina aiemmin saanut joka kuukausi jotakin säästöön. Viimeisen vuoden aikana tämä muuttui, juuri mitään ei jää laskujen ja normaalielämän menojen jälkeen ylimääräiseksi. 

Lainojen korot, alvit, energiakustannukset.. aivan kaikkea nostettu hullun lailla ja kerrannaisvaikutukset näkee varmaan parhaiten ruoan hinnan nousussa. Ruoka maksaa aivan järkyttävän paljon tällä hetkellä.

En edes halua ajatella, miten pienituloiset pärjäävät. Heiltä kun vielä leikataan tukia yms.

Vierailija
205/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt maksetaan kova hinta velkaviisikkohallituksen holtittomasta talouden pidosta.

Onko jollekin yllätys?

Voisivatko mutkumarinit jo hyväksyä tosiasian, että tämä hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus ja se velka ei ole velanhoidollista, vaan johtuu siitä, että kun toimintoja toisensa jälkeen suljetaan, kulut siirtyvät muualle ja niistä syntyy kerrannaisvaikutuksia. Vanhan sanonnan mukaan tyhmä tekee samat asiat uudestaan ja olettaa toisenlaista lopputulemaa. Rumaa jälkeä syntyy, kun on vielä runsaat kaksi vuotta jäljellä nykyhallituskautta.

Puolitoista vuotta mennyt hallituskautta ja odotat jo kaikkien asioiden korjaantuneen,velanoton ,soten,työllisyyden,minä voin kertoa sinulle,että tässä ajassa ei iso laiva vielä ole ehtinyt kääntyä,kuten olen aiemminkin kertonut,niin pari vuotta ottaa että käännös on tehty,joten aikataulussa ollaan kasvu on jo käynnissä.

Vierailija
206/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt maksetaan kova hinta velkaviisikkohallituksen holtittomasta talouden pidosta.

Onko jollekin yllätys?

Voisivatko mutkumarinit jo hyväksyä tosiasian, että tämä hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus ja se velka ei ole velanhoidollista, vaan johtuu siitä, että kun toimintoja toisensa jälkeen suljetaan, kulut siirtyvät muualle ja niistä syntyy kerrannaisvaikutuksia. Vanhan sanonnan mukaan tyhmä tekee samat asiat uudestaan ja olettaa toisenlaista lopputulemaa. Rumaa jälkeä syntyy, kun on vielä runsaat kaksi vuotta jäljellä nykyhallituskautta.

Puolitoista vuotta mennyt hallituskautta ja odotat jo kaikkien asioiden korjaantuneen,velanoton ,soten,työllisyyden,minä voin kertoa sinulle,että tässä ajassa ei iso laiva vielä ole ehtinyt kääntyä,kuten olen aiemminkin kertonut,niin pari vuotta

Nimenomaan tässä ajassa on laiva kääntynyt isosti ihan kaikkien arjessa. Mihinkään ei ole varaa. Hallitus on totaalisesti tapp anut suomalaisten ostovoiman.

Vierailija
207/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tutkimuksetkaan lupaillut Suomeen kasvua

"Suomi on kansainvälisten selvitysten perusteella innovatiivinen, mutta tutkimus- ja kehittämistyö ei johda tarvittavassa määrin innovaatioihin, yksityisiin investointeihin ja uuteen liiketoimintaan. Tämä on Suomen innovaatiojärjestelmän kipukohta.

Suomessa investoinnit aineettomaan pääomaan ovat supistuneet viime vuosina, sekä koko talouden tasolla että yrityksissä. Erityisen suuri Suomessa on yritysten T&K-investointien pudotus. Ruotsi sen sijaan investoi ja kasvaa erityisesti aineettomilla investoinneilla."

Sitra 2024

Vierailija
208/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksaan ja Ranskaan ennustetaan huonoja aikoja. En ymmärrä, miten Orpo ja Purra kuvittelevat, että hallituksen itse aiheutettu "suhdanne" oikenee, jos Euroopan suurissa maissakin menee huonosti.

Siellä on jo huonot ajat. Satoja vuosia vanhoja yrityksiä tekee konkursseja. Selvisivät 90- luvun lamasta, toisesta maailmansodasta, monista muista katastrofeista mutta eivät 2020-luvusta.

Vierailija
209/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole kotimarkkinatalous. Suomen talous saa lisää rahaa ja elpyy kun vienti kasvaa tai valtio ottaa lisää velkaa.

Vierailija
210/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tietää tasan tarkkaan missä mennään, ovat agendassa mukana. Kunhan valehtelevat kansalle.

Vierailija
211/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksaan ja Ranskaan ennustetaan huonoja aikoja. En ymmärrä, miten Orpo ja Purra kuvittelevat, että hallituksen itse aiheutettu "suhdanne" oikenee, jos Euroopan suurissa maissakin menee huonosti.

Siellä on jo huonot ajat. Satoja vuosia vanhoja yrityksiä tekee konkursseja. Selvisivät 90- luvun lamasta, toisesta maailmansodasta, monista muista katastrofeista mutta eivät 2020-luvusta.

Esim mitkä yritykset? En intä vastaan vaan kiinnostaa

Vierailija
212/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on nyt historiallisen korkea työllisyys. Yritykset valittavat työvoimapulasta.

Niinkö ? Hain pk-seudulla erääseen tuotantolaitokseen, kokemusta ja koulutusta ei tarvitse olla. Työ opettaa. Hakijoita yli 700.

Kilpailit kaikkien hakemaan velvoitettujen kanssa olisi kiva nähdä hakijoiden profiili ja hakemukset,lienee tyyliin kun Kela velvoittaa,palkkatoivomus 6 tuhatta jne ei ole varaa bussikorttiin omaa autoa ei ole,jaksan vain etätöitä.....

Vierailija
213/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei ole varaa mihinkään. Mulla bruttovuositulot 45 000 € ja olen aina aiemmin saanut joka kuukausi jotakin säästöön. Viimeisen vuoden aikana tämä muuttui, juuri mitään ei jää laskujen ja normaalielämän menojen jälkeen ylimääräiseksi. 

Lainojen korot, alvit, energiakustannukset.. aivan kaikkea nostettu hullun lailla ja kerrannaisvaikutukset näkee varmaan parhaiten ruoan hinnan nousussa. Ruoka maksaa aivan järk

Elät aivan liian leveästi jos 45 tonnia ei vuodessa riitä elämiseen. Minä elän (tosin yksin) noin 7200 eurolla vuodessa ja saan ostettua kaiken mitä tarvitsen. Toki on säästöjä muutama kymppitonni mutta niihin ei tarvitse joka kuukausi koskea. Kipinkapin tekemään budjettia ja leikkaamaan menoja ja lisäämään tuloja. Olet huonosti hallinnut talouttasi jos tuolla rahalla ei pärjää Suomessa.

Vierailija
214/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on nyt historiallisen korkea työllisyys. Yritykset valittavat työvoimapulasta.

Niinkö ? Hain pk-seudulla erääseen tuotantolaitokseen, kokemusta ja koulutusta ei tarvitse olla. Työ opettaa. Hakijoita yli 700.

Kilpailit kaikkien hakemaan velvoitettujen kanssa olisi kiva nähdä hakijoiden profiili ja hakemukset,lienee tyyliin kun Kela velvoittaa,palkkatoivomus 6 tuhatta jne ei ole varaa bussikorttiin omaa autoa ei ole,jaksan vain etätöitä.....

On kyllä AMK tutkinto. 

Vierailija
215/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa eli 2400 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa ensi vuonna 1000 brutto - verot.

Jos tulee syöpä tai murtuu jalka. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, koska lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa. 

Vierailija
216/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta lapsellinen spämmäys. Sinulla ei taatusti ole ainuttakaan todistetta siitä että työttömät aina vaatii kuuden tonnin palkkaa. Se on teidän trollien keksimä sairas lyömäase.

Vierailija
217/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli he ei käy enää parturissa. 

Ansiosidonnaista leikattiin ja soviteltua päivärahaa eli me muut leikataan hiukset itse ja laitetaan nutturalle.

Suomen talous nousuun. 

Vierailija
218/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän vallankumous? Rakastan demokratiaa, mutta jos elinkeinoelämä voi banaanitasavallan tavoin ostaa hallituksen, niin miksi äänestää? 

Vierailija
219/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen eli hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle. Kun saadaan töitä niin myös silloin hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle ja eväät töihin. 

Vapaa-ajalla ollaan vaan kotona, ei käydä missään. 

Hallitus lupasi varmat työpaikat rajavartiolaitokselle, armeijalle ja poliiseille, he käy parturissa muiden puolesta ja baareissa. Me naiset ollaan kotona. 

Vierailija
220/304 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen eli hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle. Kun saadaan töitä niin myös silloin hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle ja eväät töihin. 

Vapaa-ajalla ollaan vaan kotona, ei käydä missään. 

Hallitus lupasi varmat työpaikat rajavartiolaitokselle, armeijalle ja poliiseille, he käy parturissa muiden puolesta ja baareissa. Me naiset ollaan kotona. 

Armeijan upseerit kasvattavat pitkät hiukset ja ottavat naisten puolesta 200 euroa maksavat permanentti kiharat ja kestovärit. 

Samoin rajavartiolaitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä