Jäljittääkö K-ryhmä sitä mitä tuotteita asiakas on heidän kaupassaan katsonut ja myy sitten datan mainostajille?
Katsoin K-Supermarketissa päätyhyllyssä olleita tietyn merkin kylpygeelejä iltapäivällä / illalla. Olin katsonut samoja tuotteita n. pari päivää aiemminkin samassa paikassa mutta muutoin en ollut aiemmin noteerannut merkkiä. Myöhemmin aamuyöllä huomasin eräällä verkkosivulla minulle kohdistetun Sokoksen mainoksen, missä oli neljä tuotetta brändeiltä mistä olen ollut kiinnostunut heidän verkkosivuillaan mutta myös kaksi kylpytuotetta siltä brändiltä, jota tarkastelin livenä K-Supermarketissa. Toinen noista tuotteista oli vieläpä tismalleen sama tuote, joka oli myynnissä K-Supermarketissa.
Mielestäni en mutissut brändin nimeä ääneen ja puhelimeni oli takin taskussani. En ole koskaan googlannut kyseistä brändiä. Puhelimeni wifi oli päällä.
Seuraavatko ruokakaupat asiakkaan puhelimen wifiä / Bluetoothia? Seuraako teknologia turvakameroista miten kiinnostuneena / miten pitkään asiakas katsoo jotain tuotetta? Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja jos on, niin missä kaupoissa?
Kommentit (9)
No ihan sattumaa. Jos olet katsonut tiettyä kategoriaa jollain sivustolla, niin kyllä sulle mainostetaan muitakin siihen liittyviä tuotteita. Ei se sen kummempaa ole.
Wi-Fi voi selittää tuon. Olet tietyllä osastolla tarpeeksi kauan, niin sinusta kerätään tieto, että olet kiinnostunut kyseisistä tuotteista.
Taidat olla ihan oikea maailman napa! Noin tärkeää henkilöä seuraa tottakai marketissa kokonainen valvontaosasto! Mikään ei ole maailmasa tärkeämpää, kuin saada sinut ostamaan pussinsulkijoita ja piparimuotteja.
Jestas näitä ihmisten harhoja ja suhteellisuudentajuttomuutta.
Meillä valvontanauhoja katsotaan vain silloin kun on ollut jotain varkauksia/täytyy saada selville kuka asiakas kävi mihinkin aikaan.
T. K-ryhmässä töissä
Vierailija kirjoitti:
Meillä valvontanauhoja katsotaan vain silloin kun on ollut jotain varkauksia/täytyy saada selville kuka asiakas kävi mihinkin aikaan.
T. K-ryhmässä töissä
Mutta onko joku automaattinen teknologia mikä havannoi mihin tuotteisiin asiakas osoittaa enemmän kiinnostusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä valvontanauhoja katsotaan vain silloin kun on ollut jotain varkauksia/täytyy saada selville kuka asiakas kävi mihinkin aikaan.
T. K-ryhmässä töissä
Mutta onko joku automaattinen teknologia mikä havannoi mihin tuotteisiin asiakas osoittaa enemmän kiinnostusta?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä valvontanauhoja katsotaan vain silloin kun on ollut jotain varkauksia/täytyy saada selville kuka asiakas kävi mihinkin aikaan.
T. K-ryhmässä töissä
Mutta onko joku automaattinen teknologia mikä havannoi mihin tuotteisiin asiakas osoittaa enemmän kiinnostusta?
Ei ole.
On, jos pläräät niitä netissä.
Päätyhyllyssä olevat tuotteet oli tässä avainasemassa. Eli ovat muutenkin nyt mainostettuja ja siksi sinullekin tuli mainos. Eivät seuraa ihmisiä noin kuin luulet, vaikka digijälkiäsi kyllä seurataankin.
Sietäisi kyllä ihmisten vähän enemmän olla yksityisyydestä huolissaan, nimittäin ollaan aika paljon annettu isoille firmoille valtaa myydä ja käyttää tietojamme. Kun kaikki suostuu, niin ne, jotka ei haluaisi, ei voi olla suostumatta jos haluavat mitään nykyajan palveluita käyttää...
Juu. Turvakamerat on sitä varten, että niistä valvotaan mitä ihmiset katselee kaupoissa. Mittaamme kuinka kauan joku katsoo jotain tuotetta, koskeeko hän siihen ja jos niin kuinka kauan. Tarkkailemme myös mitä katsotaan ensin, toiseksi jne.
Sen jälkeen kasvojentunnistusohjelmamme käyttää rekisteriä, josta löydämme henkilön ja lähetämme hänelle ko tuotteista mainontaa ja/tai myymme tietoja eteenpäin.
T: valvontahenkilö
Ja me siis emme työskentele yhdelle tietylle liikkeelle, vaan olemme itsenäinen toimija, joka myy palveluja kaupoille. Ja kyllä, pääsemme käsiksi kaikkiin henkilörekistereihin.