Tulinen ruoka joulupöydässä
Siis mitä tekemistä sillä on joulun kanssa?
Olin vieraissa eilen ja tänään parissakin eri paikassa ja molemmissa oli tarjolla joulupöydässä tulisia ruokia ja poppamiehen erilaisia kastikkeita.
Ei nuo kuulu joulupöytään??
Kommentit (15)
Meillä oli eilen glögin kanssa tulisia voitaikinahyrriä glögin kanssa.
Perheessämme on syöty tulista ruokaa niin kauan kuin muistan ( kasarilta), joten miksipä jotain siitä ei voisi olla joulupöydässäkin.
no katsos kun kaikki ei syö jouluruokia ja joillai joulu tarkottaa sitä et pöytää laitetaa iha mitä halutaa vaikka just tulisia.
Meillä on syöty tortilloita useana vuonna. Ei jouluruoka ole mikään lain säätämä pakko. Eikö kovin hyvääkään. Tänä vuonna oikein keski-ikäisteltiin ja syötiin vallan yksi lanttulaatikko puoliksi, tosin viikkoa ennen joulua jo.
Vierailija kirjoitti:
Perheessämme on syöty tulista ruokaa niin kauan kuin muistan ( kasarilta), joten miksipä jotain siitä ei voisi olla joulupöydässäkin.
Entä sitten? Ajatteletko että on jotenkin hienoa syödä tulista ruokaa?
Ainoa mitä joulupöydästä ottaisin on skagenia mustan leivän päällä, en tosin tiedä onko se jouluruoka. Ne vauvansoseet ja ylisuolattu lihaköntsä ei putoa. Muutenkin kaikki reseptit on ajalta ennen jääkaappeja eli suolasäilöttyjä/pikkelöityjä.
Ennemmin tulista kuin suolaista kiitos.
Meillä ei ollut tulisia ruokia koska lapsia on myös joulun vietossa. Perinteinen jouluruoka.
Tulinen ruoka Joulupöydässä, on tulinen kehä persereijän ympärillä vessanpytyllä.
Siinä tulisen ruuan ystävän Joulunaika. Tulista ylä- ja alapäässä.
Ihan itse luot omat joulu- ja muutkin perinteet.
Syö kaikessa rauhassa vaikka pizzaa, hernekeittoa tai vaikka mämmiä, jos siltä tuntuu.
Ei ole oikeita tai vääriä ruokia.
Itse asiassa jouluruoat poikkeavat perinteisestä suomalaisesta juuri maustamisen suhteen. Jouluna on käytetty arvokkaita itämaisia mausteita ehkä ainoan kerran vuodessa. Chili sopii siihen joukkoon hyvin sekä temaattisesti että makumaailman suhteen.
Ap järjestää joulun ensi vuonna itse, niin ei tarvitse märistä muiden tarjottavia.
Joko siellä on pöntöllä käyty ? Ei lienee tarvii kysellä
Minä olen syönyt tulista ruokaa jo silloin, kun sinä olet ollut pelkkä kiilto isäsi silmissä.
Jouluna syön kuitenkin perinteisiä suomalaisia Jouluruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Ajatteletko että on jotenkin hienoa syödä tulista ruokaa?
Sinun mielestä tulisen ruoan syöminen olisi hienoa tai asia millä ns. leuhkia? Sehän on täysin makuasia mistä pitää ja itsekin välillä syön tulisempaa ruokaa eikä se katso että onko juhlapäivä vai ei.
Meillä syötiin aattona tulista gulassia. Oli kyllä hyvää.
Perinteistä jouluruokaa sitten tänään ja huomenna.