Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys pelottaa

Vierailija
26.12.2024 |

Olemme puhuneet mieheni kanssa, että eroamme. Asia ei tullut kummallekaan yllätyksenä ja olemme hyvissä väleissä.

Minulla ei ole paljon ystäviä, eikä sukulaisia ja mieheni on ollut tukeni ja turvani. 

Olen aivan rikki ja ahdistus ja pelko yksinäisyydestä kalvaa minua. Olen introvertti, enkä tutustu helposti uusiin ihmisiin. Pelkään, että jään eron jälkeen paikoilleen ja muu maailma jatkaa menoaan. 

Onko muilla ollut samankaltaisia tuntemuksia ja miten olette päässeet niistä eteenpäin? Haluaisin vain meidän hyvien aikojen parisuhteemme takaisin, vaikka tiedän, ettei se ole mahdollista..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet henkisesti heikko jos et hetken pysty olla yksin.

Vierailija
2/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kyllä olemaan yksin, mutta ajatus pitkäaikaisen elämänkumppanin menettämisestä ahdistaa, pelottaa ja tekee minut surulliseksi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla intovertti kerta pelkäät yksinoloa? Nuohan on ihan ristiriidassa.

Olet oikeasti siis ujo ja sosiaalisesti kömpelö ekstrovertti. 

Vierailija
4/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin vaikeasti lopunajoissa, että ei ole tulossa mitään *elämää joka menee eteenpäin*.

Vierailija
5/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä olemaan yksin, mutta ajatus pitkäaikaisen elämänkumppanin menettämisestä ahdistaa, pelottaa ja tekee minut surulliseksi.

-ap

Eron jälkeen lataat kännykkääsi tinder/bumble/hinge/okcupid/facebook dating niin et jää yksin.

Vierailija
6/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että osaan kyllä yksin..mutta tarkoitan enemmän yksinololla sitä, että minulla ei ole ihmistä kenen kanssa suunnitella tulevaisuutta, kenelle kerron haaveistani tai peloistani. Tai jos jotain sattuu, niin en voi enää ensimmäisenä soittaa miehelleni vaan se on sitten joku muu :(

Vierailija
7/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että osaan kyllä yksin..mutta tarkoitan enemmän yksinololla sitä, että minulla ei ole ihmistä kenen kanssa suunnitella tulevaisuutta, kenelle kerron haaveistani tai peloistani. Tai jos jotain sattuu, niin en voi enää ensimmäisenä soittaa miehelleni vaan se on sitten joku muu :(

Ymmärrän, mutta eihän sinulla ole tuollaista tälläkään hetkellä. Koska jos olisi, ette eroaisi. Tsemppiä uuteen elämänvaiheeseen, hyvin se menee:)

Vierailija
8/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle rohkaisevista sanoista Tuntematon varmaan pelottaa aina ja jälkikäteen vasta huomaa, että oli jäänyt liian pitkäksi aikaa roikkumaan tuttuun ja turvalliseen suhteeseen, vaikka oikeasti siitä ei enää saanutkaan sitä mitä parisuhteesta kaipaisi.

Vierailija
9/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen jään paikoilleni, et paikoilleen.

Vierailija
10/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vain tarvittaessa apua läheisriippuvuuteesi ja kaikki menee hyvin. Alussa tietysti ahdistaa nää tämmöset erojutut. Se on normaalia. Anna aikaa.

Vierailija
11/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui 16v parisuhde ja alamäki alkoi. On yksi aikuinen lapsi mutta en hänelle halua yksinäisyyttäni purkaa. En tiedä mikä olen mutta on vaikeaa luoda suhteita ihmisiin. Kaipaan perhettä jota ei koskaan ole ollut. Äitini on vaikea, muistisairautta jne. Sisaruksiin ei yhteyttä. Tykkään käydä yksin elokuvissa jne mutta silti tämä yksinäisyys syö minua koko ajan. Voi kai introverttikin kaivata yhtä hyvää ihmissuhdetta?

Vierailija
12/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni introverttiys ei tarkoita sitä, että haluaa olla vain yksin. Koen olevani introvertti, ja haluan merkityksellisiä, syvällisiä ihmissuhteita, enkä vain sitä, että kunhan on jotain seuraa niin se riittää 

Vierailija
13/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon pelon, samalla se on vain pelko, ei todellisuus. Jos haluat, niin aika varmasti uuden kumppanin löydät. 

Sitten miettisin tarkasti sitä, että kuinka hyvä lähtökohta pelko on suhteelle. Mitä ovat ne asiat, joita et voisi hoitaa itse, jos esim sattuu jotain?

Ole aikuinen ennen kuin menet seuraavaan suhteeseen!

Vierailija
14/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyydessä ei ole mitään pelättävää. Et edes jää yksin: onhan sinulla sinut.

Jokaisen ihmisen on pärjättävä itsensä kanssa. Emme voi ulkoistaa hyvinvointiamme muiden varaan.

Vierailija
15/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä näkökulmia teillä. Minulla on varmasti jonkintasoista läheisriippuvuutta.. Minun olisi ensin hyvä löytää itseni, nauttia omasta seurassani ja vasta sitten miettiä uutta suhdetta.

- ap

Vierailija
16/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole, ei ole koskaan ollutkaan toisin kuin sinulla ja minulle on sanottu monta kertaa että pitää osata olla yksin, koeta pärjäillä, kaikki me ollaan lopulta yksin yms. Että koeta nyt vaan pärjätä sinäkin! Sinulla on sentään joskus ollut joku ja on jotain kavereita.

Vierailija
17/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten et voi soittaa kenellekään, koska ei ole ketään. Mutta huoli pois, kyllä siihenkin tottuu. Toki et enää sen jälkeen ole oma itsesi etkä yhtään se sama ihminen kuin aiemmin, koska yksinolo jättää jälkensä mutta sen jälkeen se ei enää pelota.

Vierailija
18/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauksia sinulle! Toivottavasti saat vielä elämääsi jonkun henkilön, jolle olet tärkeä ja joka on sinulle. 

Vierailija
19/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä eroa. Hankkikaa apua, kun kerran on hyvät välitkin. 

Vierailija
20/26 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä eroa. Hankkikaa apua, kun kerran on hyvät välitkin. 

Tämä ei valitettavasti ole vaihtoehto. Itse olisin vielä valmis koittamaan, mutta puoliso ei.

- ap