Minä vuonna ja minkä ikäisenä sait elämäsi ensimmäisen kännykän?
Mä sain 1997 elämäni ekan kännykän (nokian näppäinkännykän) ja olin silloin 20-vuotias.
Kommentit (60)
1999 motorola gsm, 100mk kun otti dna liittymän. Kuuluvuus oli pk seudulla kehä 3:n sisäpuolella.
2000-luvun alussa, 1-2 luokalla. Oli sisaruksen vanha.
En muista vuotta 100% varmuudella, mutta mielestäni sain ensimmäisen puhelimeni synttärilahjaksi ja se oli Nokian 3510i, joten vuosi on ollut 2002 tai sen jälkeen. Todennäköisesti juurikin 2002 ja silloin olen ollut 19-vuotias.
Vuonna 1993, olin tuolloin 23-vuotias.
Vuonna 1996, muistaakseni ostin kesällä ja sit syksyllä täytin 18 v. Nokia 1610 ehkä.
Ensimmäinen (näppäin)puhelin 7-vuotiaana 2008 peruskoulun alkaessa. Ensimmäinen älypuhelin 13-vuotiaana 2014 yläasteen alkaessa.
En saanut. 1994 ostin Eriksonin. Maksoi 4000 mk. Akku kesti 12h. Mikä oli oikein hyvä asia.
1.1.1998 Nokia 6110
26 vuotiaana annoin periksi sille vihreälle kaunottarelle, johon silmäni silloin iskin. Muutoin olin kaveriporukassa yms. se outolintu, joka ei muuten kännykkää hanki, kun ilmankin voi olla. Kavereitahan sitten parisen vuotta otti päähän, kun mua ei saanut kiinni. Saihan kun soitti kotipuhelimeen ja jätti viestin. ;)
Ei vaan duunissa vaativat, että mäkin käyttäisin kännykkää kuten muutkin. Se niistä hienoista periaatteista.
Ihmisiä on varmaan vakoiltu tv:n kameran ja mikin avulla (ne joissa se oli sisäänrakennettuna), tietokoneen ja puhelimen avulla. Nuorena moni sai kännykän. Viimeistään 20v tai päälle. Lankapuhelin oli sitä ennen.
Vuonna -97 24-vuotiaana hankin käytetyn kännykän. En muista enää mitä maksoi, mut Nokia connecting people.
Työnantaja tyrkytti minullekin kännykän kun taisin olla lähes viisikymppinen. Minulla ei edelleenkään nyt 30 vuotta myöhemmin ole "älypuhelinta". Puhelimellani voi kuitenkin sotaa ja vastaanottaa puheluita, jos minua huvittaa. Lisäksi voisi kuulemma lähetellä teksiviestejäkin, mutta kenelle minä niitä laittaisin?
Operaattorini asiakaspalvelijakin vastasi älykännykkäkyselyyni: "Et sinä sellaista tarvitse."
1996, 40-vuotiaana, Nokia 5110, vähän päälle 2000mk.
V. 2001 kun olin 29 todellakin SAIN kännykän lahjaksi - itse en olisi vielä silloin moista kapistusta kaivannut.
Seiskan keväällä 13 vuotiaana Nokian 3310:n vuonna 2001.
Olin jo yli 20 ja ostin aikamoisen järkäleen, painoi varmaan kilon. Nuoret ei pysty käsittämään. 90-lukua
Vierailija kirjoitti:
Seiskan keväällä 13 vuotiaana Nokian 3310:n vuonna 2001.
Ei kun kyllä mä 14 vuotta olin täyttänyt. Pieni maalaiskaupunkin Pohjois-Pohjanmaalta oli kyseessä ja oikeasti melkein kaikilla luokkalaisilla oli puhelin ja sitä itse kinusin pitkään. Sain sitten kikkailtua itselle tuon puhelimen kun ehdotin äidille, että lainaan hänelle tuhat markkaa, jotta hänkin voisi ostaa oman puhelimen ja tästä narusta vetäminen sitten toimi viimein. :D
Kesä 2004, 14-vuotias. Nokia 3310.
Enpä nyt tarkkaan muista. En saanut, ihan itse ostin joskus 25 vuotiaana ysärin loppupuolella.