Sama lomakohde kerta toisensa jälkeen
Lähden äärimmäisen rankan vuoden jälkeen samaan lomakohteeseen, samaan hotelliin ja tismalleen samaan aikaan kuin viime vuonna. En jaksa järjestää mitään, en etsiä uusia ravintoloita, en miettiä kulkemista paikasta toiseen. Haluan vain levätä, lukea kirjoja ja nukkua. Plussaa on, jos aurinko paistaisi sen verran, että tarkenisi käydä kävelyllä shortseissa ja t-paidassa.
Olen kiertänyt maailmaa reppu selässä ihan tarpeeksi ja käynyt yli 70 eri maassa. Nyt totesin, ettei mun ole mikään pakko aina keksiä uutta vaan voin hyvin mennä samaan, hyväksi havaittuun kohteeseen. Ja vielä pakettimatkalle! Tämän tajuaminen rentoutti enemmän kuin olisin uskonut.
Kommentit (5)
Tämä. Kun on nähnyt jo maailmaa niin ei sen tarvitse aina olla uusi seikkailu. Se on ihanaa mennä tuttuun paikkaan. Ottaa loma lepona ja nauttia.
Monihan käy samalla kesämökilläkin koko ikänsä mielellään. Miten se tuosta eroaa?
Mä tein saman jutun viime ja sitä edellisenä kesänä. Kohde oli ihan perus Rodos/Mallorca/Kreeta -tyyppinen turistirysä, johon lähdin äkkilähdöllä toukokuussa 2023. Pieni perhehotelli osoittautui todella viihtyisäksi ja jo lomaviikon aikana ajattelin, että tänne voisin tulla uudelleen.
Kun aloin miettiä kesän 2024 lomareissua, totesin, että miksen menisi samaan paikkaan, koska pidin siitä. Olenhan käynyt usein kaupunkilomillakin samoissa kaupungeissa. Kesän 2024 loma oli yksi kivoimmista ikinä, tunsi todellakin olevansa lomalla heti saapumishetkestä lähtien.
Ensi kesänä täytyy etsiä uusi kohde pohjoisemmasta, sillä lomani on heinä-elokuussa eikä silloin ole asiaa Välimerelle. Mutta kun lomani osuu taas touko-kesäkuulle, voisin hyvin valita taas saman hotellin.
Todettiin puolison kanssa muutama vuosi sitten, että on tultu vanhoiksi eikä joka lomalla jakseta enää seikkailla. Välillä valitaan uusi kohde, välillä käydään vanhoissa tutuissa paikoissa. Välillä varataan kaikki itse, välillä mennään pakettimatkalle. Kaikki lomailutyylit ovat oikeita, eli kivaa reissua ap:lle!
On ihan ok valita lomakohteeksi sellainen tuttu paikka missä ei tarvitse etsiskellä viihtyisää bistroa eikä mukavinta päivällisravintolaa, missä hotellin henkilökunta toivottaa tervetulleeksi nimeltä.