Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö jouluruoka maittaa?

Vierailija
26.12.2024 |

Mulla olisi jotain pientä vielä jäljellä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää, tänään on jo muuta ruokaa. 

Vierailija
2/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain vielä tämä päivä, sitten loppuu. Kotona ei ole ollenkaan jouluruokaa, kun ollaan käyty vanhimmallani syömässä joka päivä nyt jouluna, asuvat tuossa 300m päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain vielä tämä päivä, sitten loppuu. Kotona ei ole ollenkaan jouluruokaa, kun ollaan käyty vanhimmallani syömässä joka päivä nyt jouluna, asuvat tuossa 300m päässä. 

Siis vanhemmillani.

Vierailija
4/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, vielä. Töissä kun kaapit notkuu ilmaista jouluruokaa. Kotiin en ostanut mitään jouluruokia.

Vierailija
5/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tälle päivälle on säästetty vielä oma ateria. Kolmeen osaan jaetut tarjoilut niin viimeistä viedään.

Vierailija
6/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tänään karjalanpaistia ja keitetyt perunat .Myöhemmin teen italianpataa.

Vierailija
7/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, varasin itselleni vain sen verran että aatoksi ja joulupäiväksi riittää. Ostin valmiskinkun palasen taas ja taas petyin. Se ei oikeastaan maistunut miltään, etäisesti possunlihan häivähdys ja jätetty hyvin kosteaksi. Tykkäisin enemmän ylikypsästä, jopa kuivasta. Ensi joulun, jonka todennäköisestikin vietän yhä yksin, en osta kinkkua ollenkaan. Hyvä kylmäsavulohi, mäti ja joku hyvä rapuskagen tms riittää perunoiden kanssa. Toki porkkanalaatikko ja rosolli pitää olla myös.

Retki merkkinen metsäsienisalaatti lensi tänä vuonna biojätteeseen muutaman haarukanlärjellisen maistelun jälkeen. Hyi hemmetti, miten joku valmistaja voi edes saada noin pahaa, ihan pelkän natural majoneesin makuista, ei suolaa, ei yhtään sienten makua. Eikö ne valmistajat maistele itse näitä tuotteita. Ikinä en osta mitään muuta kuin sen perinteisen Saarioisen metsäsienisalaatin minkä tiedän olevan hyvää ja raikasta. 

Vierailija
8/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustauti hellittää ja kohta ehkä pystyy syömään.

9/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ku eilen vaan söin sitä, mutta ei täälä oo 😅

Vierailija
10/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä. Kolmas päivä peräkkäin maksa, lanttu ja porkkanalaatikoita sekä torttuja ja konvehteja.

Vierailija
11/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka lokkeilivat joulun eivätkä itse laittaneet mitään ja joilta nyt kyläpaikat on koluttu, valittavat kun muilla on vielä jouluruokaa ja heidän pitää mennä taas kotipitsan kautta jos ei joku säälistä huoli luokseen ja ruoki.

Me muut saamme vielä syödä maittavaa jouluruokaa pitkään.

Vierailija
12/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Viimeiset rääppiäiset ja suklaat ym vedetään tänään. Pe alkaa keto- tai erityäin vhh ruokavalio. 

Olen ollut em ruokavaliolla säännöllisen epäsäännöllisesti huhtikuusta saakka ja saanut kiloja ihan mukavasti pois (hitaasti kylläkin) mutta suunta on ollut positiivinen. Nyt pimeän ja kylmän tultua marraskuusta asti olen mättänyt kaikkia herkkuja, erityisesti siis makeaa, leivonnaisia ja suklaata kaksin käsin, syönyt myös varmaan yht kattilallisen riisipuuroa (ihanaa). Kiloja on tullut 2kk 3 kg lisää -  järkyttävää.  

Huomenna takaisin ruotuun. Vieroitusoireet vaan pelottaa, 1. Päivä ihan ok koska kropassa on vielä hiilareita, sitten seuraavat 2-3 pv väsyttää, on aivosumua ym, ei jaksa edes ulkoilla saati portaita kävellä kun jalat menee hapoille heti. Siitä se sitten helpottaa ja tulee hyvä olo kun turvotys katoaa, ylim neste poistuu kropasta, ilmavaivat on hävinny ja kroppa alkaa toimia. 

Vierailija
13/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä riittää ruokaa ja hyvää on edelleen. Etenkin ylikypsä iso kinkku. 

Vierailija
14/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mennään vielä minun vanhemmilleni "rääppiäisiin" kun jouluruokaa heillä vielä jäljellä. Tai sitten teen lihapullakastikkeen kinkun liemestä ja keitän perunat.

Vierailija
15/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia ja keitettyjä perunoita ankeampaa ruokaa saa hakea. Mielummin rääppisin laatikoita yms.

Vierailija
16/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä maittaa. Ostettiin ja tehtiin niin paljon että riittää vielä uuteen vuoteen asti.

Vierailija
17/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistia ja keitettyjä perunoita ankeampaa ruokaa saa hakea. Mielummin rääppisin laatikoita yms.

Herkkujen herkku ruisleivän kera!

18/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka lokkeilivat joulun eivätkä itse laittaneet mitään ja joilta nyt kyläpaikat on koluttu, valittavat kun muilla on vielä jouluruokaa ja heidän pitää mennä taas kotipitsan kautta jos ei joku säälistä huoli luokseen ja ruoki.

Me muut saamme vielä syödä maittavaa jouluruokaa pitkään.

Minä tein laatikoita ja leivoin pari joululimppua+sämpylöitä joululimpputaikinasta, mutta ne jäi sinne kyläpaikkaan 😃

Vierailija
19/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä tacolättyjä. Jos ei maistu miltään niin lorauta tabascoa.

- n68v -

Vierailija
20/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kohta tapailunaisen luokse syömään. Kai sillä on jouluruokaa., itse en ostanut mitään jouluruokaa. 12.15 pitäisi olla siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi