Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4v liian pieni käymään ratsastustunneilla?

Vierailija
14.09.2008 |

.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy säännöllisesti ratsastamassa talutettuna ja tyttö nauttii ratsastuksesta. Ei ole vanhempien hupia.

Fysioterapeutit suosittelivat ratsastusta, mutta kun tyttö ei ole vaikeavammainen niin ei saa ratsastusterapiaa kelan eikä minkään muun tahon kautta. Itse emme pysty maksamaan terapiatunteja vaan viemme tytön normaalille poni tunnille.

Vierailija
2/26 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en laittaisi "varsinaiselle" tunnille noin pientä. Eikä monella tallilla otetakaan kuin talutusratsastukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ratsastuksella varsinaisella tunnilla taluttajan kanssa??? Muutako että normaalilla tunnilla saadaan siinä sivussa ihan oikeita neuvoja. Onko siitä haittaa???

mutta en laittaisi "varsinaiselle" tunnille noin pientä. Eikä monella tallilla otetakaan kuin talutusratsastukseen.

Vierailija
4/26 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä hallitse kroppaansa, eikä kykene vastaanottamaan kovin monimutkaisia ohjeita eikä osaa niitä itse soveltaa hevosen selässä.

Eihän siitä toki haittaa ole että käy talutusratsastuksessa "oikealla" tunnilla jos on siihen mahdollisuus, mutta eihän sen ikäinen vielä pysty itsenäisesti tunnilla ratsastamaan. Itse henkilökohtaisesti siis mieluummin kävisin erikseen vain talutusratsastuksessa (ja max. puoli tuntia kerrallaan) ja lapsi saisi rauhassa totutella ratsastukseen, kuin "pyörisin jaloissa" ratsastustunnilla josta lapsi ei- minun mielestäni- saa yhtään enempää irti.

Toki jos itseltä ei löydy ratsastukokemusta on turvallisempaa mennä tunnille.

Vierailija
5/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pienemmät pääsee tuohon talutusratsastukseen.

Vierailija
6/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 6v aloitti ratsastustunnit. On sellainen aidattu kenttä, missä harjoittelevat ponin lähtö, pysättämistä, pientä ravia, ponin kääntämistä haluttuun suuntaan pujotustolppien avulla. Eikä tartte vielä osata vasenta, oikeaa. Käyvät myös maastossa.

Taluttaja on vielä, kun poni ei tahdo uskoa tytön ohjeita. Samaanaikaan siellä on myös pari muuta tyttöä, jotka ovat viime talven vasta ratsastaneet ja saavat jo vähän itsenäisemmin mennä sillä kentällä.

Jotkut tallit eivät ota kuin sellaisia ratsastajia, joilla on perustaidot jo valmiina.

Vierailija
7/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ensimmäisillä tunneilla, oli sitten 4v tai 8v. Siis myös niillä varsinaisilla oikeilla tunneilla. Ja yleensä koko ryhmä on aloittelijoita. Meidän tallilla taas alkoi uusi aloittelija ryhmä jossa on ikähaitari 4v-10v ja kaikilla taluttajat.

Vierailija - 14.9.2008 23:49 (ID 705023) 14/17

"Varsinaisella" tunnilla ei ole taluttjia

Vierailija
8/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitse kehoaan vielä sillälailla kun ratsastaessa ( kunnolla) pitäisi.

Talutusratsastus silloin tällöin tietenkin on ok, mut tunneille ei mun mielestä ole vielä asiaa.

Vierailija
9/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin tunnit alkoi ponin hoidolla ja opeteltiin satuloimaan jne. 11v:lle poni on ok, mutta onko olemassa 4v:lle sopivaa ponia.

Mitä tulee taas ratsastuksen antiin, niin opettajan mukaan 10-11v on sopiva aloittamaan ja se antaa sen ikäiselle ja vanhemmalle enempi.

Vierailija
10/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, eihän kyllä 4v voi edes vielä motoriikan puolesta oppia niitä pohkeita käyttämään asiallisesti.

Vierailija
11/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsi on 4vuotias ja ratsastaa ponilla tunnilla.. Myös hänen isänsä aloitti ratsastuksen ikää 29 toki hän ratsastaa hevosella . Käyvät samalla alkeistunnilla ja molemmilla taluttajat. Ainakin meillä se opettaja antaa molemmille tasoon sopivia tehtäviä. ja niitä sitten vaikeutetaan kun jonkun jo osaa.

