Ystäväsi ystävä liittyy seuraan, miten reagoit?
Useammankin ystävän muita ystäviä liittynyt seuraamme silloin tällöin vuosien varrella ja nyt kaikkien vuosien jälkeen olen ainakin oppinut näistä tilanteista paljonkin. Ja lähinnä sen että huomattavan moni näistä ihmisistä on kiinnostunut vain ja ainoastaan sen ystävänsä seurasta. Etkä tule koskaan kokemaan mitään fiiliksiä sen ihmisen seurasta koska hän ei ole kertakaikkisesti kiinnostunut lämpeämään sinulle.
Pointtina tässä siis se, että näitä tilanteita tulee vuosien varrella lopulta aika paljonkin. Itse olen oppinut tulkitsemaan näitä ihmisiä ja suosittelen sitten ajattelemaan tarvittaessa myös vastapalloon evvk. Tarkoitus ei ole ajatella asiasta negatiivisesti vaan havaita tämä ihmisten valikoivuus ja kuppikuntaisuus.
Btw muuten elämäni läheisimmän ystävän löysin yhteisen ystävän kautta.
Kommentit (27)
Oi, olet opinut tulkitsemaan ihmisiä ja keksimään heille tunteita ja motiiveja. Harmi, että et ole oppinut mitään itsestäsi ja siitä, että et omista muita. Seurasi on toksista, olet muita hallitsemaanpyrkivä narsisti, joka ei kestä sitä, että ihmisillä ympärillä on muitakin kontakteja kuin sinä.
Toivottavasti mahdollisimman moni ei valitse sinua ja saa ystävänsä irrotettua vaikutuspiiristäsi.
Tuossa tilanteessa poistuisin paikalta. Myöhemmin kysyisin miksi sen piti tulla meidän seuraan.
Mitä hevonvitun paskaa mä just luin?
Ei kai vaan Naapuriseuraan? Katkaisen välit
Vierailija kirjoitti:
Oi, olet opinut tulkitsemaan ihmisiä ja keksimään heille tunteita ja motiiveja. Harmi, että et ole oppinut mitään itsestäsi ja siitä, että et omista muita. Seurasi on toksista, olet muita hallitsemaanpyrkivä narsisti, joka ei kestä sitä, että ihmisillä ympärillä on muitakin kontakteja kuin sinä.
Toivottavasti mahdollisimman moni ei valitse sinua ja saa ystävänsä irrotettua vaikutuspiiristäsi.
Sinä itse teet tässä juuri sitä mistä kirjoitat.
Onneksi ei ole ystäviä, niin välttyy tältäkin ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö, itse juuri aloit analysoimaan väärin ap:ta. Ap on aivan oikeassa, kuuluu käytöstapoihin huomioida muut seurassa. Etenkin jos itse änkääntyy kahden keskustelevan henkilön pöytään vaikka. EI mennä puhumaan omia juttuja, toisista välittämättä. Apn pitäisi toki sanoa ihan päin naamaa että hetkinen,kukas sinä olet, oltiin tässä juuri puhumassa, voitko tulla myöhemmin udelleen, tai pyytää ystävää esittelemään teidät toisillenne. Muu on moukkamaista, narsistista ja ala-arvoista.
Muistan aina erään sisareni pitkäaikaisen ystävän käytöksen, joka tuli tästä mieleeni. Olin sisareni häissä, pieni tila, ja pienehkö porukka. Tämä ystävä, käveli hänen kotiinsa etuovesta sisään, seisoin siinä oven vieressä, aivan taatusti näki minut, kulki nenä pystyssä ohitseni tervehtimättä tai sanomatta mitään. Muut vieraat puhuivat minulle aivan normaalisti. Tämä ohitti minut koko illan ajan. Istui jopa sisareni sohvalla osan aikaa suoraan vastapäätä minua muualle katsoen. Hämmentävä kokemus ja jäi mieleeni erikoisena tapauksena. Muutin mielipiteeni tästä ihmisestä, jota aiemmin kunnioitin.
Siis ollaan ulkona ja siihen liittyy vielä ystävän ystävä? No ei haittaa yhtään, koska usein sitä tulee alettua juteltua viereisen pöydänkin ihmisten kanssa, kun ollaan viihteellä.
Vierailija kirjoitti:
No porukassa vielä mukavampaa.
Tämä ajatushan siinä on aina taustalla. Osa ihmisistä osaa heittäytyä tunnelmaan myös muiden kuin omien lempi-ihmisten kanssa ja osa ei edes halua. Ehkä jopa toivovat että osa ihmisistä poistuisi tympeän kohtelun jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina erään sisareni pitkäaikaisen ystävän käytöksen, joka tuli tästä mieleeni. Olin sisareni häissä, pieni tila, ja pienehkö porukka. Tämä ystävä, käveli hänen kotiinsa etuovesta sisään, seisoin siinä oven vieressä, aivan taatusti näki minut, kulki nenä pystyssä ohitseni tervehtimättä tai sanomatta mitään. Muut vieraat puhuivat minulle aivan normaalisti. Tämä ohitti minut koko illan ajan. Istui jopa sisareni sohvalla osan aikaa suoraan vastapäätä minua muualle katsoen. Hämmentävä kokemus ja jäi mieleeni erikoisena tapauksena. Muutin mielipiteeni tästä ihmisestä, jota aiemmin kunnioitin.
No yrititkö sinä puhua hänelle? Ehkä hän ajatteli sinusta ihan ama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yrititkö sinä puhua hänelle? Ehkä hän ajatteli sinusta ihan ama.
Yritin hakea katsekontaktia että voisin hymyillä ja tervehtiä, kysyä jotain, mutta se hänen katseen pitäminen muualla, oli aivan päivänselvää. Ei ollut halua jutella hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään ongelmaa olla välitön, mukava ja ystävällinen myös tuttaville jos ei heissä nyt mitään silmäänpistävän häiritsevää ole. Jotenkin tässä 40v lähestyessä sitä lopettanut sellaisen hyssyttelyn kaikkeen kun nuorempana piti aina joustaa kaikessa tai muuten sinä olet se hankala. Tuokin hääpaikka -tilanne on ikävä siinä mielessä että sinä saatoit olla ainoa jota hän kohteli kuin ilmaa ja näin sinut voidaan lavastaa ikäväksi ihmiseksi koska kukaan muu ei jaa tuota kokemusta kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Siis ollaan ulkona ja siihen liittyy vielä ystävän ystävä? No ei haittaa yhtään, koska usein sitä tulee alettua juteltua viereisen pöydänkin ihmisten kanssa, kun ollaan viihteellä.
Voidaan olla vaikka ystäväni kotona ja hänen ystävänsä kysyy mikä illan ohjelma ja sitten liittyy seuraan. Kohta siellä puhutaan pelkästään heidän omaan kaveriporukkaan liittyviä juttuja. Katsoisitko sinä televisiosta ohjelmaa joka ei sinua kiinnosta? Vähän sama tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö kanssasi. Ap haluaa omistaa ystävänsä ja kun tämän ystävän toinen ystävä tulee paikalle, on ap:n ennakko-oletus, että tuo on kiinnostunut minusta, koska on ystäväni ystävä. Noin ei ole oikeastaan koskaan ja ap:n keksimä "osaan tulkita ihmisiä" kertoo vain siitä, että hän kuvittelee ympärillään oleville ihmisille erilaisia motiiveja ja tunteita, joita ei ole olemassakaan. Omassa mielikuvituksessaan hän selittää kädenheilautuksen tai sanavalinnan tukevan tulkintaa ja keksii päässään asioita, joita ei ole.
Ap haluaa omistaa ystävänsä.
Suurin vastuu näissä on kyllä sillä kuka tuntee ne kaikki ihmiset ei muilla. Itse aina johdattelem puheen sellaisiin asioihin tai luon sellaista tekemistä mihin kaikki pääsevät mukaan. Lisäksi jätän jopa uudet tuttavuudet tarkoituksella keskenään jotta pääsevät jutulle ilman minua. Monista onkin tullut keskenään hyviä ystäviä, hetkittäin parempia keskenään kuin minun kanssa. Ei se ole minulta pois. Näin ystäväpiiri, sukulaispiiri ja pariskunta kaveri piiri on laajentunut matkan varrella merkittävästi ja mikä mukavinta saan yleensä kutsun itse kaikkialle koska olen usein vanhastaan se linkki joka ihmiset on yhdistänyt.
Ystäväni ystävästä on tullut ystävä, jota tapaan ilman tätä alkuperäistä ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö kanssasi. Ap haluaa omistaa ystävänsä ja kun tämän ystävän toinen ystävä tulee paikalle, on ap:n ennakko-oletus, että tuo on kiinnostunut minusta, koska on ystäväni ystävä. Noin ei ole oikeastaan koskaan ja ap:n keksimä "osaan tulkita ihmisiä" kertoo vain siitä, että hän kuvittelee ympärillään oleville ihmisi
LOL, sinähän se tässä kuvittelet muille ajatuksia ja tunteita.hahah. Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin olla jokaiselle seurassa olevalle kohtelias, ja ottaa mukaan keskusteluun. Eikä yrittää omistaa sitä omaa kaveria kokonaan itselleen kuten sinä kai teet. APhan se tässä kuvitellussa tilanteessa on ENSIN kahdestaan tuon ystävän seurassa. Ja siihen LIITTYY uusi henkilö mukaan. Ei siitä mitään suurempaa ystävyyssuhdetta tarvitse syntyä, mutta käytöstavat on oltava.
-ei ap
En jaksa pohtia noin vaikeasti. Kuulostaa joltain naisen ajatuksen kululta, että kaikesta pitää tehdä jokin pohdinta. Ihmiseen suhtaudutaan kuin ihmiseen, oli hän sitten kaverin kaveri tai kaverin kaverin kaveri.
Mies