Imettämisen epätasa-arvoisuus
Rintaruokinta on haastatellun mukaan epätasa-arvoista, koska lapsi pitää äitiään ravinnonlähteenä, eikä mies pysty olemaan rintaruokittavan lapsen ruokinnassa yhtälailla osallisena.
Jutun nainen myös sanoo, että hänen keho kuuluu hänelle, eikä lapselleen.
Kommentit (22)
Eikö olisi myös tasa-arvoista että mies synnyttää ? Kyllä on maailma menossa nurin niskoin.
Epätasa- arvoa että nainen ei pysty seisten pissaamaan. Itketään nyt sitäkin. Yhyy. Miksi maailma on näin julma! Why God,why??!!!!
Mies voi sitten imettää naista peniksellään.
On vähän tyhmä tuo imetyksestä kieltäytyvä nainen.
Joo,voisi nuo miehet välillä synnyttää ja imettää. Ei haittaisi.
Niin?
Meillä oli diili, että minä hoidin vauvan päiväruokinnan ja mies yöruokinnan. Pumpatulla maidolla ja korviketta jatkeeksi koska maitoa ei tullut tarpeeksi että olisi pelkästään riittänyt. Rintaa annoin aluksi, mutta oli niin epämukavaa ja kivuliasta että se homma loppui lyhyeen.
Meille ratkaisu oli täydellinen (ja myös tasa-arvoinen) koska mies valvoi muutenkin yöt (hänen työnsä sallii tuollaisen rytmin, on aina tullut nukkumaan aamuneljän-viiden aikoihin jo ennen vauvaa). Itse sain nukkua yöt hyvin kun mies hoiti vauvan heräilyt ja antoi maitoa ja päiväsaikaan olin virkeä ja jaksava äiti.
Mies myös sai luotua kunnon suhdetta vauvaan ja sen hoitamiseen ihan alusta asti. Tuntuu absurdilta ajatella kavereiden miehiä jotka ovat ahdistuneita oman lapsensa hoitamisesta eivätkä OSAA tai edes halua opetella perusasioita. Vauva myös saa fyysistä läheisyyttä ja hellittelyä kummaltakin vanhemmalta. Joissain perheissä äiti ei voi käydä edes vessassa rauhassa koska vauva on niin äidin - ja ainoastaan äidin perään.
Se on kumma juttu tuo biologia, naaraat nisäkkäissä synnyttää JA imettää poikasiaan. Ehkä ei todellakaan kannata lisääntyä jos on vaikea hyväksyä elämän perusasioita.
Ihmettelen että MIKSI pitää hankkia lapsia kun se koetaan noin epätasa-arvoiseksi.
No kyllähän se onkin epätasa-arvoa. En halua, että joku roikkuu tississä kiinni 24/7. Siksi en olekaan lisääntynyt. Lisäksi syynä on juuri tuo, että en halua luovuttaa kehoani toisten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Epätasa- arvoa että nainen ei pysty seisten pissaamaan. Itketään nyt sitäkin. Yhyy. Miksi maailma on näin julma! Why God,why??!!!!
Pystyy, mutta voi olla eipämukavaa ja sotkuista.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se onkin epätasa-arvoa. En halua, että joku roikkuu tississä kiinni 24/7. Siksi en olekaan lisääntynyt. Lisäksi syynä on juuri tuo, että en halua luovuttaa kehoani toisten käyttöön.
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Ja ei, en viitannut itseeni.
Mä imetin ja se oli ihan perseestä, koska pumpulle ei herunut, joten suoritin myös kaikki yösyötöt. Oli aika rankkaa. En ois lähteny leikkiin, jos oisin tiennyt. Uni meni kokonaan rikki vauvavuotena.
Lisääntymiseen pitää ehdottomasti saada lupa, kaikki eivät saa tuottaa tähän maailmaan geenejään.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymiseen pitää ehdottomasti saada lupa, kaikki eivät saa tuottaa tähän maailmaan geenejään.
Kova luotto luvan antavaan tahoon
Kun päätetään tehdä lapsi, näiden asioiden kuuluu olla äidin ja isän tiedossa. Muuten ei tehdä lapsia, jos ei ole biologian tunneilla sen vertaa istuttu. Äiti/emo on se joka synnyttää ja imettää. Niin kauan kun rinnoista tulee ruokaa. Kaikilla ei tule pitkään mutta on lapsen ensisijainen ruoka.
Ei sitä ruokintaa jaeta sen mukaan miten jaksetaan; siis kun vauva on muutaman kk ikäinen! Ne vanhempien vastuut jaetaan sitten ihan muissa asioissa lapsuuden tekemisissä. Isällä on paljon muitakin tehtäviä, jos ne hoidetaan lapsen vauvaiässä oikein ja tasaisesti.
Lapsen saamiseen saatavaan lupaan: terveet geenit, varallisuus sellainen että itse pystyy elättämään lapsen, ÄO vähintään 120., vanhemmilla ei mitään perus sairautta. Tuolla jo pötkii aika pitkälle
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Meillä oli diili, että minä hoidin vauvan päiväruokinnan ja mies yöruokinnan. Pumpatulla maidolla ja korviketta jatkeeksi koska maitoa ei tullut tarpeeksi että olisi pelkästään riittänyt. Rintaa annoin aluksi, mutta oli niin epämukavaa ja kivuliasta että se homma loppui lyhyeen.
Meille ratkaisu oli täydellinen (ja myös tasa-arvoinen) koska mies valvoi muutenkin yöt (hänen työnsä sallii tuollaisen rytmin, on aina tullut nukkumaan aamuneljän-viiden aikoihin jo ennen vauvaa). Itse sain nukkua yöt hyvin kun mies hoiti vauvan heräilyt ja antoi maitoa ja päiväsaikaan olin virkeä ja jaksava äiti.
Mies myös sai luotua kunnon suhdetta vauvaan ja sen hoitamiseen ihan alusta asti. Tuntuu absurdilta ajatella kavereiden miehiä jotka ovat ahdistuneita oman lapsensa hoitamisesta eivätkä OSAA tai edes halua opetella perusasioita. Vauva myös saa fyysistä läheisyyttä ja hellittelyä kummaltakin vanhemmalta. Joissa
Mies voi hoitaa vauvaa vaikka kuinka paljon, siihen ei syöttämistä tarvita. Kyllä on vaikeaa, kun rintaruokintakin on jo liian työlästä. Ihmiset ovat ihan hulluja nykyisin.
Rintamaito on lapselle yksinkertaisesti parasta ravintoa. Korvike ei pärjää sille mitenkään ja korvikkeiden runsaasta käytöstä tulee kansanterveydellinen ongelma. En ihan ymmärrä imetyksestä kieltäytymistä viitseliäisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää olla kokonaan lisääntymättä tuon takia, kuitenkin raskaus on sen kehon luovuttamista toisen käyttöön mitä suurimmissa määrin. Siksi onkin vähän vaikea ymmärtää jutun naista, joka tuollaisen asian on kuitenkin voinut tehdä, mutta imetys on sitten niin hänen arvojensa vastaista.
Kyllä minuakin välillä ahdisti buffettina toimiminen. Pumppasin rintamaitoa pulloihin ja lasten isä syötti heitä usein - kyllä myös ihan rinnalta, eikä esim. lattialla kepin avulla kolmen metrin päästä.