Vierailija
12/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Milla-Petteri, ikä 6 kk, käy jo karatetunneilla.

Kehui opettajan oikein mukavaksi ja toivoi että ne heikommin osaavat ymmärtäisivät pysyä kotona.

Vierailija
13/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se ikä mikä hyvänsä. Mutta jo alkeiskurssin loppupäässä tai viimeistään jatkokurssilla aletaan ratsastaa itsenäisesti ilman taluttajaa, ja siihen on 4-vuotias vielä aivan liian pieni ja "epäkypsä". Eli en oikein tajua mikä idea siinä olisi oikeasti.. Pyöriä sitten siellä keskellä kenttää ja olla tiellä kun muut yrittävät jo muita kuvioita? Koska se 4-vuotias ei ole itsenäiseen ratsastukseen valmis vielä moneen vuoteen.

Itse aloitin aikoinaan 10-vuotiaana, ja se on minusta aika sopiva ikä aloittaa ihan "oikealla" tunnilla. Ehkä jotkut nuoremmatkin pärjäävät, mutta ihan pikkulasten harrastus ei minusta ole. Siinä täytyy kuitenkin lapsen jo osata reagoida nopeasti opettajan käskyihin, ihan jo välttääkseen todellisia vaaratilanteita. Pieni ponikin on lapseen verrattuna aika paljon voimakkaampi, ja kaikenlaisia tilanteita saattaa tulla nopeasti eteen, vaikka olisi kuinka peruskiltti poni.

Vierailija
14/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottaa oikean ja vasemman aina, osaa esim ajaa ilman apupyöriä seisaallaankin ja noudattaa pyöräilyssä tarvittavia sääntöjä. Pituutta on 110 cmja voimaa kuin pienessä kylässä. taidanpa googlata sen Karlvikin, en ole itse ratsastanut kuin Husössä ja Ruskeasuolla. Tuomarinkyläänkin meiltä pääsisi helposti, mutta siellä taitaa olla vain sitä ympyrän kiertämistä talutuksessa.

Vierailija
15/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ilmottautua ratsastuksen alkeisiin ja en todellakaan halua kävellä kentällä 10 tuntia niin, että joku pitää hepasta kiinni. Eikös alkeiskurssilla ihan ravata ja joskus jopa kokeilla laukkaakin?

Vierailija
16/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaitsee Kirkkonummella.

Kaksi meidän tytöistä aloitti siellä viime syksynä, olivat silloin 4,5 v. ja 6 v. Kertaakaan ei heillä ole ollut taluttajia. Harjaavat aina itse poninsa, satuloimisessa ja suitsimisessa auttavat tallitytöt tai minä. Ekat puoli vuotta ravasivat ja kävelivät, keväällä alkoivat laukatakin, nyt oli pari viikkoa sitten jo eka estetunti!

Wiknerin ponitunneilla on shettiksiä ja pieniä waleseja.

4,5 v. on ihan tarpeeksi vanha aloittamaan pikkuponeilla, isoille hevosille toki liian pieni, mutta jos intoa ja rohkeutta riittää niin tunnille vaan!

Wiknerin lisäksi olen kuullut hyvää Leppävaarasta, Rusasta, Ponikoulusta ja Karlvikista.

Vierailija
17/26 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastamisesta on aikaa niin paljon, että haluan mennä alkeisiin uudestaan tyttäreni kanssa. Lopetin harrastuksen 17-18 vuotta sitten, mutta kerran ratsastin tunnin noin 3 vuotta sitten ja hienosti pysyin selässä vieläkin nopeammissakin askellajeissa, jos ei tyylistä ole tarkkaa. Siksi en jaksaisi kävellä talutuksessa 10 tuntia...

t:27

Vierailija
18/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain ekoilla tunneilla. Riippuu paljon ratsastajasta ja miten epävarma on.

Ja alkeiskurssilla kyllä yleensä jo pääsee kokeilemaan kaikkia askellajeja, laukkaakin siis.

Vierailija
19/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei löytynyt tuntia sopivalle ajankohdalle..

Vierailija
20/26 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä ratsastuksenopettajana suositelen vähintään 6 vuoden ikää Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että lapsi VARMASTI tunnistaa oikean ja vasemman.

Talutusratsastus on sitten ihan eri asia ja enemmän vanhempien hupia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä