Nuori sai mm leikkuulaudan ja säilytysrasioita pukilta kotiinsa mutta ei kelpuuttanut niitä
Kommentit (65)
Kai nyt jokainen ostaa muovipurkkinsa itse jos sellaisia haluaa, lahjaksi ennemmin jotain vähän parempaa laatua, kuten vaikka tosiaan puinen leikkuulauta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka kehtaa ostaa toiselle lahjaksi jonkun perus muovisen leikkuulaudan ja muovirasioita?
Minä ainakin olisin arvostanut nimenomaan perus keittiötarvikkeita silloin kun olin juuri muuttanut ensimmäiseen omaan asuntoon. Eikä tarina kerro miten läheinen lahjan saaja oli, välttämättä rahaa ei ollut paljoa käytettävissä.
Onneksi omassa nuoruudessani ei kaikista haitoista tiedetty, kun hankin oman asunnon, kaikki kelpasi. Pääasia, että oli tarpeelliset tavarat. Minä olin köyhä ja velkaa kaulaan asti.
Antaako joku oikeasti tuollaisia lahjoja? Miksi antaa sellaista joka menee saman tien roskakoriin. Jos on vähän rajaa niin on helpointa ostaa vaikka suklaata niin ei tule paha mieli. Nuorten ja muitten lahjatoiveet voivat olla usein epärealistisia ja yleensä mikään muu ei kelpaa kuin merkkituote. Siis esim. Apple iPhone, Sony Playstation, Canada Goose jne. ovat hyviä vaihtoehtoja. Suklaata jos ostaa niin voi jättää Fazein sekä Pandan kauppaan ja osta vaikka Lindtin suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Antaako joku oikeasti tuollaisia lahjoja? Miksi antaa sellaista joka menee saman tien roskakoriin. Jos on vähän rajaa niin on helpointa ostaa vaikka suklaata niin ei tule paha mieli. Nuorten ja muitten lahjatoiveet voivat olla usein epärealistisia ja yleensä mikään muu ei kelpaa kuin merkkituote. Siis esim. Apple iPhone, Sony Playstation, Canada Goose jne. ovat hyviä vaihtoehtoja. Suklaata jos ostaa niin voi jättää Fazein sekä Pandan kauppaan ja osta vaikka Lindtin suklaata.
Ylipäätään nykyään ihmisillä on ennemmin liikaa kuin liian vähän tavaraa, joten lahjaksi mieluummin vähemmän jotain parempaa kuin paljon halpaa.
Antaako joku muovia joululahjaksi? Heittäisin itse muoviset lahjat roskikseen kotiin päästyäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka kehtaa ostaa toiselle lahjaksi jonkun perus muovisen leikkuulaudan ja muovirasioita?
Minä ainakin olisin arvostanut nimenomaan perus keittiötarvikkeita silloin kun olin juuri muuttanut ensimmäiseen omaan asuntoon. Eikä tarina kerro miten läheinen lahjan saaja oli, välttämättä rahaa ei ollut paljoa käytettävissä.
Ostaa yhden vähän paremman jutun jos ei ole paljoa rahaa käytettävissä, kuin kasan halvimpia kippoja.
Muovin sijaan mieluummin jotain laadukkaampaa kuten puuta, lasia, posliinia tai terästä.
Eihän tuollasilla mitään tee kun woltilla saa tilattua valmiin ruuan päivittäin kotiin. Siinä ei synny mikromuoveja varmaankaan...
Vierailija kirjoitti:
No jos on tosiaan kovinkin terveystietoinen nuori kyseessä niin tuskin se suklaakaan tekee kauppaansa sen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään nykyään ihmisillä on ennemmin liikaa kuin liian vähän tavaraa, joten lahjaksi mieluummin vähemmän jotain parempaa kuin paljon halpaa.
Juuri näin. Miksi antaa krääsää jolla ei tee mitään. Muovia ja leikkuulauta. Jos itse saisin niin roskiin menisi ellei leikkuulauta olisi tammea tms.
Temusta sai varmaan halvalla lahjat. Jotkut ajattelevat että antamisen ilo on suuri mutta vastaanottaja usein pettyy jos saa roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin arvostin, esim kunnon teräskattila, hyvä veitsi jne. Muoviastioista ei kuitenkaan koskaan ole ollut pulaa, ne on sitä halvinta kulutuskamaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että koko mikromuovihysteria on woketusta...
Mikromuovia on jo löytynyt elossa olevien ihmisten kehosta. Onko tämä sinun mielestäsi hysteriaa ja huuhaata? Sitä löytyy eläimistä ja meren elävistä. Valaiden vatsasta on löytynyt isoja moviesineitä kuten muovikasseja ja muuta, mitä eläinparka on löytänyt kotoaan (vedestä) ja vahingossa syönyt. Ja viime vuosina on kerrottu joidnekin muovien vaikuttavan ihmisten lisääntymiseen ja muuhun siihen liittyyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on tosiaan kovinkin terveystietoinen nuori kyseessä niin tuskin se suklaakaan tekee kauppaansa sen paremmin.
Vai niiin. Kyseessä oli vain yksi ehdotus. Jos ei muuta keksi niin yleensä lahjakortti vaikka McDonaldsiin kelpaa kuitenkin. Ei määrä vaan laatu on se mikä ratkaisee.
Vai oikein muovirasiat ja halpusleikkuulaudankin. Ois saanu mieluummin 10 euron lahjakortin prismaan. Saman kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti..olkoonpa sitten ilman.Ei mitään kannata antaa,itse haluuvat hankkia.Oon kuullut.Oman näköinen elämä...niinhän se on.
Ymmärrän muovin haitat, mutta pitkäkäikäinen muoviesine on mielestäni hyväksyttävä käyttöesine. kerakäyttöiset muovituotteet ja täysin tarpeeton rihkama on turhia. Lasipurkit eivät ole kauhean kivoja keittiössä. Tavaroita putoilee lattialle, kun tehdään ruokaa, otetaan tavaroita kaapista jne. Lasinsirut ovat vaarallisia ihmisille ja leimmikkieläimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin arvostin, esim kunnon teräskattila, hyvä veitsi jne. Muoviastioista ei kuitenkaan koskaan ole ollut pulaa, ne on sitä halvinta kulutuskamaa.
Kiva jos sulla oli ylimääräistä rahaa käytettävänä. Minulle kaikki halpakin oli tervetullut apu, rahaa meni niin paljon muutenkin kun piti ostaa kerralla niin monenlaista vaikka yksi asia olisikin ollut halpa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan tutustua ihmiseen ennen lahjan antamista.
Ja etenkin kuunnella mitä toinen tahtoo. Minäkin tein aikoinaan sen virheen että kerroin mitä haluan mutta heti perään mitä EN MISSÄÄN NIMESSÄ HALUA. Sain juuri sen mitä en missään nimessä halunnut. Koska lahjanantaja ei kuunnellut kunnolla.
Puiset kestää suunnilleen ikuisesti kun öljyää välillä. Muovisen pinta menee pilalle nopeasti ja sitten se ei enää ole hygieeninen ja irtoaa muovia ruokaan.